MotoNews.pl
  

Akumulator

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Mroz za kilka dni - trzeba pomyslec o baterii.
Mam pytanie (rozne opinie slyszalem) jakie konsekwencje pociaga za soba zastosowanie akumulatora o innej pojemnosci niz zalecana? W mojej dwojce wg katalogu powinien byc aku 45 Ah (ale np. Centra podaje Future o poj. 60 Ah) W tej chwili mam wstawiona 65 (wiekowa) i ciagle sie cos dzieje. Tworzy sie na min siwy kolnierz - bardzo szybko po oczyszczeniu (wazelinka tech. nie pomaga), lampki przy odpalaniu przygasaja. Fachman powiedzial o padnietym regulatorze napiecia, w sklepie zakomunikowali ze ze wzgledu na inna od zalecanej pojemnosc aku jest doladowywany nieprawidlowo co mu szkodzi itd. Zglupialem calkiem. Wam wierze bo wielokrotnie skorzystalem z porad zawartych w postach.
Pozdrawiam
  
 
na poczatek sprawdz ladowanie bo jak ci kontrolka ladowania po odpaleniu przygasa to najprawdopodobniej masz nieprawidlowe ladowanie moze to byc np: regulator napiecia lub zuzyte szczotki na alternatorze


pozdr.
  
 
Cześć ASP, mam ten sam model. Zaleceniami się nie sugeruj, 65 Ah daje pewność, że odpalisz nawet przy wielu rozruchach przy małej ilości przejechanych kilometrow, czyli jak w mieście. Jeśli masz takie objawy, to obstawiałbym zasiarczony akumulato lub zwarcie międzycelowe, wtedy po krótkim czasie spada pojemność baterii.
Ładowanie sprawdź, powinno być powyżej 13,9 V pod obciążeniem, jeśli jest mniej, bateria nie bądzie doładowana. Sprawdź też, czy po wyłączeniu stacyjki pobór prądu nie przekracza 0,02A, jeśli tak, znaczy że prąd spieprza w opony i trzeba znaleźć przyczynę.
Punkty do sprawdzenia to Klemy, przewod masowy i prądowy od baterii.
Pozdr, Janusz
  
 
Dzieki za sugestie, zajme sie pomiarami jutro
Pozdrawiam
  
 
Cześć, dwa tygodnie temu byłem zmuszony kupić akumulator (stary 45, przy ładowaniu rozsadziło) stary i tak wcześniej ciągle siadał przy jeździe na ogrzewaniu. Myślałem że wystarczy 60 lecz po sprawdzeniu w książkach okazuje się że ma być 70. U nas cena około 217 zł. a 60 niewiele taniej coś około 30 zł. (aku. Centry). Narka
  
 
Sprawdzilem. Napiecie bez obciazenia na jalowym to 13,9, po odpaleniu wszystkiego co mozliwe spada do 12V. Swiatla, radio, 2500 obr. 13,5. Cos musze robic?
Pozdrawiam
  
 
Radziłbym wymienić na nowy kabel masy silnika, prądowy aku alternatori zobaczyć wtedy ile ładuje. Jeśli dźwignie się na 13,8-9 powinno być ok
  
 
Cytat:
2003-11-28 22:00:12, jarecki21 pisze:
Cześć, dwa tygodnie temu byłem zmuszony kupić akumulator (stary 45, przy ładowaniu rozsadziło) stary i tak wcześniej ciągle siadał przy jeździe na ogrzewaniu. Myślałem że wystarczy 60 lecz po sprawdzeniu w książkach okazuje się że ma być 70. U nas cena około 217 zł. a 60 niewiele taniej coś około 30 zł. (aku. Centry). Narka


Oryginalnie do Omy wsadzano aku Opla o poj 72 ah. Dwa miesiace temt tez wymienilem na Bosch-Sliver za skromne 350 pln. Mialem takie aku w poprzednim aucie przez 6 lat, ktory notabene jesdzi do dzisiaj.
  
 
Mam pytanie do Janusza lub/i nietylko:
jak sprawdzic czy mamy w wozie "zwarcie miedzycelowe". Moja Omesia cierpi na niedobory prądu. Choć kable wysoknapieciowe nowe, akumulator nowy. Szukam przyczyn a moze to to własnie mi bruździ. Ostatnio padło wszystko ze przestały działać nawet awaryjne..
  
 
Zwarcie międzycelowepowstaje w dwu przypadkach:
1- gdy na dnie akumulotora zbiorą się śmieci z płyt i powodują zwarcia płyt
2- naskutem mechanicznego uszkodzenia (rzadkość w dzisiejszych bateriach)
Przypadek 1 dotyczy starych wyeksploatowanych baterii

Z tego co piszesz, masz jakiś upływ prądu do masy. Sprawdź jaki jest pobor po wyłączeniu stacyjki.
Ponadto sprawdź oczywiście ładowanie, i tan kabli na baterii wraz z końcowkami. Potrafią z czasem wyglądać nieźle z wierzcu, a po prostu wewnątrz są popróchniałe.
Janusz
  
 
A jaki akumulatorek należy się silniczkowi 2.5TD ?
Wsadzony jest nieoryginalny 88 Ah dożywający swych dni...
JaC


> Oryginalnie do Omy wsadzano aku Opla o poj 72 ah.