MotoNews.pl
  

Ogrzewanie E36

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam, to moj pierwszy temat wiec prosze o wyrozumialosc
Problem polega na tym ze przestalo dzialac ogrzewanie autka. Nadmuchnica dziala we wszystkich pozycjach(1,2,3,4), klapy wlotu powietrza sa przelaczane, krecac przelacznikiem regulacji ogrzewania zmienia sie napiecie na "wentylu ogrzewania" (nie znam nazwy fachowej ale chodzi o element ktory jest zamontowany na grodzi pod szyba). Ciekawostka jest to ze jadac od predkosci 80-90km/g w zwyz ogrzewanie zaczyna dzialac!! Rozebralem "wentyl ogrzewania" podejrzewajac ze byc moze jest brudny i blokuje sie ale wszystko jest ok; zadnego brudu, wentyl przelacza. Natomiast zaciekawil mnie element tegoz wentyla. Jest to stozek zamykajacy doplyw, stozek ten nie jest zamontowany na stale z czescia przelaczajaca i w pozycji teoretycznie "otwartej" dalej blokuje wlot-kanal przeplywu. Czy jest jakas pompa ktora pod wplywem cisnienia powoduje jego podniesienie czy sam "wentyl ogrzewania" jest po prostu uszkodzony?!
Dziekuje za odpowiedzi i pozdrawiam. Sruba55
  
 
zrobilem obejscie "wentyla ogrzewania" i dalej brak cieplego powietrza choc plyn bez przeszkod wplywa do modulu ogrzewania. Doszedlem do wniosku ze jest to pompa wodna. Pytanie; czy jest mozliwosc naprawy pompy wodnej czy nalezy wymienic ja na nowa/sprawna?
  
 
W grę wchodzi raczej tylko wymiana pompy ale może masz uszkodzoną nagrzewnicę
  
 
powyzej 90km/g ogrzewanie dziala poprawnie z pelnym zakresem regulacji temperatury wiec nagrzewnica odpada. gdy stane na swiatlach podnosi sie temperatura silnika, gdy rusze znowu powraca do normalnego stanu. wyglada ze brak cisnienia/cyrkulacji plynu w obwodzie chlodzenia.
  
 
Ja w tym wypadku stawiam na pompę. A jeszcze pytanie - czy wymieniałeś lub dolewałeś płynu do chłodnicy? Jeżeli tak to spróbuj jeszcze odpowietrzyć cały układ chłodzenia. Może pomoże ale raczej stawiam na pompę. Pozdrowienia
  
 
pompa sie nie może zepsuć tak że nie będzie obiegu
jak nie ma obiegu to są TYLKO trzy możliwości
1. brak płynu
2. zapowietrzony układ chłodzący
3. uszkodzona uszczelka pod głowicą
  
 
Autko znowu grzeje!!!
Wymienilem pompe wodna i wszystko powrocilo do normy-ogrzewanie dziala ,silnik przestal sie przegrzewac. Ogladalem stara pompe i nie znalazlem zadnych mechanicznych uszkodzen?! ....zreszta jest mi to obojetne.
Pozdrowienia.Sruba.
  
 
A NIE PROŚCIEJ BYŁO ODPOWIETRZYĆ?
  
 
Widze kolego ze bardzo lubisz odpowietrzac wiec dla uspokojenia dopisze informacje ze przed wymiana pompy na nowa uklad byl odpowietrzany i jak zapewne juz sie domyslasz pomoglo to jak umarlemu kadzidlo. Pomimo to dziekuje za poswiecenie czasu bo kazda uwaga i wskazowka moze byc pomocna i wazna. pozdrowienia.Sruba
  
 
Cytat:
Ogladalem stara pompe i nie znalazlem zadnych mechanicznych uszkodzen?!


widzisz sam sobie zaprzeczasz więs albo nie masz pojęcia o czym piszesz albo masz ambitnego mechanika
  
 
to ze nie znalazlem golym okiem widocznych uszkodzen pompy nie dowodzi ze tych uszkodzen nie ma. Elementy mechaniczne zachowuje sie nieco inaczej pod obciazeniem w trybie "pracy" niz ogladane na stole w warsztacie.