Hyundai Getz crashtest EuroNCAP i wynik bardzo dobry

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
wyniki Getza wypadly bardzo dobrze

zdobyl ****


www.euroncap.com/content/safety_ratings/details.php?id1=6&id2=199







[ wiadomość edytowana przez: speedmaster dnia 2004-11-29 19:20:27 ]
  
 
To chyba nie jest odpowiednie miejsce na ten temat...
  
 
no to getz mi zaimponowal
  
 
Nie mogło być inaczej

A tak poważnie to bardzo się cieszę...
Koreańczycy chwalili się, że jest bardzo bezpieczny i okazuje się, że nie kłamali Kolejny plus tego małego zadziora z kopniętym H na masce

A mój jest jeszcze szybki do tego Hehe...

*ale jestem skromny.. Sorry... ale jestem dumny ze swojego autkomobilu
  
 
Cytat:
2004-12-01 09:53:32, MacTB pisze:
Nie mogło być inaczej A tak poważnie to bardzo się cieszę... Koreańczycy chwalili się, że jest bardzo bezpieczny i okazuje się, że nie kłamali Kolejny plus tego małego zadziora z kopniętym H na masce A mój jest jeszcze szybki do tego Hehe... *ale jestem skromny.. Sorry... ale jestem dumny ze swojego autkomobilu


zakup getza od jakiegoś czasu chodzi mi po głowie, gdyby jeszcze tak wkładali 2.0 tak jak np. w clio
  
 
Cytat:
2004-12-01 10:05:43, Jarek_2 pisze:
zakup getza od jakiegoś czasu chodzi mi po głowie, gdyby jeszcze tak wkładali 2.0 tak jak np. w clio



Jakoś Hyundai nie ma aspiracji na autka typu GTI czy jakiś tam SPORT... a może szkoda. Choć z drugiej strony moja wersja spokojnie mogłaby robić za autko tego typu, ale obawiam się że wtedy byłaby sporo droższa. Także niech sobie będzie taki cicho-ciemny, skromnie wyposażony a szybki Mi pasuje 2,0 byłby na pewno zabójczy, ale i zabójczo drogi
  
 
Cytat:
Jakoś Hyundai nie ma aspiracji na autka typu GTI czy jakiś tam SPORT...



A co powiesz MacTB na mojego Hyundaia Accenta Limited Edition
Myślę że właśnie on (z tych o małej pojemności oczywiście)zasługuje na miano w mniejszym czy większym stopniu sportowego. Ma on silnik 1,5 ,waży zaledwie 950 KG a posiada moc 90 KM. Jak nie trudno obliczyć stosunek mase do mocy 10,5 konia na 100kg jest b.dobry jak na takie autko (pomijam fakt spalania przy ciężkim bucie)
  
 
Cytat:
2004-12-01 13:26:35, Pekal pisze:
A co powiesz MacTB na mojego Hyundaia Accenta Limited Edition Myślę że właśnie on (z tych o małej pojemności oczywiście)zasługuje na miano w mniejszym czy większym stopniu sportowego. Ma on silnik 1,5 ,waży zaledwie 950 KG a posiada moc 90 KM. Jak nie trudno obliczyć stosunek mase do mocy 10,5 konia na 100kg jest b.dobry jak na takie autko (pomijam fakt spalania przy ciężkim bucie)


są accenty GT 99 koników, a gdzieś czytałem że 110, to dopiero musi jeździć
  
 
Cytat:
są accenty GT 99 koników, a gdzieś czytałem że 110, to dopiero musi jeździć


Właśnie Jarek_2 i tu masz racje !!!
Ja rozumiem że są autka które mają po 200KM 300 KM i tak dalej ...ale panowie z małych silników Accentów wyciągnąć 90 KM 100 KM czy 110 to jest rewelacja przynajmniej moim zdaniem
  
 
Cytat:
2004-12-01 13:26:35, Pekal pisze:
A co powiesz MacTB na mojego Hyundaia Accenta Limited Edition Myślę że właśnie on (z tych o małej pojemności oczywiście)zasługuje na miano w mniejszym czy większym stopniu sportowego. Ma on silnik 1,5 ,waży zaledwie 950 KG a posiada moc 90 KM. Jak nie trudno obliczyć stosunek mase do mocy 10,5 konia na 100kg jest b.dobry jak na takie autko (pomijam fakt spalania przy ciężkim bucie)



Jeśli Twój samochód waży 950 kg i ma moc 90 KM to obliczając z proporcji stosunek mocy do masy wynosi około 9,5 KM/100kg (9,47).
Dzielenie masy przez moc nie daje stosunku mocy do masy. Obliczanie w ten sposób dawałoby tym niższy wynik im większa moc a mniejsza masa. Przykładowo samochów ważący 1000kg o mocy 100KM miałby 10KM/100kg a mający 200KM miałby 5KM/100kg - to przecież wbrew logice...
Należy to obliczać z proporcji:
jeśli 90 koni przypada na 950 kg to X koni przypada na 100 kg. Czyli 90 mnożymy przez 100 i dzielimy przez 950... To jak już wyżej napisałem daje w przypadku Twojego autka około 9,5 KM/100kg.
Moje autko waży 1010 kg i ma moc 105 KM co daje 10,4 KM/100kg...
A to jak już wspomniałeś bardzo dobry wynik

Pozdrawiam!





