Czemu klekoczesz, dieslu?(Dodatkowe kleki)

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam klubowiczów. Mam pytanie. Ostatnio pojawiły mi się jakieś dziwne dodatkowe kleki. Mój diesel zawsze klekotał ale był to w miare łagodny i jednostajny klek. W miare nie dawno pojawiły się jakieś dodatkowe kleki, które to przywodzą na myśl Mercedesa W-123 (beczka) . Na niskich obrotach jest mniej więcej jeden dodatkowy klek na 2 sekundy. Najbardziej słychać na niskich obrotach mniej więcej 1500- 200 rpm. Co to może być? Panewka? Czy coś innego? Jak sądzicie? Czekam na Wasze opinie w tej sprawie
  
 
Trzy pytania:
Czy dodatkowy klek pojawia sie tylko na zimnym silniku, czy rowniez na cieplym?
Jaki masz kolor dymu przy starcie na zimnym i na cieplym?
Kiedy sprawdzales poziom oleju?
  
 
Odpowiadam.

1. Dodatkowy klek występuje zarówno na ciepłym, zimnym i gorącym silniku.

2. Jak odpalam to dymi na siwo, a po ok 1 min prestaje kopcic na wolnych. Na ciepłym silniku jak sie da duzo gazu to kopci na czarno.

3. Zmieniałem miesiąc temu olej - stan jest OK

Prosze o dalszą pomoc jak mozna
  
 
Czy przy zmianie ojeju nie zmieniles oleju z mineralnego na syntetyczny, przy okazji pluczac silnik? - generalnie mocniejsze klekotanie moze byc spowodowane slabszym smarowaniem i teraz wywolanym np. slabszym cisnieniem, przedmuchami, wyplukaniem nagaru, no i np. panewkami
Siwy dym (jesli duzo) moze definiowac H2O czyli ubytki cisnienia smarowania spowodowane przedmuchami gdzies na laczeniach kanalow (usczelka) wodnych do komory silnika - ale zakladam, ze to jest najgorszy scenariusz, ktory nie koniecznie moze wystepowac u Ciebie.
Sprawdz przy rozruchu (tylko na zimnym silniku !!!!), czy w zbiorniku wyrownawczym plynu chlodzacego nie pojawiaja sie bable powietrza.
  
 
Sprawdziłem, nie ma bąbelków w zbiorniczku wyrównawczym na zimnym silniku. A co do oleju to był przedtem Mobil1 Diesel i został wlany identyczny...
  
 
U mnie też pojawły się klekoty. 1,8D, 1991

Okazało się że to klekocze pompka podcićnienia (Vacum) do serwa hamulców.


sprawdź to.
  
 
Mam ten sam silnik. A jak to sprawdzić z tym serwem ? A wydaje mi sie ze te klekoty dochodzą gdzieś spod dekla głowicy
  
 
Cytat:
2004-11-18 19:08:45, hepos pisze:
Mam ten sam silnik. A jak to sprawdzić z tym serwem ? A wydaje mi sie ze te klekoty dochodzą gdzieś spod dekla głowicy



u mnie jest tak że klekocze ta pompka podciśnienia, a jak wyciągnę ten czarny przewód od serwa to przestaje klekotać, jak zatkam palcem to znowu klekocze.

Więc wniosek z tego ze gdy zasysa powietrze to klekocze.
już mam nową pompkę i jutro wymieniam.

A chlapie ci może olej przez korek wlewu oleju jak go ogkrecisz i przegazujesz ?
  
 
Nie sprawdzałem. Ale na wolych obrotach po odkręceniu korka nie chlapie nic. Jaką rurkę od pomki? Od serwa wspomagania hamulca? Po prawej stronie?
  
 
Cytat:
2004-11-18 19:39:07, hepos pisze:
Nie sprawdzałem. Ale na wolych obrotach po odkręceniu korka nie chlapie nic. Jaką rurkę od pomki? Od serwa wspomagania hamulca? Po prawej stronie?



taki czarny przewód plastikowy.
jest wsadzony (nie przykręcony) do serwa na takiej gumowej uszczelce (serwo to takie duże czarne okrągłe na którym jest zamontowana pompka hamulcowa.

Jakbyś miał okazję to sprawdź mi to chlapanie przy gazowaniu.

Acha, jakie masz osiągi na tym silniku ? Ile max. lecisz i jakie masz spalanie ??
porównamy
  
 
Pali mi gdieś 7 na trasie przy spokojnej jezdzie (do 120 km/h na trasie) a w miescie koło 9 . Wiem, ze duzo mi pali. Maksymalnie leciałem 175 na A4 ale mam inną skrzynie i moj escort waży 880 kg. Na jutro to sprawdzę to wszystko. Pozdr
  
 
Cytat:
2004-11-18 19:56:34, hepos pisze:
Pali mi gdieś 7 na trasie przy spokojnej jezdzie (do 120 km/h na trasie) a w miescie koło 9 . Wiem, ze duzo mi pali. Maksymalnie leciałem 175 na A4 ale mam inną skrzynie i moj escort waży 880 kg. Na jutro to sprawdzę to wszystko. Pozdr



Jakim cudem on tak mało waży ??
no prędkosc niezła, ale jak na tą wagę to strasznie dużo ci pali, a wiesz może dlaczego tyle ci pali ??

mój waży 1,2t, max leciałem 160 na A4 ale teraz juz tel nie chce lecieć.

a max spalanie jakie zanotowalem to 6,5
ostatnio wybrałem się w góry, zrobiłem 400km i wyszło mi 5,3l/100km
ale i tak według mnie za duzo pali, gdyby caly czas palil 5,3 to by bylo ok, a w miescie to tak 6,3 berze
  
 
Powiem Ci tak. Przedtem miałem silnik 1.6D, on palił jak spokojnie jechałem 4,6 litra a jak deptałem do ok 6,5 l w trasie. To byl dopiero oszczędny silnik. Aha odkręciłem korek wlewu oleju na silniku odpalonym przegazowałem i nie pryska olejem.
  
 
Cytat:
Jakim cudem on tak mało waży ??



Waży tak mało takim cudem, że ma 20 lat, wersja 3 drzwiowa, wersja wyposażeniowa L i nie ma kilku pierdółek
  
 
Moze wtrysk ktorys stuka