Wyciszanie Poldka 1.6Gsi

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
nic mi się nie tłucze(nawet zawory), wyłożyłem gumą 2mm co się dało , został jeszcze bagażnik a w aucie jest głośno od silnika , pracuje stosunkowo głośno sczególnie przy niskich obrotach jakby był ciągle przeciążony, można to buczenie porównać do lecącego bombowca, co jest z tym silnikiem?
  
 


[ wiadomość edytowana przez: automatic dnia 2007-02-23 12:20:45 ]
  
 
układ szczelny, dwa końcowe nowe od rzemieślnika, trochę dudni na wylocie ale hałas jest gdzieś przy kolektorze, w tym miejsu starałem się dać najwięcej wygłuszenia ale to się przenosi jakoś na całą kabinę, w starszych kolektor był inny i inny był odgłos, teraz jest jakby silnik był mocno przeciążony
  
 
Ej,ja mam dokładnie to samo,jakby w okolicach kolektora- katalizatora,strasznie buczy a na niskich obrotach to sie robi meczące,tłumiki robine,a może to katalizator?
  
 
heh mysle ze to przypadlosc wszystkich GSi. Ja juz przestalem z tym walczyc...
  
 
A może to katalizator tak buczy,co?Mam 2kolegów co jezdzą GSI z 98 roku i sa ciche a mój buczy,nie moge tego zrozumieć
  
 
no to wymien katalizator i daj znac czy sie cos poprawilo.
  
 
nie wiem o co wam chodzi, żadnego buczenia nie zaobserwowałem do tej pory
czasami silnik jak ma za słabą mieszankę pal-powietrzną i mu się mocno depnie to potrafi dziwnie zabuczeć
  
 
W moim Polonezie zastąpienie katalizatora tłumikiem od GLE dało taki rezultat, że silnik na wolnych obr. pracuje bardzo cicho (ciszej niż ze sprawnym katalizatorem) Tylko, że ja mam GLI na boschu ale w GSI wydaje mi się, że byłoby jeszcze ciszej.
Ale te buczenie nie musi być od katalizatora tylko od czegoś innego.


[ wiadomość edytowana przez: -DLUGI- dnia 2004-12-28 21:48:26 ]
  
 
trzeba po prostu wejść pod samochód i posłuchać ...
  
 
a jak to zrobisz jak smochod jedzie??
  
 
może wystarczy wjechać na kanał i z pomocą drugiej osoby posłuchać, albo na kanale podnieść jedno koło tylne do góry i wykorzystując właściwości mechanizmu róznicowego wbić np trzeci bieg i wejść pod spód posłuchać ... trochę chęci i wszystko się da zrobić
  
 
no moze ale ja tak robilem i jest za male obciazenie zeby bylo cos slychac
  
 
A uszczelka kolektora jest ok, bo z doswiadczenia wiem że gołym okiem nie widać ani nie czuć tak samo jak przy dwururce, wystarczy mały prześwit a napierdziela niemiłosiernie.

PS. Co zrobić by się samoczynnie nie odkręcały śruby przy dwururce, jak to skręcić i najlepiej z jakiego materiału śruby by wytrzymały odpowiednią temperature.
  
 
Cytat:
2004-12-29 23:14:17, Mebig pisze:
Co zrobić by się samoczynnie nie odkręcały śruby przy dwururce, jak to skręcić i najlepiej z jakiego materiału śruby by wytrzymały odpowiednią temperature.


z tego co pamiętam powinna być pod śrubami podkłądka, którą się zagina.
  
 
Jeeli mówisz o łączeniu dwururki z katalizatorem lub pierwszym tłumikiem to widziałem kiedyś na warsztacie jak kolo dorobił dłuższe śruby, podczas dokręcania gwint wystawał po przeciwnej str. i wtedy dawał jeszcze po jednej nakrętce i kontrował. Troche zabawy jest ale jak się komuś ciągle odkręca to patent dobry.
  
 
to sie robi na szybko jak sie objada gwinty w kolektorze. U mnie obie śruby mają juz kontrę.

-----------------
"Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz.
To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat.
Fiacior mój to jest to, kocham go..."
  
 
Nie nie, tam kat jest spawany do dwururki a z resztą łaczy sie za pomocą takiego pierścienia i dwóch śrub ze sprężynami, a mi chodzi i łaczenie kolektor-dwururka, wiem że powinna byc podkładka spręćynująca, ale to gówno i tak się odkręca.
  
 
aa! tam. Jeszcze bardziej szczęśliwe miejsce...

-----------------
"Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz.
To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat.
Fiacior mój to jest to, kocham go..."
  
 
mam atu98 Gsi , wyłożyłem gumą 2mm podłogę z przodu i boki koło progów, tam na progach jest goła blacha ,także pod deską jest troszkę miejsca i upchnołem na całej długości gumę zwiniętą w rurkę, jeszcze został bagażnik ale już jest zauważalny efekt. Może rzeczywiście katalizator powoduje to buczenie na obrotach 1000-2000.