MotoNews.pl
2 Chłodzenie w te upalne dni :) (153644/61) - PT
  

Chłodzenie w te upalne dni :)

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Chodzi o to ze moj poldek czyli Caro+ z jednopunktowym na gaz strasznie sie grzeje szczegolnie w miesicie ma duzo ponad 90 prawie dochodzi do czerwonego chociaz jeszcze troche barkuje.. Co robic? sa jakies sposoby na ulepszenie ukladu chlodzenia w tym modelu poldka? Dzieki za porady i Pozdrawiam serdecznie w te nieludzkie upaly
Aha jeszcze musze dodac ze na takim goracym silniku poldek wogle traci przyspieszenie...

[ wiadomość edytowana przez: marekkuj dnia 2006-07-23 16:42:33 ]
  
 
Masz dwa wiatraki na chłodnicy czy jeden, jeżeli dwa to nie widze problemu, podłączasz go tak by można było go odpalać czujnikiem lub ręcznie i gdy jest za gorąco odpalasz drugi wiatrak i powinno pomóc, jeżeli nie pomoże to zostaje ci juz tylko włączenie nawiewów na maksa, i przestawienie temperatury nawiewu na czerwone pole by nadmuch szedł przez nagrzewnicę i schładzał choć trochę płyn chłodniczy.
  
 
Jezeli masz zamontowana oslone pod silnikiem - w Caro + GLI byla w standardzie to ja zdemontuj na okres upałow. Moj GLE jeszcze ze starym ukladem chlodzenia przy 30 stopniach i zamontowanej oslonie tez sie przegrzewal - po zdjeciu oslony problem zniknal
  
 
nie no sa dwa wiatraki ale w sumie nie sprawdzalem czy chodza oba ... musze to sprawdzic dzieki
  
 
ciekawe czy zdał by egzamin spryskiwacz wody na chłodnice?
  
 
Wymien termostat lub wylacznik termiczny wentylatora (jesli wentylator nie wlacza sie przy temp ponad 92'C.)
Te silniki nie maja prawa sie przegrzewac.


[ wiadomość edytowana przez: kaovietz dnia 2006-07-23 18:07:47 ]
  
 
Cytat:
2006-07-23 18:07:10, kaovietz pisze:
Wymien termostat lub wylacznik termiczny wentylatora (jesli wentylator nie wlacza sie przy temp ponad 92'C.) Te silniki nie maja prawa sie przegrzewac. [ wiadomość edytowana przez: kaovietz dnia 2006-07-23 18:07:47 ]



Mają prawo, termostat miałem sprawny, płyn w normie, oba czujniki sprawne, a i tak wskazówka poleciała prewie na 130 stopni przy temp. zewnętrznej około 40 stopni (oby nie więcej). Co do wymiany wyłącznika, musi sprawdzić tylko który musi wymienić, czujnik na wejsciu włacza wentylator na wyjściu chłodnicy (ten po stronie aku), a czujnik na wyjściu włącza wiatrak na wejsciu. Proponowałbym zajrzeć pod maske który wiatrak ci się załącza, jeżeli ten na wyjściu tzn ze czujnik jest dobry a wine może ponosić termostat. Acha, odrazu wyjaśniam że chodzi tylko jeden wiatrak w normalnym cyklu pracy. Kiedyś testowałem u siebie i wyszło na to że czujnik na wejsciu po osiągnieciu temp. ok 90 stopni załącza wiatrak na wyjściu z chłodnicy, gdy nie uda mu sie zbić tem. cieczy i czujnik na wyjściu chłodnicy nadal wykryje temp. około 90 stopni wtedy załączy wiatrak na wejsciu do chłodnicy. Ale nie daje gwarancji że tak będzie u ciebie, ja sprawdzałem to na swoim aucie.
  
 
tak, jesli silnik jest chlodzony powietrzem to sie przegrzewa, po wlaniu plynu w uklad chlodzenia problem zniknal ;D
  
 
Cytat:
2006-07-23 21:27:26, Domel pisze:
tak, jesli silnik jest chlodzony powietrzem to sie przegrzewa, po wlaniu plynu w uklad chlodzenia problem zniknal ;D


ciekawe czy w kapslu to by się sprawdziło.
  
 
Cytat:
2006-07-23 21:29:48, leon pisze:
ciekawe czy w kapslu to by się sprawdziło.



Nie wiem, ja tylko w Polonezie tak miałem

Może jakby zastosować patent Bolimy (prysznic w tylnej części auta) - kto wie
  
 
Ja sie nadal upieram, ze sprawny silnik FSO nie ma tendencji do przegrzewania. NIEMOZLIWE jest osiagniecie 130 stopni przy sprawnym ukladzie chlodzenia (mowie o normalnej eksploatacji).
Z drugiej strony zarznalem pierwszy silnik w kombiaku wlasnie przez przegrzanie - padl elektromagnes wentylatora.
  
 
Awaria pompy wodnej w Poldku małżonki spowodowała przegrzanie silnika i teraz temperatura oscyluje w granicach 110st. Oczywiście płyn aż buzuje w zbiorniczku wyrównawczym.
Co za pech