Rdza pilnie potrzebna!

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Tak, tak, mili Państwo, Elvisowi już zupelnie odbilo na starość, ale gdyby ktoś z Państwa mial kontakt do kogokolwiek, kto zajmuje się utrzymaniem sieci drogowej w Polsce (glównie na śląsku, bo zatrute, albo w Gdańsku -bo blisko, tatuś pojedzie i odbierze ) i bylby w stanie pomóc mi w zdobyciu rdzy powstalej na prętach zbrojeniowych w istniejących konstrukcjach zbrojeniowych, to będę niezwykle dźwięczny.

PS. Niby wyslalem e-malie na adresy, jakie można znaleźć na www, ale moją prośbę dostanie pewno jakaś sekretarka, która pomyśli, że se jajca robię
  
 
moze troszke jasniej...

po co Ci ruda
  
 
A taka z Polonezów i 125p sie nie nada?
  
 
No, niekoniecznie ruda, rdza występuje w kilku rodzajach, najpopularniejsze to ruda , czarna i biala, a jej powstawanie na prętach zbrojeniowych wplywa znacząco na żywotność konstrukcji betonowych (glównie mostów, bo na np. posypywanie ich solą wzmaga ten proces), a potrzebuję rdzy to pracy magisterskiej, która jest jej poświęcona, ale tę produkuję sobie sam, natomiast ta z rzeczywistych konstrukcji potrzebna po to, żeby stwierdzić jaki wplyw mają warunki atmosferyczne na powstanie którego rodzaju rdzy (czy to po polsku zdanie?) , czyli sprawdzić ją na X-ray diffraction, no i obejrzeć pod mikroskopem elektronlowym (bo podejrzewam, że może się nieco różnić, od tej jaką sobie otrzymam, m.in. wielkością krysztalów)
  
 
Elvis, chodzi Ci o rdzę powstałą na prętach zbrojeniowych? Jeśli pręt już współpracuje z betonem, to raczej nierdzewieje, no chyba, ze otulina pręta lichutka i sie wilgoć z powietrzem przedostaje, a pozatym ciężko się do pręta dostać Ale jeśli interesuje Cie rdza z niewbudowanych jeszcze prętów, to owszem, coś się da wymyślieć. Napisz ile tego potrzebujesz, no i jak Ci ją "odzyskać" z pręta, bo chyba z kątówką nie podejdzie - rdza z opiłkami metalu się pomiesza.
  
 
Wlaśnie chodzi o tę z wbudowanych! Wlaśnie jeśli - jak piszesz - jakość pokrywy jest cienka, albo jeśli przedostaną się jony Cl- i powstanie zielona rdza, względnie dwutlenek węgla i obniży pH. Wtedy na przyklad takie rzeczy mogą się wydarzyć:

Dlatego chodzi mi o sprawdzenie jak poszczególne warunki atmosferyczne wplywają na powstanie jakiego rodzaju rdzy.
A dla zainteresowanych - tak wygląda ruda pod mikroskopem elektronowym:
  
 
Elvis wdepnij jezeli jestes w Gdansku do Zarzadu Dróg Wojewódzkich w Gdańsku do Wydziału Mostów i Nadzoru Budowlanego. Jak im to wytlumaczysz do czego potrzebujesz ta rdze to moze cos znajda dla Ciebie.
Naczelnik Wydziału mgr inż. Maria Walkowiak
e-mail: maria.walkowiak@zdw.hnet.pl
Adres ul Mostowa 11A
lub do Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Gdansku, ul.Subisława 5
  
 
Dzieki Skóra - dokladnie o coś takiego chodzilo!
  
 
Ok Elvis, teraz juz capiszi W poniedziałek będę w PRINŻ-u w Katowicach, wpadnę do laboru drogowego, moze mają coś na oku i pomogą.
  
 
a ja kiedys slyszalem ze nazwa zel-beton to niekoniecznie od żelazo i beton. Tylko ze miedzy pretem zbrojeniowym a betom wytwarza sie substancja, cos co wiaze te obie rzeczy i podobno to ma zelowy kolor czy konzystencje? Nie upieram sie przy tym bo to tylko zaslyszane od goscia ktory mi glazure kladl w łazience... Lubil sobie wypic (ale po pracy!)
  
 
chyba ci pomoge jak nie zapomne u nas w gliwicach (śląsk) jest most na trasie A4 który nonstop jest łatany i klejony i z dziur wystają pet więc jak jakiś zobacze luzem to dam ci znać może go skubne .
  
 
Zawsze można troche mostu rozłupać - młoty pneumat. w marketach teraz tanio mozna kupić
  
 
LifeGuard ten koleś zdecydowanie za duzo pije...hehehe
  
 
Cytat:
2004-12-03 16:17:54, MacioBA pisze:
LifeGuard ten koleś zdecydowanie za duzo pije...hehehe



Hehe tez tak myslalem ale w mysl zasady nie ma glupich pytan zapytalem