Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
![]() ilku LOB MEMBER Omega B234 Koszalin | 2004-09-15 17:06:28 witam
w sobotę stałem się szczęśliwym posiadaczem omy B TDS. Samochód przywiozłem z niemcowni i niestety jest troszeczkę zaniedbany ![]() Pozdrawiam wszystkich ILKU |
![]() mario26DR Limo Long Vehicle Gdynia | 2004-09-15 17:42:12 Kiedys stwierdzilem jedno,diesla z Deutschlandu never! Jesli oni tak pomykaja na tych autobahnach na maxa,to diesel chyba dostaje bardziej po dupie niz mocna bena? Diesel ze sprezarka,jest cool przy ruszaniu,miasto wyprzedzanie,krotkie trasy,ale przy ich stylu cisniecia gazu do podlogi przez dluugi czas,no coz to sa seryjne diesle,nie jakies do wyscigow.Pewnie turbina,poszlo cosik uszczelniajacego od jej chlodzenia,albo sama dostala po dupie,po hardcorze,musi pochodzic spokojnie z 5 minut aby olej ja schlodzil,niemcy w nowych autach tego nierobia. |
![]() JanuszGnitecki OMEGA B FL COMBI Warszawa | 2004-09-15 20:19:29 No dobrze Mario, ale czy to jest odpowiedź na pytanie kolegi?
Nie sądzę, no chyba, że chciałeś mu udowodnić, że zrobił źle kuopując to auto. Teraz albo mu chcesz pomóc i coś sensownego mu poradź, albo nie pisz wcale. Ilku, myślę, że bardzo dużo dowiesz się od kolegi Kalafiora, na własnej skórze przetrenował kłopoty z tym silnikiem. Mam nadzieję, że to jakiś drobiazg. Pozdr, Janusz |
![]() ilku LOB MEMBER Omega B234 Koszalin | 2004-09-16 20:17:12 dzięki za odpowiedzi, a ile taka regeneracja może kosztować?
ogólnie silniczek chodzi super... tylko ten olej ![]() pozdrawiam |
![]() kuba LOB WETERAN A Zawieje i nie zamiecie | 2004-09-16 21:11:23 Cześć.
Olej może pochodzić niekoniecznie z turbiny. Może rzucać ci przez odmę, a obieg powietrza jest przecież przez turbinę , czyli pierścionki. Turbina, jeśli była by padnięta, to na pewno usłyszysz głośny i wyraźny świst ( np. zrób przygazówkę - delikatną do 2500) Poza tym na techu wykarze Ci uszkodzenie turbiny poprzez podanie wartości ciśnienia. Powinno oscylować w bardzo bliskich granicach 1MPa. Może tutaj też pomóc ( w ocenie kondycji silnika) sprawdzenie ciśnienia w cylindrach. Koszt 10-20 zł od cylindra. Z reszta mam to samo co i ty i na razie się tym nie przejmuję. Dolewam 2l oleju na 10 tys. Co nie znaczy, że nie trzeba będzie się temu w niedalekiej przyszłości przyjżeć bardziej wnikliwie. Pzdr Paweł |
![]() ilku LOB MEMBER Omega B234 Koszalin | 2004-09-16 21:16:53 jeśli chodzi o świst, to jest słyszalny ale myślałem że w turbodieslu to normalne. Jak jeszcze można sprawdzić czy to odma czy turbina? |
![]() kuba LOB WETERAN A Zawieje i nie zamiecie | 2004-09-16 22:39:39 Źle się wyraziłem. Świst delikatny musi być, ale gwizd jest już niepożądany.
Sprawdź, czy w dolocie powietrza (rura międzu filtrem powietrza a intercoolerem) do turbiny jest olej. Jeśli go tam nie ma to powinien się pokazać za turbiną. Wtedy znaczy,że turbina puszcza. |
![]() mario26DR Limo Long Vehicle Gdynia | 2004-09-16 23:25:22 Przepraszam,ale spazylem sie na dieslach po Niemcach,jeszcze u znajomego swietej pamieci Kirstieina w zakladzie auto Opla nasluchalem sie przeronych rzeczy i tak zostalo,teoretycznie jest prawda,pare faktow.Ale przepraszam. |
![]() kuba LOB WETERAN A Zawieje i nie zamiecie | 2004-09-17 10:37:59
Nie między filtrem powietrza a intercoolerem, a między f.pow. a turbina oczywiscie. Sorki za pomyłkę. Pzdr Paweł |
![]() TD Caravan Warszawa | 2004-12-21 22:12:17 Ha, zauważyłem, skąd te kropelki oleju się pojawiają: kapią (ale bardzo symbolicznie ![]() Skąd tam olej? Oczywiście 2.5TD JaC |