[ wiadomość edytowana przez: MacTB dnia 2004-12-01 23:48:01 ]
  
 
Tutaj artykuł z inetrii na ten temat

Hyundai rządzi, Hyundai radzi, Hyundai nigdy Cię nie zdradzi
  
 
Cytat:
Jeśli Twój samochód waży 950 kg i ma moc 90 KM to obliczając z proporcji stosunek mocy do masy wynosi około 9,5 KM/100kg (9,47).
Dzielenie masy przez moc nie daje stosunku mocy do masy. Obliczanie w ten sposób dawałoby tym niższy wynik im większa moc a mniejsza masa. Przykładowo samochów ważący 1000kg o mocy 100KM miałby 10KM/100kg a mający 200KM miałby 5KM/100kg - to przecież wbrew logice...
Należy to obliczać z proporcji:
jeśli 90 koni przypada na 950 kg to X koni przypada na 100 kg. Czyli 90 mnożymy przez 100 i dzielimy przez 950... To jak już wyżej napisałem daje w przypadku Twojego autka około 9,5 KM/100kg.
Moje autko waży 1010 kg i ma moc 105 KM co daje 10,4 KM/100kg...
A to jak już wspomniałeś bardzo dobry wynik

Pozdrawiam!


OK MacTB nie chce mi sie wiecej pisać Dobrze wiesz o co mi chodzi (nie wyjezdzaj z obliczeniami bo pomyłka moja zaistniała z pośpiechu w jakim pisałem tego posta) a chodzi mi o to że w kategorii silników Hyundaia 1,3 i 1,5 Twoje czy moje autko w zupełności można zaliczyć do samochodów ze sportowym accentem
  
 


Moje obliczenia nie były po to żeby komuś (Tobie) dogryźć czy coś w tym stylu. Mam nadzieję, że tego tak nie odebrałeś.
Chciałem po prostu dla ścisłości wyjaśnić, żeby uniknąć nieporozumień

Mówiąc o swoim samochodzie jako o czymś w stylu małego GTI, miałem na myśli porównanie z samochodami typu Citroen C2 VTR, i inne małe autka w stylu "hothatch", czyli małe 3d z silnikami przekraczającymi 100 KM.

Nie umniejszam warości Twojego samochodu, uważam, że wszystkie modele Hyundaia należą do aut dynamicznych i zrywnych, miałem okazję jechać jako pasażer w Accencie 1,5 90KM ('96) - autko Artiro - i przyznam, że przyspieszenie wciska w fotel. Kompleksów na pewno mieć nie można prowadząc ten samochód

Pozdr!
  
 
kolejny artykuł, w którym dobrze wypowiadają się o Hyundaiach ale za to bardzo krytykują KIA

"Kia najniebezpieczniejsza!

INTERIA.PL
Testy zderzeniowe przeprowadzone na zamówienie amerykańskich instytucji ubezpieczeniowych wykazały, że najniebezpieczniejszym samochodem w klasie małych pojazdów jest model Kia Spectra - czteroosobowy sedan, którego cena w wersji podstawowej rozpoczyna się w USA od 13.240 dolarów (9.982 euro).

Testy, których wyniki opublikowano w niedzielę, wykazały, że manekin umieszczony na miejscu kierowcy w Kia Spectra doznał uszkodzeń głowy, klatki piersiowej i nóg w zderzeniu czołowym przy prędkości 64 km/h.

Ostatni tak słaby wynik uzyskał model Chevrolet Cavalier w 2001 r.


"Większość producentów opanowała już sztukę takiego projektowania samochodów aby najlepiej chronić ludzi podczas zderzeń czołowych,. Kia pozostała w tyle za konkurentami" - przyznał Adrian Lund, szef Insurance Institute for Highway Safety (IIHS), który przeprowadził badania.

Tymczasem Kia Motors of America Inc. opublikowała komunikat, z którego wynika, że firma uważa iż model Spectra był poddany wszechstronnym próbom i zapewnia wystarczający poziom bezpieczeństwa kierowcy i pasażerom. Mimo to zapowiedziano prace mające na celu jego zwiększenie.

Dwa inne małe samochody - Mazda 3 i Hyundai Elantra - uzyskały podczas testów najwyższą ocenę. Suzuki Fiorenza i Saturn ION uzyskały ocenę zadowalającą.