MotoNews.pl
  

Skąd ten olej???

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
witam
w sobotę stałem się szczęśliwym posiadaczem omy B TDS. Samochód przywiozłem z niemcowni i niestety jest troszeczkę zaniedbany . W silniku występuje osobliwy problem z olejem, a mianowicie wycieka on z uszczelki między kol ssącym a głowicą, po zdjęciu plastikowego łącznika na dolocie okazało się że i on jest cały w oleju. Mam wobec tego pytanko: czy olej może pochodzić z turbiny? Jeśli nie to skąd?
Pozdrawiam wszystkich
ILKU
  
 
Kiedys stwierdzilem jedno,diesla z Deutschlandu never! Jesli oni tak pomykaja na tych autobahnach na maxa,to diesel chyba dostaje bardziej po dupie niz mocna bena? Diesel ze sprezarka,jest cool przy ruszaniu,miasto wyprzedzanie,krotkie trasy,ale przy ich stylu cisniecia gazu do podlogi przez dluugi czas,no coz to sa seryjne diesle,nie jakies do wyscigow.Pewnie turbina,poszlo cosik uszczelniajacego od jej chlodzenia,albo sama dostala po dupie,po hardcorze,musi pochodzic spokojnie z 5 minut aby olej ja schlodzil,niemcy w nowych autach tego nierobia.
  
 
No dobrze Mario, ale czy to jest odpowiedź na pytanie kolegi?
Nie sądzę, no chyba, że chciałeś mu udowodnić, że zrobił źle kuopując to auto. Teraz albo mu chcesz pomóc i coś sensownego mu poradź, albo nie pisz wcale.

Ilku, myślę, że bardzo dużo dowiesz się od kolegi Kalafiora, na własnej skórze przetrenował kłopoty z tym silnikiem. Mam nadzieję, że to jakiś drobiazg.
Pozdr, Janusz
  
 
Na post Mario odp. ze mam diesla z Niemiec i jestem z niego bardzo zadowolony a zajezdzic to mozna kazde auto obojętne na rodzaj silnika i mowisz o sposobie jezdzenia niemców to lepiej spojrz na naszych kierowców. A wracając do turbiny to mają one to do siebie ze wytrzymują zazwyczaj ok200 tys i czeka je regeneracja.
  
 
Na post Mario odp. ze mam diesla z Niemiec i jestem z niego bardzo zadowolony a zajezdzic to mozna kazde auto obojętne na rodzaj silnika i mowisz o sposobie jezdzenia niemców to lepiej spojrz na naszych kierowców. A wracając do turbiny to mają one to do siebie ze wytrzymują zazwyczaj ok200 tys i czeka je regeneracja.
  
 
dzięki za odpowiedzi, a ile taka regeneracja może kosztować?
ogólnie silniczek chodzi super... tylko ten olej
pozdrawiam
  
 
Cześć.
Olej może pochodzić niekoniecznie z turbiny. Może rzucać ci przez odmę, a obieg powietrza jest przecież przez turbinę , czyli pierścionki. Turbina, jeśli była by padnięta, to na pewno usłyszysz głośny i wyraźny świst ( np. zrób przygazówkę - delikatną do 2500)
Poza tym na techu wykarze Ci uszkodzenie turbiny poprzez podanie wartości ciśnienia. Powinno oscylować w bardzo bliskich granicach 1MPa.
Może tutaj też pomóc ( w ocenie kondycji silnika) sprawdzenie ciśnienia w cylindrach. Koszt 10-20 zł od cylindra.

Z reszta mam to samo co i ty i na razie się tym nie przejmuję. Dolewam 2l oleju na 10 tys. Co nie znaczy, że nie trzeba będzie się temu w niedalekiej przyszłości przyjżeć bardziej wnikliwie.

Pzdr

Paweł
  
 
jeśli chodzi o świst, to jest słyszalny ale myślałem że w turbodieslu to normalne. Jak jeszcze można sprawdzić czy to odma czy turbina?
  
 
Źle się wyraziłem. Świst delikatny musi być, ale gwizd jest już niepożądany.
Sprawdź, czy w dolocie powietrza (rura międzu filtrem powietrza a intercoolerem) do turbiny jest olej. Jeśli go tam nie ma to powinien się pokazać za turbiną. Wtedy znaczy,że turbina puszcza.
  
 
Przepraszam,ale spazylem sie na dieslach po Niemcach,jeszcze u znajomego swietej pamieci Kirstieina w zakladzie auto Opla nasluchalem sie przeronych rzeczy i tak zostalo,teoretycznie jest prawda,pare faktow.Ale przepraszam.
  
 
Cytat:
2004-09-16 22:39:39, kuba pisze:
Źle się wyraziłem. Świst delikatny musi być, ale gwizd jest już niepożądany.
Sprawdź, czy w dolocie powietrza (rura międzu filtrem powietrza a intercoolerem) do turbiny jest olej. Jeśli go tam nie ma to powinien się pokazać za turbiną. Wtedy znaczy,że turbina puszcza.



Nie między filtrem powietrza a intercoolerem, a między f.pow. a turbina oczywiscie.
Sorki za pomyłkę.

Pzdr

Paweł
  
 
No i u mnie są nie wiadomo skąd pojedyncze kropelki oleju na wykładzinie głuszącej maski, widać po jej podniesieniu, tak mniej więcej nad akumulatorem, z czego to może chlapać ??
:-0
JaC


Cytat:
Olej może pochodzić niekoniecznie z turbiny.
Może rzucać ci przez odmę, a obieg powietrza jest przecież przez turbinę , czyli pierścionki.

  
 
Ha, zauważyłem, skąd te kropelki oleju się pojawiają: kapią (ale bardzo symbolicznie z plastykowej pokrywy, obok akumulatora, nad alternatorem, tam chyba połączenie jakiegoś kanału (kolektora?) jest...
Skąd tam olej?
Oczywiście 2.5TD
JaC