903 - "tjunink" 903

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Tak sobie myśle - mając rozebrany silnik na części pierwsze z nowiutkimi częściami i wogolepo szlifie i kapitalce - zeby wycisnac z niegopare kucyków więcej...Lekki zamach bede miec - nie iwem czy dawac do planowania głowice...co można by jeszcze zrobic??Wałek ?? Tyle że drogo wychodzi....jakąs strumienice czy cus?? Poradzcie.
  
 
Taak, sstrumienice, świece Brisk i stożek
  
 
tzn sportowy iltr powietrza?? swiece mam nowki...ale pomyslec mozna;]
  
 
obawiam sie że bez wsadzenia troszke kasy i pracy w np. wałek,odelżenie ukł. korb.-tłok.,lepszego gaźnika,niewiele Ci to da,

-----------------
"Fatalna Imitacja Auta Turystycznego"

P.U.H. MARAKANT

Transport samochodów / pomoc drogowa
Poliwęglan do rajdówek
  
 
z odelzeniem dam sobie spokuj. Ale dwugardzilówke bede szukac. Kasy troche to i tak wtopie.....1000 zl wyjdziemnie silniczek wyremontowany......z stranu masakry.
  
 
Stożek bez większych przeróbek da ci tylko dźwięk, a mocy troszke na tym stracisz...
gaźnik...już lepiej...
Najlepiej byłoby odelżyć szpeja póki rozebrany.
Pozdro
  
 
Wywaz wal korbowy z kolem zamachowym i dociskiem, wywaz korby i tloki, wypoleruj glowice i spasuj kolektory (o to az sie prosi w rozebranym silniku jaki masz teraz), glowice mozesz zjechac 0,5 mm ale ja bym nie ryzykowal... Gaznik dwugardzielowy z 850 sport i masz 50-55KM.
  
 
Acha, zamiast stozka, zrob zwykly filtr bez puszki z zimnym dolotem a zamiast Briskow kup porzadne NGK/Championy i odpicuj aparat zaplonowy.
  
 
z tego co widzialem ta glwoica jest juz wypoleroana;] co do wywazenia...gdzie to sie robi i za ile?? moze robia to w tym auto szlifie co mam oddany Twoj blok?? W sumie nie wiem czy warto dawac znów dodatkowe (szacuje) 500 zl zeby zyskac 10 koników...Swapów z 1.1 i tak nie dam rady wyhaczyc...
  
 
Cytat:
2004-09-04 16:33:22, Jesion128 pisze:
Taak, sstrumienice, świece Brisk i stożek


Strumiennica nic nie daje jezeli nie masz jakis wiekszych przerobek,swiece ,a co do stozka to musi on miec jakis dolot zimnego powietrza inaczej nie odczujesz roznicy.
  
 
Briski to u kumpla w elektronicznej firmie wywalaja do kosza bo to gowniane swiece, lepiej NGK ale i tak roznicy nieopdczujesz, chyba najwieksza roznice odcvzujesz jak gazniorek zmienisz.
  
 
Powiem tak...NIE odczuje bo jeszcze tego silniczka NIE ujezdzalem;] dopieo kupiony do swapa....kumpel ma dwugardzielowca - moze sie zamieni boi tak sprzedaje swoja bryke. Huh
  
 
Cytat:
2004-09-04 18:31:41, Pat_kdb pisze:
Powiem tak...NIE odczuje bo jeszcze tego silniczka NIE ujezdzalem;] dopieo kupiony do swapa....kumpel ma dwugardzielowca - moze sie zamieni boi tak sprzedaje swoja bryke. Huh

napewno ci chodzi o mnie !! wiesz ja mam dwa gardziele w 903 ale raczej ich nie sprzedam ,gazniczek pujdzie z całym autem.
  
 
kumpel ma swapa 903, własnie konczy skladac auto. Jesli chodzi o silnik to odelżył koło, cos tam przerobiony gaznik, wałek heinricha i splanował głowice o 1mm. Jestem cholernie ciekawy jak to bedzie jezdzic...
  
 
no jak go dotrze to niech opowie co i jak

1mm nie za duzo?
ps. taki waleczek to chyba z osiem stówek kosztuje nie?
  
 
Cytat:
2004-09-05 00:07:14, NAZIK pisze:
no jak go dotrze to niech opowie co i jak

1mm nie za duzo?
ps. taki waleczek to chyba z osiem stówek kosztuje nie?


Jeżeli chodzi o opcje napawania to chyba nie więcej jak 300 złotych
  
 
Witam

Cytat:

Jeżeli chodzi o opcje napawania to chyba nie więcej jak 300 złotych



Dzwoniłem do Heinricha i za napawanie i przefazowanie wałka od 900 zarządał 400zl w porównaniu z nowym wałkiem Świątka (800 zeta) jest różnica.

Cytat:

kumpel ma swapa 903, własnie konczy skladac auto. Jesli chodzi o silnik to odelżył koło, cos tam przerobiony gaznik, wałek heinricha i splanował głowice o 1mm. Jestem cholernie ciekawy jak to bedzie jezdzic...



