MotoNews.pl
  

Elektryczna pompa paliwa do gaźnika

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Mam silnik pod wtrysk który nie ma wałka pośredniego z krzywką pod membranową pompę paliwa. Chcę założyć elektryczną pompkę, tylko nie wiem od czego mogłaby pasować. I pod co ją podpiąć by miała zasilanie.

Ale się zdziwiłem jak silnik odpalił tylko z paliwka które miał wlane do gardzieli gaźnika. I tu skończyła się moja radość. Po dochodzeniu ustalono, że pompa nie podaje paliwa. A już było tak blisko.

  
 
BodzioT chyba zapodał do swojego silniczka jakąś pompkę elektryczna,bodajże od VW.
Zapewne wypowie się jak się pojawi on line
  
 
W dziale Warto Wiedzieć (wyposażenie elektryczne) jest BodzioTa artykół na ten temat.


[ wiadomość edytowana przez: SCHIL dnia 2003-11-19 16:58:52 ]
  
 
Panowie czy pompa elektryczna od argenty powinna glosno chodzic ?
tzn tak glosno ze przy zapalonym silniku na biegu jalowym i otworznych drzwiach slychac ja
Jesli nie to co jej sie tam moglo stac ?
Narazie zadnych negatywnych skutkow nie ma.
  
 
Od jakich jeszcze samochodów taka pompka może pasować????
Łatwiej będzie znaleźć oś na szrocie.
  
 
Nosorożec, VW T2, Suzuki-busik i inne gaźnikowe... Ja mam pompkę od jakiegoś webasto. Jej minus jest taki, ze można jechać tylko bardzo spokojnie, ale plus jest taki, że w mieście auto bierze 9l/100km.
  
 
Cytat:
2003-11-19 22:31:44, Piter20 pisze:
Nosorożec, VW T2, Suzuki-busik i inne gaźnikowe... Ja mam pompkę od jakiegoś webasto. Jej minus jest taki, ze można jechać tylko bardzo spokojnie, ale plus jest taki, że w mieście auto bierze 9l/100km.



ano każda i zastanawiam sie czy w wersji z obejściem przed gaźnikiem mozna zastosowac pompke od wtrysku musze to wybadać

i powiedz mi po co zakładałes 2.0 jak musisz jeździs wolno nie lepiej można było zostać przy 1.5 bo ja chciałem mieć DOHC z 2 powodów bo silnik miał byc niezawodny i mam nadzieje ze bedzie oraz mocny no tutaj mnie nie zawiódł i mam nadzieje ze bedzie jeszce mocniejszy

pozatym spalanie na gażniku z poldka bo prawdopodobnie masz taki gaźnik na poźomie 9.5 l jest proste do osiągniecia ale za to poldek jest mułowaty chyba ze 2.0 jest "inne" od 1.8
  
 
poszukaj pompek od renówek (9,11,19,21,itp może i nowsze tez ) na wtrysku, one miały pompe zewnętrzną, wpinasz ją w przewód paliwowy podłączasz pompe i jazda, a i jeszcze obejscie przed gaźnikiem
  
 
Zdobycie takiej pomp to nie taka prosta sprawa, zaporożec nie do zdobycia, VV T2 w inter carsie zśpiewali 714PLN
Każdy chce znać dokładny model i typ silnika z jakiego ma być ta pompa.
  
 
Ja mam z zaprozca pompe paliwa z webasta
druga siedzi w samym zaporozcu
tylko interesuje mnie wydajnosc... nigdzie nie moglem znalesc
jedynie to ze przez 15 godzin moze chodzic nonstop
Ma ktos taka pompe u siebie ? jak sie sprawuje ?

czy w L-jetronicu jest takie cos jak akumulator paliwa ?
biorac argente "na stol"akumulator to jest to kolo pompy ? czy to jest filer paliwa ?
przeczytalem jeszcze w dziale wykrywanie niedomagan uladu L-jetronic
ze jesli silnik nie daje sie urchomic to
"Cisnienie paliwa w ukladzie paliwowym nie narasta do wymaganej wartosci z powodu :
a)niewystarczajacej wydajnosci pompy paliwa...
wlasnie, zmieniajac na pompe od webasta na 100% wiemy ze ona nie da takiego cisnienia jak orginalna? ma ktos cos takiego zalozone ?jakies problemy ?
  
 
Cytat:

ano każda i zastanawiam sie czy w wersji z obejściem przed gaźnikiem mozna zastosowac pompke od wtrysku musze to wybadać



Możesz sobie założyć jaką chcesz, nawety od Ferrari, mnie to wisi, tylko nie płacz na forum, że auto wpierdala Ci 25l wachy na 100km.

Cytat:
i powiedz mi po co zakładałes 2.0 jak musisz jeździs wolno nie lepiej można było zostać przy 1.5 bo ja chciałem mieć DOHC z 2 powodów bo silnik miał byc niezawodny i mam nadzieje ze bedzie oraz mocny no tutaj mnie nie zawiódł i mam nadzieje ze bedzie jeszce mocniejszy



Wiesz... ja mam coś takiego jak instalacja gazowa... i żadna zajebista pompka paliwa nie jest mi potrzeba, bo wachy używam w wyjątkowych przypadkach jak np kończący się gaz na trasie.
Nie będę się przed nikim tłumaczył po co zakładałem 2.0, podane przezemnie spalanie wyszło podczas docierania silnika. Jeżeli masz jakieś wątpliwości odnośnie osiągów mojego 2.0, to zapraszam na pas do Skarbimierza. Zdziwisz się co potrafi auto jeżdżące wyłącznie na gazie.

