Upgrade - centralny zamek / otwieranie tylnej klapy

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Cześć Miłośnicy wiadomo czego

Tak sobie kombinuję.... Mam Omesię A Caravan. Wyposażenie dość ubogie, ale nie przeszkadza mi to: z drobnymi wyjątkami:

1. Brakuje mi z przodu elektrycznie otwieranych szyb, ale to temat na później.

2. Brakuje mi centralnego zamka. Nawet nie chodzi o utrudnione otwieranie, ale o to, że czasem się zapomni wszystko pozamykać. Szukam taniego rozwiązania i zastanawiam się nad siłownikami, które można kupić na allegro - czy ktokolwiek z Was ma jakieś doświadczenia z nimi? Komplet jest bardzo tani ok. 50zl - aż podejrzane...

3. Zdarza mi się, że mając włączony silnik potrzebuję otworzyć bagażnik, który zamknięty jest na klucz - muszę wyłączyć silnik czyli syf. Zdaje się, że zamontowanie centralnego do bagażnika oznacza wymianę zamka (Nie. Dziękuję! ), więc pomyślałem, że trzeba tam wstawić odpowiedni siłownik który pociągnie za właściwe cięgno jak mu się "wciśnie". Tylko jest jeden problem: ten zatrzask jest jakiś taki dwustopniowy, że aby otworzyć klapę to trzeba trzymać przycisk na klapie wciśnięty. Czy ktoś z Was przerabiał ten temat? Byłbym wdzięczny za jakieś "złote" myśli

Pozdrawiam
Danek z Krakowa
  
 
Kilka razy kupowałem już zestaw centralnego do dwóch drzwi za 40pln. Montowałem w Polonezie, Golfie I i II i Fiacie.. Jak dotąd nie było reklamacji.. Od razu trzeba uwzględnić, że kable są zbyt krótkie Nie pamiętam dokładnie, ale siłowniki mają jakieś parametry siły.. do ilu kilogramów itp.. Ja nie kupowałem nigdy najsłabszych a tym samym najtańszych.. (zestaw na dwoje drzwi tańszych 33pln) Polecam mocniejsze ponieważ w omedze dość ciężko pracują te rygielki którymi zamyka się i otwiera dżwi..
  
 
Ja wstawialem do lanosa. Kupilem zestawik na allegro za 57 zl ( chyba) i dziala do tej pory bez zarzutu. Centralke mozna podpiac pod alarm i masz na pilota (o ile ci na to alarm pozwala)
  
 
witam
1. miałem taki zestaw w omedze (najtańszy) i ładnie chodził ... przez miesiąc. Później siłowniki padały po kolei, a kable śniedziały od środka . Kolejnym problemem jest to, że oryginalne zamki od centralnego są przystosowane do siłowników i wszystko razem jest połączone. W przypadku siłowników z allegro trzeba je podłączać do cięgien od przycisków co powoduje pewne komplikacje.
2. co do klapy sprawa jest prosta:
wystarczy podłączyć jeden z takich siłowników w klapie, w taki sposób, aby po podaniu napięcia, ściągnął do siebie, poprzez jakiś sznurek małą dźwigienkę przy zamku, powodując zwolnienie blokady. U mnie miałem pełną klapę, więc pozostałe druty i cięgna zdemontowałem. Mikrowyłącznik sterujący siłownikiem umieściłem w tylnej lampie.
Powodzenia
  
 
Ja mam podłączony siłownik do kawałka drutu w klapie. Napięcie podawane jest dwa razy. Raz zwalnia pierwszy stopień (w razie czego klapa sie nie otworzy i nie wyrzucę majdanu na drodze) a za drugim razem zwalnia drugi stopień i ende.

btw siłownik pochodzi z C5
  
 
Cytat:
2004-11-22 21:47:46, Mlody_Omega pisze:
Ja mam podłączony siłownik do kawałka drutu w klapie. Napięcie podawane jest dwa razy. Raz zwalnia pierwszy stopień (w razie czego klapa sie nie otworzy i nie wyrzucę majdanu na drodze) a za drugim razem zwalnia drugi stopień i ende. btw siłownik pochodzi z C5



u mnie siedzi silownik ktory byl fabrycznie w tej klapie, tylko teraz jest odlaczony od centralnego i jest na osobnym guziczku, no i podlaczony do tego drutu co otwiera klape
  
 
Cytat:
2004-11-22 21:31:58, ilku pisze:
witam 1. miałem taki zestaw w omedze (najtańszy) i ładnie chodził ... przez miesiąc. Później siłowniki padały po kolei, a kable śniedziały od środka



Być może najsłabsze to były siłowniki i się paliły. Masz może jakieś dokładniejsze informacje na temat "padania"? A kable zawsze można porządniejsze założyć.

Cytat:
2. co do klapy sprawa jest prosta: wystarczy podłączyć jeden z takich siłowników w klapie, w taki sposób, aby po podaniu napięcia, ściągnął do siebie, poprzez jakiś sznurek małą dźwigienkę przy zamku, powodując zwolnienie blokady.



