Omega A zawsze gdy odpalam rano na pb gaśnie???????

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam!
Od pewnego czasu zaobserwowałem w moim autku mały mankament.. Kiedy odpalam ran auto silnik pracuje przez chwile poczym gaśnie tak jak by brakowało mu paliwa!?? Kręcę po raz drugi.. bez kłopotu od razu silniczek „zaskakuje” i wszystko jest ok.. Paliwo w zbiorniku jest.. Listwa wtryskowa nie wymaga odpowietrzania w moim silniku.. A może jest jakiś zawór zwrotny na przewodach paliwowych, który przestał działać??? Dodam, że kiedy juz za drugim razem silniczek zaskoczy i zgaszę go ponownie to odpala bez najmniejszego kłopotu.. Zła jakość paliwa? Woda w układzie? Nie wiem od czego zacząć???
  
 
Moze to smieszne ale opisz jak odpalasz auto. Dokladnie.
Ja wiem ze to zaczyna sie od wlozenia kluczyka do stacyjki ....
  
 
Moja omega jest w automacie dla tgo kładę nogę na hamulcu przekręcam kluczyk w pozycję zdaje się dwa.. Zapalają się kontrolki.. Daje moment pompce na uzupełnienie ciśnienia w układzie paliwowym.. Przekręcam dalej.. Rozruszniki kręci.. po chwili puszczam i to wszystko..
  
 
Witam.
Miałem tak identycznie przed remontem silnika.
Drogą "dedukcji" , i późniejszych pomiarów silnika doszliśmy do wniosku, że powodem był fatalny stan techniczny silnika - głównie kompresji.
W efekcie podczas rozruch komputer podawał zaprogramowaną fabrycznie, w zależności od temperatury: silnika i otoczenia, dawkę paliwa. Z powodu słabej kompresji silnik nie był w stanie utrzymać na tych dawkach paliwa odpowiednich obrotów, a komputer nie reagował dostatecznie szybko.
Natomiast po samoczynnym zgaśnięciu silnika komp. zapamiętuje to i przy następnym starcie podaje zwiększone dawki.
Przejściowo można sobie z tym żyć - po rozruchu lekko i chwilowo dodajesz gazu.
Warto też przy okazji zmierzyć tę kompresję, co by być pewnym przyczyny.

PZDR

[ wiadomość edytowana przez: musasi dnia 2004-12-05 13:46:08 ]
  
 
Jesli czekasz aż zgasna co niektore kontrolki to nie mam nic więcej do dodania.
  
 
Witam!
Sprężanie sprawdziłem.. Na szczęcie jest wszystko ponad normę! No i co teraz? Jakiś czas temu miałem przygodę ze słabej jakości paliwem zatankowanym na nest.. Auto odpalało, ale szarpało silnikiem i nie chciał się wkręcać na obroty. Pomogło zatankowanie dużej ilości pb98 jednak, kiedy paliwo spadło do pewnego pułapu zaczęło się to samo od nowa.. Znowu dotankowałem i było oki.. tyle ze to gaśnięcie.. Teraz sobie myślę, że może zanieczyszczenie osiadło w listwie? Sam już nie wiem? Nie sadzę żebym na nest zatankował wodę lub ropę Myślę teraz o spuszczeniu paliwa ze zbiornika.. tylko teraz jeden kłopot.. nie zdemontuję zbiornika bo podejrzewam że nie będę miał już co zakładać Czas robi swoje i korozja tez Planuję zdjąć przechylić auto tak żeby pompa zebrała jak najwięcej i po prostu podłączyć jej napięcie zdjąć króciec i wypompować zawartość zbiornika do kanistra. No sam już nie wiem czy jest sens takiej próby „czyszczenia” zbiornika? Co myślicie?
  
 
Widzsz pojawiaja sie nowe fakty, jesli dodasz ze filtr paliwa to nie wiesz kiedy był wymieniany....to będzie troche żenujące.
Ja bym zrobił tak
-zaczkał az zostanie w baku z 10 litrów
- wlał 0,5 litra dykty (lub inny srodek który wiążę/rozpuszcza wodę)
- przegonił się na jakiesj trasie szybkiegio ruchu,
- wyjezdzil do cna,
- zatankował do pelny
- zmienił flitr paliwa.
  