Cytat:
pozatym spalanie na gażniku z poldka bo prawdopodobnie masz taki gaźnik na poźomie 9.5 l jest proste do osiągniecia ale za to poldek jest mułowaty chyba ze 2.0 jest "inne" od 1.8



Jest możliwe, nawet na gaźniku(z Poldka) z obiema gardzielami 27mm i rzeźbionymi dyszami i rurkami, no ale Ty masz prawo o tym nie wiedzieć, bo dla Ciebie jedynym sensownym rozwiązaniem jest wyłącznie oryginalny (i seryjny zresztą) osprzęt silnika...
Mułowaty.... Jak napisałem wyżej silnik był wtedy docierany. Jeżeli Ty docierasz silnik kręcąc go do zamknięcia obrotka, to temat "jak mieć pecha to miec pecha" nigdy się nie skończy.


[ wiadomość edytowana przez: Piter20 dnia 2003-11-20 18:42:43 ]
  
 
Cytat:
2003-11-20 18:35:48, Piter20 pisze:

Możesz sobie założyć jaką chcesz, nawety od Ferrari, mnie to wisi, tylko nie płacz na forum, że auto wpierdala Ci 25l wachy na 100km.




o co ci chodzi ????

poprostu zastanawiam sie czy w przypadku załozenia pompki o wiekrzym ciśnieniu z obejściem pomiedzy nią a gaźnikiem z zaślepionym odpływem nie bedzie sie zalewał
mysle ze jak bym jeszce przed gaźnikiem a za obejściem założym filtr paliwa układ ma szanse zadziałania niestety trzeba to sprawdzić metodą macajewa czyli sprawdzić doświadczalnie

reszte zostawie bez kometarza
  
 
To od jakich modeli te pompki pasują?????

Może chociaż do jednopunktowego wtrysku ale koniecznie zewnętrzna.
  
 
W swoim 2.0 mam zamontowaną pompę elektryczną kupioną w sklepie http://moto.sklep.pl/ i przeznaczoną do gaźnikowej Hondy 1.6, 1.8. Sprawuje się bez zarzutu i kosztuje ok. 200 zł, a więc całkiem znośnie.

Pozdrawiam
Sławek
  
 
Cytat:
2003-11-20 19:35:05, ZieMa pisze:
To od jakich modeli te pompki pasują?????

Może chociaż do jednopunktowego wtrysku ale koniecznie zewnętrzna.



otrzywiście ze musi być zewnetzna

a z monowtrysku możesz spróbować metodą jak pisałem w poprzednim poście czyli zrobic obejście przypomina cu tylko ze musisz sprawdzić szcelnośc zaworka iglicowego bo w innym przypadku mozesz mieć szybko małe bajorko w kolektorze ssacym a zeby go wydmuchać bedziesz krecił silnikiem bez świec jakieś 5-10 minut
i lesze jedna dobra rada podczas testów szczelności układu patrz się przy pomocy latarki w gaźnik to bedziesz odrazu widział czy trzyma ciśnienie czy nie
w moim przypadki to sikało z obydwu dysz ale było to podczas testów pierwszej wersji czyli z pełnym przepływem benzyny przez gaźnik której tutaj nie polecam
  
 
Piter20:
wyluzuj troche - nikt Ci tu krzywdy nie robi.

BTW:
dlaczego nie da sie zaadaptowac pompki ze zbiornikiem od GLI ?

Adamus
  
 
Pompka od GLI Abimex lub od Mono wtrysku Boscha będzie dawała za duże ciśnienie. Być może dałoby się ją zastosować jednocześnie z patentem opisanym przez Bodziot-a. Lepiej jednak zastosować pompkę elektryczną od układu gaźnikowego taką jaką np ma kolega Slawo- ciśnienie będzie niższe. Pompke trzeba podłączyc elektrycznie tak by pracowała tylko wtedy kiedy zapłon jest włączony, najlepiej zrobić to przez przekaźnik i dodatkowy bezpiecznik. Hydraulicznie też łatwiej będzie poprostu wpiąć pompkę elektr. w miejsce pompki mechanicznej zamiast wymieniać bak i i dodatkowo ciągnąć przewody zasilające do tyłu auta.
  
 
200PLN to 1/10 ceny mojego silnika z skrzynią
Od zaporożca na szrocie 15PLN (Bochnia)
  
 
z chęcią taką zakupie tylko gdzie...może ktoś z klubowiczów by zakupił na jakimś szrocie,bo jakoś w okolicach nic takiego już nie posiadają...
pozdrawiam
  
 
ja uzywam pompy Facet Solid State(rowniez robi ja purolator). jest swietna, jedyny mankament to cena. 50$ i dostepnosc- w polsce zerowa.