Klimatyzacja

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Czy ma sens kupno wymontowanej klimatyzacji z rozbitka i założenie ? I czy pasowała by z 2,0 do 1,8 ? Jest sporo ogłoszeń o sprzedaży esperaków na części i zastanawiam się czy nie zafundowac sobie "odrobinę luksusu". Kiedyś widziałem na allegro z 500 zł.
  
 
Jeśli będzie to rzeczywiście sprawny komplet części... To oczywiście, że warto
  
 
od pewnego czasu też się nad tym zastanawiam...
  
 
Wedłu mojego rozeznania klimatyzacjia jest identyczna w 1.8 i 2.0.
Cytat:
Jest sporo ogłoszeń o sprzedaży esperaków na części


Gdzie?
  
 
Było na allegro....a na co zwrócić uwagę przy ewentualnym zakupie i jakie elementy powinny sie znaleźć z "zestawie"?
  
 
Cytat:
2004-12-06 23:05:22, Jac pisze:
Było na allegro....a na co zwrócić uwagę przy ewentualnym zakupie i jakie elementy powinny sie znaleźć z "zestawie"?


Na pewno poza wiadomym osprzętem - dodatkowy wentylator dla skraplacza (ta chłodnica mocowana przed właściwą chłodnicą). Pewnie jeszcze oryginalą konsolę z oryginalnym przyciskiem "AC". Nie wiem czy komputer nie jest inaczej zaprogramowany, bo i do niego dochodzi informacja, że klima jest właczona. Jak u siebie właczę klimę (na biegu jałowym) to na chwilę obroty spadają po czym automatycznie się normują.
  
 
U Maćka przy dokładanej poza fabryką klimie potrafił zgasnąć na pierwszych światłach

Tak więc coś tam jest z tym kompem

A w klimę za 500 zł to nie wierzę... Tyle to sama sprężarka kosztuje używana
  
 
Klima jest podłączona do komputera z kilku powodów:
- gdy włączasz klimę, obroty wzrastają chwilowo by nie dopuścić do zgaśnięcia silnika, potem są utrzymywane na 950 obr./min
- gdy wciśniesz gaz do dechy przy gwałtownym przyspieszaniu sprężarka zostaje odłączona by nie obciążać silnika,
- gdy temperatura silnika znacznie wzrośnie klima jest wyłączana (tego nie jestem do końca pewien)

ECU jest na pewno taki sam w autach z klimą i bez niej, odpowiednie podpięcie się pod niego nie powinno być problemem. Elektryk ze schematem w ręku się z tym upora.
Jeśli chodzi o konsolę, to wystarczy w niej zamontować guzik.
NAjbardziej obawiałbym się montażu parownika - podejrzewam, że trzeba by pół auta rozebrać aby to zrobić
  
 
Jesli moge sie wtracic to mam espero cd 1,8 z klima i byl to rozbitek kupiony niby po zrobieniu, bity byl bo kod kierowcy albo mocno albo blacharz bul do dup... i klima najbardziej ucierpiała sprezarka chlodnica niby najbardzie z przodu a byla nieszczelna w 10 miejscach sprezarki to 3 mialem uzywane kazda za 400zł i w koncu poskladalem 1 dobra chlodnice mialem 2 kazda po 250zł uzywka wybralem jedna je mozna lutowac bez problemu.
Nawet przewody byly pogiete potem odkazanie bo w moim esperaku nie ma filtra przeciwpylowego jakims nieszczesliwym trafem, nie wiem moze fabrycznie nie montowali.
komplet zabiegow kosztował mnie 1400zl i nadal gaz spierd.....a
sciagnolem pasek z klimy i jestem umowiony na marzec na kompleksowe sprawdzanie szczelnosci. Wczesniej teez byla sprawdzana i niby git a jednak cieklo ale tak malo ze po 3 miesiacach nie chlodziło. Nie oplaca sie kupowac z rozbitka bo to sa jakies stopy aluminiowe i pekaja albo sie odkształcaja a to musi byc szczelne bo tam jest ok 15 -22 atmosfery, komplet za 500 sprawny to fikcja Jakies pytania ja doktorat na tym zrobilem
  
 
Kazik dzięki za info, myslę, ze temat można zamknąć, a klima będzie, tyle, że w następnym samochodzie...