| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
Danek_Cracow Omega A Caravan C20NE Kraków | 2004-11-18 20:17:39 Cześć Miłośnicy wiadomo czego Tak sobie kombinuję.... Mam Omesię A Caravan. Wyposażenie dość ubogie, ale nie przeszkadza mi to: z drobnymi wyjątkami: 1. Brakuje mi z przodu elektrycznie otwieranych szyb, ale to temat na później. 2. Brakuje mi centralnego zamka. Nawet nie chodzi o utrudnione otwieranie, ale o to, że czasem się zapomni wszystko pozamykać. Szukam taniego rozwiązania i zastanawiam się nad siłownikami, które można kupić na allegro - czy ktokolwiek z Was ma jakieś doświadczenia z nimi? Komplet jest bardzo tani ok. 50zl - aż podejrzane... 3. Zdarza mi się, że mając włączony silnik potrzebuję otworzyć bagażnik, który zamknięty jest na klucz - muszę wyłączyć silnik czyli syf. Zdaje się, że zamontowanie centralnego do bagażnika oznacza wymianę zamka (Nie. Dziękuję! Pozdrawiam Danek z Krakowa |
Thomi Opel Omega A Warszawa | 2004-11-19 09:56:09 Kilka razy kupowałem już zestaw centralnego do dwóch drzwi za 40pln. Montowałem w Polonezie, Golfie I i II i Fiacie.. Jak dotąd nie było reklamacji.. Od razu trzeba uwzględnić, że kable są zbyt krótkie |
ilku LOB MEMBER Omega B234 Koszalin | 2004-11-22 21:31:58 witam
1. miałem taki zestaw w omedze (najtańszy) i ładnie chodził ... przez miesiąc. Później siłowniki padały po kolei, a kable śniedziały od środka 2. co do klapy sprawa jest prosta: wystarczy podłączyć jeden z takich siłowników w klapie, w taki sposób, aby po podaniu napięcia, ściągnął do siebie, poprzez jakiś sznurek małą dźwigienkę przy zamku, powodując zwolnienie blokady. U mnie miałem pełną klapę, więc pozostałe druty i cięgna zdemontowałem. Mikrowyłącznik sterujący siłownikiem umieściłem w tylnej lampie. Powodzenia |
Mlody_Omega HONOROWY WETERAN Lanser Pabianice | 2004-11-22 21:47:46 Ja mam podłączony siłownik do kawałka drutu w klapie. Napięcie podawane jest dwa razy. Raz zwalnia pierwszy stopień (w razie czego klapa sie nie otworzy i nie wyrzucę majdanu na drodze) a za drugim razem zwalnia drugi stopień i ende.
btw siłownik pochodzi z C5 |
Danek_Cracow Omega A Caravan C20NE Kraków | 2004-11-22 23:05:12
Być może najsłabsze to były siłowniki i się paliły. Masz może jakieś dokładniejsze informacje na temat "padania"? A kable zawsze można porządniejsze założyć.
O właśnie! Sznurek.... Giętkie cięgno.... Ten pomysł mnie zdecydowanie inspiruje
...i trzymałeś go wciśnięty otwierając klapę jak rozumiem. Taki mam pomysł, że można wcisnąć przycisk w kabinie a poprzez bardzo prosty układ zostanie on podtrzymany przez np 15s i wtedy będzie czas, żeby podejść i otworzyć bagażnik, potem z powrotem zostanie zablokowany Pozdrawiam Danek z Krakowa |
Danek_Cracow Omega A Caravan C20NE Kraków | 2004-11-22 23:15:00
Też tak sobie kminiłem, że trzeba silniejsze. Myślałem, żeby w ogóle oryginalne używki kupić, ale gdzieś wyczytałem, że oryginalne nie są zbyt trwałe.
Tu przewiduję pięciopak + jeszcze po jednym na elektryczne szyby - oj będzie się działo |
ilku LOB MEMBER Omega B234 Koszalin | 2004-11-23 13:59:57 ja w mojej poprzedniej omie nie miałem centrala, ale po tym jak mi zaczęły padać te siłowniki z allegro (nie paliły się, ale po jakimś czasie były tak słabe, że nie podnosiły tych cholernych guzików) wk.... się i pojechałem na szrot i wypatroszyłem z biednej rozbitej (aczkolwiek CD) omegi komplet zamków z siłownikami (również do baku), wiązkami kabli i el. szybami przód. Po podłączeniu wszystko działało przez 1,5roku i chyba nadal działa. Niestety sprzedałem moją małą...
Co do klapy to jeśli siłownik będzie działał przez 15sec to może się szybko spalić - jest przystosowany jedynie do impulsów ~0,5sec U mnie było tak zrobione, że po otwarciu pilotem drzwi - do mikrowyłącznika był podawany prąd i można było otworzyć klapę. Po zamknięciu pilotem nie było takiej możliwości. |
Danek_Cracow Omega A Caravan C20NE Kraków | 2004-11-24 23:49:49
Tu się obawiam kosztów, ostatecznie chciałbym to załatwić naprawdę jak najniższym kosztem. Poza tym gdzieś tu na forum wyczytałem, że oryginalne siłowniki z omegi nie należą do najtrwalszych.
Heh.. oczywiście, na dodatek działa dwustanowo - jeden impuls otwiera, a drugi (zdaje się inaczej spolaryzowany) zamyka - myślałem o bardziej zaawansowanym układzie, który po 15 zamknie pozdroofka Danek z Krakowa |
![]() przemogsm Omega A caravan diam ... Ostrów wlkp | 2004-11-26 19:56:01 kup sobie polskie siłowniki do poloneza( 6kg tj. siła podnoszenia )nie pamiętam kto to produkuje chyba Elmot są bardzo dobre przetestowałem w poldku w tylnich drzwiach żadne inne nie miały siły zamykać drzwi tam wszystko chodzi zajebiście opornie i masz na nie rok normalnej gwarancji wada trochę droższe lub orginalne od omy tylny mogę ci sprzedać razem z zamkiem za rozsądne pieniądze już brałeś odemnie siłowniki od klapy ( i jak pasują ci wszystko OK.) |
TD Caravan Warszawa | 2004-12-18 13:39:26 W której pozycji kluczyka jest solidniej i bezpieczniej zamknięta tylna klapa - poziomej czy pionowej?
Proszę nie odsyłać do polskiej instrukcji, tam bywają błędy (np. strona 96, quiz kto pierwszy znajdzie JaC |
Danek_Cracow Omega A Caravan C20NE Kraków | 2004-12-19 21:21:03
U mnie (oma A caravan) oczywiście w pozycji pionowej. Wtedy bagażnik jest po prostu zamknięty. W pozycji poziomej jest otwarty ale i tak trzeba sobie nacisnąć, żeby otworzyć na oscież Pozdro Danek z Krakowa |