O właśnie! Sznurek.... Giętkie cięgno.... Ten pomysł mnie zdecydowanie inspiruje

Cytat:
Mikrowyłącznik sterujący siłownikiem umieściłem w tylnej lampie.


...i trzymałeś go wciśnięty otwierając klapę jak rozumiem.
Taki mam pomysł, że można wcisnąć przycisk w kabinie a poprzez bardzo prosty układ zostanie on podtrzymany przez np 15s i wtedy będzie czas, żeby podejść i otworzyć bagażnik, potem z powrotem zostanie zablokowany

Pozdrawiam
Danek z Krakowa
  
 
Cytat:
2004-11-19 09:56:09, Thomi pisze:
Kilka razy kupowałem już zestaw centralnego do dwóch drzwi za 40pln. Montowałem w Polonezie, Golfie I i II i Fiacie.. Jak dotąd nie było reklamacji.. Od razu trzeba uwzględnić, że kable są zbyt krótkie Nie pamiętam dokładnie, ale siłowniki mają jakieś parametry siły.. do ilu kilogramów itp.. Ja nie kupowałem nigdy najsłabszych a tym samym najtańszych.. (zestaw na dwoje drzwi tańszych 33pln) Polecam mocniejsze ponieważ w omedze dość ciężko pracują te rygielki którymi zamyka się i otwiera dżwi..



Też tak sobie kminiłem, że trzeba silniejsze. Myślałem, żeby w ogóle oryginalne używki kupić, ale gdzieś wyczytałem, że oryginalne nie są zbyt trwałe.

Cytat:
Wszystko jest do zrobienia.. Pytanie tylko ile trzeba wcześniej wypić piwa


Tu przewiduję pięciopak + jeszcze po jednym na elektryczne szyby - oj będzie się działo
  
 
ja w mojej poprzedniej omie nie miałem centrala, ale po tym jak mi zaczęły padać te siłowniki z allegro (nie paliły się, ale po jakimś czasie były tak słabe, że nie podnosiły tych cholernych guzików) wk.... się i pojechałem na szrot i wypatroszyłem z biednej rozbitej (aczkolwiek CD) omegi komplet zamków z siłownikami (również do baku), wiązkami kabli i el. szybami przód. Po podłączeniu wszystko działało przez 1,5roku i chyba nadal działa. Niestety sprzedałem moją małą...
Co do klapy to jeśli siłownik będzie działał przez 15sec to może się szybko spalić - jest przystosowany jedynie do impulsów ~0,5sec
U mnie było tak zrobione, że po otwarciu pilotem drzwi - do mikrowyłącznika był podawany prąd i można było otworzyć klapę. Po zamknięciu pilotem nie było takiej możliwości.
  
 
Cytat:
2004-11-23 13:59:57, ilku pisze:
pojechałem na szrot i wypatroszyłem z biednej rozbitej (aczkolwiek CD) omegi komplet zamków z siłownikami (również do baku), wiązkami kabli i el. szybami przód. Po podłączeniu wszystko działało przez 1,5roku i chyba nadal działa.



Tu się obawiam kosztów, ostatecznie chciałbym to załatwić naprawdę jak najniższym kosztem. Poza tym gdzieś tu na forum wyczytałem, że oryginalne siłowniki z omegi nie należą do najtrwalszych.

Cytat:
Co do klapy to jeśli siłownik będzie działał przez 15sec to może się szybko spalić - jest przystosowany jedynie do impulsów ~0,5sec



Heh.. oczywiście, na dodatek działa dwustanowo - jeden impuls otwiera, a drugi (zdaje się inaczej spolaryzowany) zamyka - myślałem o bardziej zaawansowanym układzie, który po 15 zamknie

pozdroofka
Danek z Krakowa
  
 
kup sobie polskie siłowniki do poloneza( 6kg tj. siła podnoszenia )nie pamiętam kto to produkuje chyba Elmot są bardzo dobre przetestowałem w poldku w tylnich drzwiach żadne inne nie miały siły zamykać drzwi tam wszystko chodzi zajebiście opornie i masz na nie rok normalnej gwarancji wada trochę droższe lub orginalne od omy tylny mogę ci sprzedać razem z zamkiem za rozsądne pieniądze już brałeś odemnie siłowniki od klapy ( i jak pasują ci wszystko OK.)
  
 
W której pozycji kluczyka jest solidniej i bezpieczniej zamknięta tylna klapa - poziomej czy pionowej?
Proszę nie odsyłać do polskiej instrukcji, tam bywają błędy (np. strona 96, quiz kto pierwszy znajdzie )
JaC
  
 
Cytat:
2004-12-18 13:39:26, TD pisze:
W której pozycji kluczyka jest solidniej i bezpieczniej zamknięta tylna klapa - poziomej czy pionowej? Proszę nie odsyłać do polskiej instrukcji, tam bywają błędy (np. strona 96, quiz kto pierwszy znajdzie ) JaC


U mnie (oma A caravan) oczywiście w pozycji pionowej. Wtedy bagażnik jest po prostu zamknięty. W pozycji poziomej jest otwarty ale i tak trzeba sobie nacisnąć, żeby otworzyć na oscież

Pozdro
Danek z Krakowa