| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
noras HF MEMBER było Pony -> Fiesta ... Mysłowice | 2004-11-29 16:17:30 wyniki Getza wypadly bardzo dobrze
zdobyl **** www.euroncap.com/content/safety_ratings/details.php?id1=6&id2=199 [ wiadomość edytowana przez: speedmaster dnia 2004-11-29 19:20:27 ] |
Tomi_Li (S) HF MEMBER Hyundai Sonata Y3 Szczecin | 2004-11-29 19:01:42 To chyba nie jest odpowiednie miejsce na ten temat... |
remo76 HF MEMBER lantra polkowice | 2004-11-29 23:14:32 no to getz mi zaimponowal |
MacTB HF MEMBER S60 i CBR600 Warszawa | 2004-12-01 13:06:13
Jakoś Hyundai nie ma aspiracji na autka typu GTI czy jakiś tam SPORT... a może szkoda. Choć z drugiej strony moja wersja spokojnie mogłaby robić za autko tego typu, ale obawiam się że wtedy byłaby sporo droższa. Także niech sobie będzie taki cicho-ciemny, skromnie wyposażony a szybki |
Pekal HF MEMBER Hyundai Accent Gryfino | 2004-12-01 13:26:35
A co powiesz MacTB na mojego Hyundaia Accenta Limited Edition Myślę że właśnie on (z tych o małej pojemności oczywiście)zasługuje na miano w mniejszym czy większym stopniu sportowego. Ma on silnik 1,5 ,waży zaledwie 950 KG a posiada moc 90 KM. Jak nie trudno obliczyć stosunek mase do mocy 10,5 konia na 100kg jest b.dobry jak na takie autko (pomijam fakt spalania przy ciężkim bucie) |
Jarek_2 HF MEMBER UE | 2004-12-01 13:48:46
są accenty GT 99 koników, a gdzieś czytałem że 110, to dopiero musi jeździć |
Pekal HF MEMBER Hyundai Accent Gryfino | 2004-12-01 14:11:40
Właśnie Jarek_2 i tu masz racje !!! Ja rozumiem że są autka które mają po 200KM 300 KM i tak dalej ...ale panowie z małych silników Accentów wyciągnąć 90 KM 100 KM czy 110 to jest rewelacja przynajmniej moim zdaniem |
MacTB HF MEMBER S60 i CBR600 Warszawa | 2004-12-01 23:17:15
Jeśli Twój samochód waży 950 kg i ma moc 90 KM to obliczając z proporcji stosunek mocy do masy wynosi około 9,5 KM/100kg (9,47). Dzielenie masy przez moc nie daje stosunku mocy do masy. Obliczanie w ten sposób dawałoby tym niższy wynik im większa moc a mniejsza masa. Przykładowo samochów ważący 1000kg o mocy 100KM miałby 10KM/100kg a mający 200KM miałby 5KM/100kg - to przecież wbrew logice... Należy to obliczać z proporcji: jeśli 90 koni przypada na 950 kg to X koni przypada na 100 kg. Czyli 90 mnożymy przez 100 i dzielimy przez 950... To jak już wyżej napisałem daje w przypadku Twojego autka około 9,5 KM/100kg. Moje autko waży 1010 kg i ma moc 105 KM co daje 10,4 KM/100kg... A to jak już wspomniałeś bardzo dobry wynik Pozdrawiam! [ wiadomość edytowana przez: MacTB dnia 2004-12-01 23:48:01 ] |
speedmaster HF MEMBER Pony&i30 Częstochowa | 2004-12-01 23:29:12 |
Pekal HF MEMBER Hyundai Accent Gryfino | 2004-12-02 09:13:51
OK MacTB nie chce mi sie wiecej pisać Dobrze wiesz o co mi chodzi (nie wyjezdzaj z obliczeniami bo pomyłka moja zaistniała z pośpiechu w jakim pisałem tego posta) a chodzi mi o to że w kategorii silników Hyundaia 1,3 i 1,5 Twoje czy moje autko w zupełności można zaliczyć do samochodów ze sportowym accentem |
MacTB HF MEMBER S60 i CBR600 Warszawa | 2004-12-03 01:05:22 Moje obliczenia nie były po to żeby komuś (Tobie) dogryźć czy coś w tym stylu. Mam nadzieję, że tego tak nie odebrałeś. Chciałem po prostu dla ścisłości wyjaśnić, żeby uniknąć nieporozumień Mówiąc o swoim samochodzie jako o czymś w stylu małego GTI, miałem na myśli porównanie z samochodami typu Citroen C2 VTR, i inne małe autka w stylu "hothatch", czyli małe 3d z silnikami przekraczającymi 100 KM. Nie umniejszam warości Twojego samochodu, uważam, że wszystkie modele Hyundaia należą do aut dynamicznych i zrywnych, miałem okazję jechać jako pasażer w Accencie 1,5 90KM ('96) - autko Artiro - i przyznam, że przyspieszenie wciska w fotel. Kompleksów na pewno mieć nie można prowadząc ten samochód Pozdr! |
speedmaster HF MEMBER Pony&i30 Częstochowa | 2004-12-20 13:19:21 kolejny artykuł, w którym dobrze wypowiadają się o Hyundaiach ale za to bardzo krytykują KIA "Kia najniebezpieczniejsza! INTERIA.PL Testy zderzeniowe przeprowadzone na zamówienie amerykańskich instytucji ubezpieczeniowych wykazały, że najniebezpieczniejszym samochodem w klasie małych pojazdów jest model Kia Spectra - czteroosobowy sedan, którego cena w wersji podstawowej rozpoczyna się w USA od 13.240 dolarów (9.982 euro). Testy, których wyniki opublikowano w niedzielę, wykazały, że manekin umieszczony na miejscu kierowcy w Kia Spectra doznał uszkodzeń głowy, klatki piersiowej i nóg w zderzeniu czołowym przy prędkości 64 km/h. Ostatni tak słaby wynik uzyskał model Chevrolet Cavalier w 2001 r. "Większość producentów opanowała już sztukę takiego projektowania samochodów aby najlepiej chronić ludzi podczas zderzeń czołowych,. Kia pozostała w tyle za konkurentami" - przyznał Adrian Lund, szef Insurance Institute for Highway Safety (IIHS), który przeprowadził badania. Tymczasem Kia Motors of America Inc. opublikowała komunikat, z którego wynika, że firma uważa iż model Spectra był poddany wszechstronnym próbom i zapewnia wystarczający poziom bezpieczeństwa kierowcy i pasażerom. Mimo to zapowiedziano prace mające na celu jego zwiększenie. Dwa inne małe samochody - Mazda 3 i Hyundai Elantra - uzyskały podczas testów najwyższą ocenę. Suzuki Fiorenza i Saturn ION uzyskały ocenę zadowalającą. |