MotoNews.pl
2 Zamek centralny (podłączenie do alarmu). (71702/45) - PT
  

Zamek centralny (podłączenie do alarmu).

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam serdecznie,
Mam zamiar założyć alarm i podłączyc pod niego fabryczny centralny zamek. Z centralki alarmu wychodzą dwa przewody do sterowania centralnym, który jest wyzwalany minusem. Natomiast fabrycznie w Fordzie jest plusem.
Co zrobić ?
Załozyć dodatkowy przekaźnik zmieniający polaryzację ?
Dokupić dodatkowy sterownik ?
Czy po zmianie polaryzacji mogę podpiąć się do kabli siłownika od strony kierowcy i będzie działać ?

Z góry serdeczne dzięki.
  
 
Cytat:
2004-11-25 15:11:28, jabajaba pisze:
Załozyć dodatkowy przekaźnik zmieniający polaryzację ? Czy po zmianie polaryzacji mogę podpiąć się do kabli siłownika od strony kierowcy i będzie działać ?



TAK
  
 
Wystarczy dokupić przekaźnik za 15zł i mozesz się podłaczyć do drzwi kierowcy i będzie działało.

Osobiście miesiąc temu to robiłem i działa bez zarzutu
  
 
No tak, faktycznie.
A może wiesz jaki to musi być przekaźnik i jakie musi miec parametry ? Bo jak pytałem w pobliskim elektroniku to nic gość nie mógł doradzić.

pozdrawiam
  
 
a jaki alarm montujesz ??

ja niedawno montowalem alarmik, gdzie sterowanie z alarmu tysz bylo minusem - podpialem pod centralny od strony kierowcy i o dziwo dziala bez zarzutu - podaczylem wprawdzie troszke inaczej niz bylo w instrukcji ale obylo sie bez przekaznika.

Niestey do tej pory nie rozwiazalem problemu (czesciowo z braku czasu) jak odciac zaplon (mam gaz)

  
 
Cytat:
2004-12-12 00:45:51, Koba pisze:
a jaki alarm montujesz ?? ja niedawno montowalem alarmik, gdzie sterowanie z alarmu tysz bylo minusem - podpialem pod centralny od strony kierowcy i o dziwo dziala bez zarzutu - podaczylem wprawdzie troszke inaczej niz bylo w instrukcji ale obylo sie bez przekaznika. Niestey do tej pory nie rozwiazalem problemu (czesciowo z braku czasu) jak odciac zaplon (mam gaz)



Bo mozliwe, ze masz alarm, gdzie jak na jednym kabelku pojawia sie - to na drugim +. Ja niestety takiego nie mialem.

Co do przekaznika - zwykly samochodowy. Moze byc od swiatel w poldku np.
  
 
No a ja mam pytanie, o ten przekaźnik, bo jak powiedziałem w sklepie elektronicznym że chce taki przekaźnik żeby było sterowanie było plusem a nie minusem, to nie wiedzieli o co mi chodzi. Więc doradźcie o co pytać??
  
 
Chłopaki to znaczy ze jak mam w samochodzie centrala i alarm to nie potrzeba innego przekaznika zaraz ide do garazu z miernikiem i zaczynam kombinowac moze niczego nie spale
  
 
Witam,
Ja już jestem po zabiegu. Dzieki szanownemu forum alarm i centralny działa aż miło.
Zastosowalem się do zaleceń i załozyłem 2 przekaxniki od świateł poloneza. Jest małe opóźnienie przy zamykaniu ale mi to sie podoba.
Reasumując: przekaźniki sa potrzebne w celu zmiany polaryzacji. Jeśli centarlka alarmu steruje + to nie potrzeba żadnych przekaźników. A jeśli - to trzeba wyjście z centralki na centralny podpiąć pod masę cewki na przekaźniku, plus przyłączyć na cewkę na stałe, a pod zestyki podłączyć z jednej strony to co chcemy uzyskac na wyjściu, czyli + (obydwa plusy można podpiąć do jednego kabla), a z drugiej strony włączyć się równolegle z siłownik po stronie kierowcy lub pasażera. To wszystko.

Jeszcze raz wielkie dzięki.