Henrich mówił że głowice można 2 mm zjechać, ale wole nie ryzykować. Ale holernie jestem ciekawy jak sie jego wałki sprawują w 903.
Co do tuningu opisze co moim zdaniem można by zrobić:
-gażnik 2gardzielowy ja mam 32 DATR 2E 10/100 czy jakoś tak pochodzi on od pandy 4x4, silnik jest wyrażnie mocniejszy, szybszy ale i spalanie wzrasta o 3 litry, dla oszczędnych proponowałbym wtrysk od sc koszt ok 600zł w poznaniu, ekonomia w stosunku do osiągów jak i kultura pracy powinna się znacznie poprawić.
-wydech najlepiej jakiś kolektor 4w1 lub 4w2w1 i przelotowy tłumik (jeszcze nad tym pracuje), moment powinien sie znacznie zwiększyć,
-dolot ja mam stożek H&N, i poza wyglądem różnicy w osiągach nie odczułem,
-w najbliższym czasie zamieżam założyć wałek Henricha robiony pod moją głowice, narazie ją robią ( dobór odpowiednio wiekszych zaworków,sprężyn, powiekszenie kanałów, polerka, i delikatne planowanie) myśle że głowica sie zamknie w 300zł,
-koło zamachowe Hm w 903 waży 5kg oglądałem je i stwierdze że maksimum da rade zjechać ok. 1,5kg + wyważenie w poznaniu 40zeta.
-korbowody napewno da sie jeszcze conieco odchudzić.

Tyle mam zamiar zrobić u siebie, start jak odbiore wypłate
ale zrobie jeszcze przed przeróbkami pomiar na chamowni tylko szkoda mi tych 90zeta.

Mam pytanka:
-czy można 903 rozwiercić na powiedzmy ok 1,0 z zastosowaniem odpowiednio większych tłoków np. od uno 1,0 Fire?
-czym dokładnie różni się 903 od 899, pomijając fakt że 899 niema rozdzielacza, ale za to posiada napinacz łańcuszka rozrządu, i chydrauliczną regulacje luzów zaworowych. Czy wtrysk bedzie dobrze działał w 903? bo przymierzałem i wszystko jest si tylko jakoś monowtrysk do mnie nieprzemawia.

Jak ktoś wie co można by jeszcze przerobić to niech zapodaje póki jeszcze nierozebrałem silnika.

pozdro wszystkich tuningowców

  
 
Cytat:
2004-09-05 08:20:11, RUFF pisze:
Mam pytanka:
-czy można 903 rozwiercić na powiedzmy ok 1,0 z zastosowaniem odpowiednio większych tłoków np. od uno 1,0 Fire?
-czym dokładnie różni się 903 od 899, pomijając fakt że 899 niema rozdzielacza, ale za to posiada napinacz łańcuszka rozrządu, i chydrauliczną regulacje luzów zaworowych.



może pomogą te dane: (średnica x skok)
899cc - 65.00mm × 67.70mm
903cc - 65.00mm × 68.00mm
999cc - 70.00mm × 64.90mm
1050cc - 76.00mm × 57.80mm
1108cc - 70.00mm × 72.00mm
  
 
Cytat:
2004-09-05 08:20:11, RUFF pisze:
Witam



Henrich mówił że głowice można 2 mm zjechać, ale wole nie ryzykować. Ale holernie jestem ciekawy jak sie jego wałki sprawują w 903.
Co do tuningu opisze co moim zdaniem można by zrobić:
-gażnik 2gardzielowy ja mam 32 DATR 2E 10/100 czy jakoś tak pochodzi on od pandy 4x4, silnik jest wyrażnie mocniejszy, szybszy ale i spalanie wzrasta o 3 litry, dla oszczędnych proponowałbym wtrysk od sc koszt ok 600zł w poznaniu, ekonomia w stosunku do osiągów jak i kultura pracy powinna się znacznie poprawić.
-wydech najlepiej jakiś kolektor 4w1 lub 4w2w1 i przelotowy tłumik (jeszcze nad tym pracuje), moment powinien sie znacznie zwiększyć,
-dolot ja mam stożek H&N, i poza wyglądem różnicy w osiągach nie odczułem,
-w najbliższym czasie zamieżam założyć wałek Henricha robiony pod moją głowice, narazie ją robią ( dobór odpowiednio wiekszych zaworków,sprężyn, powiekszenie kanałów, polerka, i delikatne planowanie) myśle że głowica sie zamknie w 300zł,
-koło zamachowe Hm w 903 waży 5kg oglądałem je i stwierdze że maksimum da rade zjechać ok. 1,5kg + wyważenie w poznaniu 40zeta.
-korbowody napewno da sie jeszcze conieco odchudzić.

Tyle mam zamiar zrobić u siebie, start jak odbiore wypłate
ale zrobie jeszcze przed przeróbkami pomiar na chamowni tylko szkoda mi tych 90zeta.




Co do 1,5 kilo koła to nie dasz rady, chyba że będziesz dziury robić, a z resztą jaki jest sens takiego lekkiego koła
??

Nie wiem ile Cię to wszystko wyniesie ale dodam od siebie że CHMS jest w stanie zrobić wersje GT tego silnika za troche ponad 1 tys zł. 0-100 10 sekund, moc i moment w góre o 20 % jednocześńie w dół użyteczne obroty , wszystko na seryjnym wałku...normalnym spalaniu i praktycznie bez zmian a może nawet na plus odnośnie wytrzymałości silnika.Jasne - taka opcja zabiera przyjemność z własnego dłubania ale bardzo często jest lepszym rozwiązaniem

  
 
Cytat:
2004-09-05 11:56:00, Art126 pisze:
Co do 1,5 kilo koła to nie dasz rady, chyba że będziesz dziury robić, a z resztą jaki jest sens takiego lekkiego koła
??


RUFF miał na myśli zjechanie koła o 1,5kg (czyli do 3,5kg), nie do 1,5kg.