Regulator biegu jałowego

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Czy ktoś może podać parametry rezystancji sprawnego regulatora ?? Dotyczy systemu Motronic 1,5 silnik C20NE Omega Caravan.

Mój ma 8,5 oma rezystancji, sprawdziłem już wszystko, a jednak nie trzyma wolnych obrotów, spadają i gaśnie.
  
 
w mądrej ksiażce piszą że tam są 3 styki....a u mnie tylko dwa są. o co chodzi??

w książce pisze że na tych stykach które są najdalej rozstawione od siebie to jest 40oma a łacząć srodkowy z jakimś skrajnym to jest to 20om..........

tlyk oż emy mamy dwa styki

pozdr
  
 
Cytat:
2004-12-01 18:19:59, omegafan pisze:
w mądrej ksiażce piszą że tam są 3 styki....a u mnie tylko dwa są. o co chodzi?? w książce pisze że na tych stykach które są najdalej rozstawione od siebie to jest 40oma a łacząć srodkowy z jakimś skrajnym to jest to 20om.......... tlyk oż emy mamy dwa styki pozdr



czy jesteś w posiadaniu omomierza i czy mógłbyś sprawdzić u siebie w samochodzie jaką ma wartość ?
Miałem w rękach wiele sztuk i wszystkie mają w granicach 8 ohm. Czy zwarcie zwojowe to typowe uszkodzenia dla tych regulatorów ? Z góry dzieki za odpowiedź i pozdro
  
 
jutro sprawdze.......ciekawe jak towygląda

napisz mi ile masz tych styków

pozdr
  
 
dwa styki,istotny jest dokładny pomiar,po przekreceniu rozrusznikiem powinien otworzyć połowę wlotu i utrzymać się.Mój otwiera się prawie cały,w ten sposób zimny silnik będzie pracował równo.Ze wzrostem temperatury sterownik podaje sygnał prądowy na przymknięcie wlotu przez regulator,jeśli on jest na zwarciu zwojowym to nie reaguje i gorący silnik będzie zwalniał ,falował aż zgaśnie.Rodzaj paliwa jest bez znaczenia,do próby z rozrusznikiem potrzebna jest druga osoba.Hej!!!
  
 
sprawdziłem i pokazało ok8,3om...........u ciebie może jest walnięty czujnik temperatury........u mnie właśnie wariują obroty po lekim przyduszeniu silnika.np. na 3 przy dojazdach jade 25km/h........ale to tylko w silne mrozy i czasami tak sam od siebie wariuje.i to bedize czujnik na 87+NATO%

pozdr

[ wiadomość edytowana przez: omegafan dnia 2004-12-02 19:39:56 ]
  
 
dobra dalej z tym lecim...........wychodzi na to że(mam nadzieje)tą puszkje mamy działąjącą.........

dzisiaj sprawdziłem sobie mierniczkiem czujnik temperatury ten koło pompy płyny chłodzącego........

i teraz pierwsze pytanie.......jak zdjąć tą okrągłą nasadke z tego czujnika...zaparłem sie o błotnik i nic.......przywiązałem do garażu i też nic........wkońcu doszedłem da złączki po kablu i tam sobie posprawdzałem.......są tam 3 styki..pokazało mi 0,56kOma...i tak jest w całym zakresie temp. więc czujnik mam zjechany................i tera jak to wymienić???

dzięki z góry za rady

pozdrawiam
  
 
Witaj!jeśli dobrze cię zrozumiałem to sprawdzałeś czujnik prędkości obrotowej i położenia wału korbowego,na stykach 1i2 miałeś 560ohm to stała wartość jest dobrze u mnie jest 530 też ok.styk nr3 to ekran.Jest nisko na dole z prawej strony i przykręcony jedną śrubą fi 6 której nie widać, a mogłeś go urwać. Czujnik temp. jest z lewej nad aiternatorem ma 2 styki na zimnym może być 3,8 kOhm. na gorącym 270 Ohm jeśli tak masz jest dobry.Ja swojego jeszcze nie zrobiłem coś mi przysneło w elektronice jak zrobię napiszę artykuł -warsztaty się poddają.Narazie!!!!
  
 
no to jeszcze sprawdzilem ten wkoncu wyczajony czujnik temp i wynika,ze jest on sprawny......regulator też mampewno sprawny.......zawsze w silne mrozy skakaly mi obroty(w tym sezonie jeszcze narazie spokojnie,al enie wiadomo co bedzie za 48godzin)teraz jak mi bedzie "głupiał"(a mam nadzieję że w tym sezonie przestanie mieć swoje humory )to bede pokolei wszystkie czujniki odłączał

tak se myśle wszystkie wartości w instalacji pomierzyći zapodać na forum......dobre by to było nawettroszku jest w ksiazce al enie wszystko

pozdr
  
 
Cytat:
2004-12-01 16:37:32, haszku pisze:
Czy ktoś może podać parametry rezystancji sprawnego regulatora ?? Dotyczy systemu Motronic 1,5 silnik C20NE Omega Caravan. Mój ma 8,5 oma rezystancji, sprawdziłem już wszystko, a jednak nie trzyma wolnych obrotów, spadają i gaśnie.


powinien miec 8ohm, ale nie wiem jakie sa dopuszczalne odstepstwa...


ps. ten regulator ma 2 piny...