 
PiotrS zrobie jak mi radzisz! Z tym ze filterek zmienialem miesiąc temu jak robiłem pompę.. Wiem wiem! mam pewnie syf w zbiorniku! Czyli ten filterek i tak należało by zmienić???? Chcę się upewnić czy jest sens.. w końcu to kolejne 40pln..
  
 
Też tak miałem, i też niedawno wymieniałem pompę i filtr. W moim przypadku pomogło tankowanie benzyny - konkretnie to VPowera 95. Spróbuj jeszcze ewentualnie po starcie rozrusznika potrzymać kluczyk w najwyższej pozycji przez 2-3 sekundy.
  
 
Witam

Ja też tak mam kiedy odpalam na gazie ( na samej benzynie nie sprawdzalem) U mnie oprócz tego ze gaśnie kiedy zapale pierwszy raz - to ma jeszcze za wysokie obroty ,ok 1200 . Czy moze to być wina uszkodzonego przepływomierza ??? Bo kilka razy gaz strzelił w przepływke , a wcześniej moja Oma miala normalne obroty. Odkąd wymienilem świece i przewody wn -gaz już mi nie strzela.
  
 
temat był już poruszany...

powód bardzo prosty a koszt 16zł i 5 min przy wymianie w garażu...
* czujnik temperatury cieczy chłodzącej w bloku silnika.

po wymianie jak ręką odjął... jak nie pomoże to zacząłbym się martwić o filtry itp....

pozdro
  
 
Cytat:
2004-12-07 22:26:26, Mlody_Omega pisze:
temat był już poruszany... powód bardzo prosty a koszt 16zł i 5 min przy wymianie w garażu... * czujnik temperatury cieczy chłodzącej w bloku silnika. po wymianie jak ręką odjął...


niby tak, ale brak sygnalu z czujnika powinien byc sygnalizowany kontrolka "check engine". wiec:
- albo swieci, ale nikomu to nie przeszkadza i nie ma ochoty na odczytanie bledow (kod 14 i 15),
- albo nie swieci, bo nie dziala dobrze funkcja rejestrowania bledow a czujnik naprawde jest zepsuty,
- albo ECU dziala dobrze i czujnik jest sprawny, a powod falowania jest gdzies indziej...


przychylam sie jednoczesnie do wersji, ze falowanie obrotow spowodowane jest czesciej przez czujnik temperatury niz oslawiony krokowiec. w moim przypadku wystarczylo przeczysczenie stykow czujnika...
  
 
Witam
łody nie zawsze to co tobie pomogło pomoże i innym ja mam to samo czujnik wymieniłem i bez zmian
Ja podejrzewam przepływkę która mi szwankowała już chyba od dłuszego czasu a teraz klapa w nim urwała siena amen i szukam jakieś używki - oczywiście bez skutku bo mam nietypowy motor 2,4
Więc jak zdobędę go w końcu to może wszystkie problemy ustąpią

NARAX
  
 
Panowie!
Czy wspominany wadliwy czujnik temperatury to ten z obudowy termostatu? (Omega 2.0 OHC)
  
 
Cytat:
2004-12-12 18:24:55, Thomi pisze:
Panowie! Czy wspominany wadliwy czujnik temperatury to ten z obudowy termostatu? (Omega 2.0 OHC)


NIE!!! ten tylko steruje wskaznikiem w desce. czujnik sterujacy komputerem jest po drugiej stronie, obok mocowania alternatora...
  
 
Thomi ja miałem takie same objawy jak mi się sonda lambda powoli kończyła- tj. nie zmieniała napięcia w pełnym zakresie (check engine sie nie świecił). Po wymianie wszystko wróciło do normy.


pzdr.
  
 
Cytat:
Cytat:
--------------------------------------------------------------------------------


2004-12-12 18:24:55, Thomi pisze:
Panowie! Czy wspominany wadliwy czujnik temperatury to ten z obudowy termostatu? (Omega 2.0 OHC)


--------------------------------------------------------------------------------


NIE!!! ten tylko steruje wskaznikiem w desce. czujnik sterujacy komputerem jest po drugiej stronie, obok mocowania alternatora...


Dzięki za info!