Przy skrecaniu coś "chrupie"

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam.
Dla jasnosci chodzi o Omege B,97r. , 2.0 16V , automat.

Wczoraj zauważyłem,iż podczas powolnym wjeżdzaniu do garażu,na miejsce parkingowe lub w podobnej sytuacji kiedy to maksymalnie skrecam kierownica w L lub P ,jadac bardzo powoli,odczuwam "tylkiem i plecami"jakby chrupanie dochodzace gdzies z tylnich kół.
Myslalem ze mam flaka,ale nie mam a chrupanie dalej slychac.

nie wiem czy to istotne ale: zmienialem most oraz lozyska tylnie kół--a przynajmniej za to placilem.

Czy ma ktoś jakis pomysla co to moze byc????
  
 
jezeli cos "wali' z przodu to moze to byc ogranicznik skretu, zawsze sie dozywa na nierownosciach przy max skreconych kolach

ile placiles za most?
  
 
ile placiles za most?----800zl,z olejami,wymiaana,transport Poznan-Swinoujscie kurierem-1000zl.

jezeli cos "wali' z przodu to moze to byc ogranicznik skretu----mi nie wali z przodu,tylko tak jakby z tylnich kół... i tylko jak jade b.powoli i skrecam,nigdy jak zybko skrecam,jade prosto czy cokolwiek innego...
  
 
--->>Po przeanalizowaniu archiwum,dochodze do wniosku,ze moze to byc mechanizm różnicowy.

Niestety nigdzie nie ma ani slowa (lub ja nie potrafie odnaleźć) na temat naprawy,czy mozna jakis czas na tym jezdzic czym wowczas to grozi.Jesli naprawa to czego-caly mechanizm ,czy jakis element? gdzie wowczas dokupic takowe czesci???

Czy ktos zna odpowiedz na ktores lub wszystkie pytania?
  
 
sugeruje tez poduszki belki tylnej.

robert
  
 
Zauwazylem dzisiaj nowy fakt,moze znaczacy,w calym tym chrupowatym probemie...
...mianowicie,dopóki nie pojeżdze z 10km,nie ma tego efektu chrupania na tylnich kolach,pojawia sie jak troche pojezdze autem.
Na zimnym aucie,nie czuc tego.
Czy podobny efekt wystepuje przy zuzytym wsporniku walu???---ktos podpowiedzial mi taka ewentualnosc.
  
 
Też tak mam. Słyszałem że z tylnym napędem zdarza się tak. Jeździłem BMW 5 i też tak było.
  
 
a ja sugeruje że zaszczepili Ci dyfer od 2,5 TD ze szperą i masz właśnie "efekty dzwiękowe" jej działania
  
 
Cytat:
2004-11-16 16:56:15, ckk pisze:
Też tak mam. Słyszałem że z tylnym napędem zdarza się tak. Jeździłem BMW 5 i też tak było.



ckk---> masz ten sam "chrup" co ja w opisanych sytuacjach? :powolna jazda,skrecanie,po dluzszej jezdzie...?
Czy radziles sie w tej sprawie jakiegosc mechanika,co do naprawy ,skutków,przyczyn,jak dlugo tak masz?
Czy mógłbys nieco wiecej napisac o swoim problemie?

  
 
Witaj!! czy usunołeś już usterkę, jet dobra rada.
  
 
Nie usunalem. Nadal cos chrupie,ale przypominam ,ze dzwiek a raczej jakby odczucie na "kuprze" pojawia sie kiedy auto jest dobrze nagrzane, np .po przejechaniu z 20 km.
  
 
Z pewnością masz most z blokadą o ograniczonym poślizgu to typowy objaw zużycia oleju,musisz strzykawką 100ml sciągnąć olej z mostu.kupisz w serwisie olej specjalny do most z blokadą nr. katal. nie pamietam,w sklepach nie pytaj,nie może być inny,po przejechaniu 5 km zapomniesz o kłopotach,znam to z praktyki.
  
 
Czy ktoś z forumowiczów może podac symbol oleju do mostu ze szperą .Moja oma też ją ma a fekty dzwiekowe takie same jak u kolegów.
Chodzi jak stary IKARUS przegubowy na zakrecie
  
 
Juz ustalilem:

Olej do mostu w Omedze B 97 rok,2.0 16 V automat.

Olej nr katalogowy >>19 42 387<<
dodatek >>19 70 452<< (tylko do aut ze szpera)

Olej 1L , dodatek 0.5L.
Ceny: olej 26zl
dodatek: 17zł

dostepne na nastepny dzien w :
http://217.97.55.154/index_o.htm
  
 
kurde a ja kupilem shella olej do manualnych skrzyn biegow, wymienic w moscie czy nie?? mam c30se i pewnie tez most ze szpera. ale mi nic nie chrupie. tylko mam wrazenie ze po 250tysiacach mozna byloby go wymienic...
  
 
Cytat:
2004-12-16 22:20:16, regan pisze:
mam c30se i pewnie tez most ze szpera. ale mi nic nie chrupie.


szpera w C30SE to opcja a nie standard, więc skoro nie "chrupie" to jej nie masz...
  
 
No u mnie z tyłu cisza (2.5TD) ale za to z przodu przy maksymalnym skręceniu kół (parkowanie) słychać szmer głośny z okolic kół.
Myślałem, że to może opony trą o nadkola plastikowe, bo tak miałem w poldolocie po założeniu szerokich gum
Wystarczy dosłownie minimalnie kierownicę odpuścić i już skręca cichutko.
Swoją drogą jestem bardzo pozytywnie zaskoczony zwrotnością autka, tylko ta widoczność do tyłu, brrr
JaC


> jezeli cos "wali' z przodu to moze to byc ogranicznik skretu, zawsze sie dozywa na nierownosciach przy max skreconych kolach
  
 
TD--ja na przednich kolach mialem takie efekty przy skrecaniu kiedy padl mi przegub w Jeepie.

CO DO WĄTKU:::
Czy ktos sie orientuje,czy gdybym mial nieoryginalny olej w moscie bez tego dodatku (jeszcze go nie wymienialem) to jest mozliwy taki "chrupot"?
Jaki bylby efekt uszkodzonego tynego przegubu zewnetrznego na osi ktora jest napedzana?
Czy takie uszkodzenie dawaloby taki "chrupot" przy jezdzie na wprost? Moze jakies inne symptomy?-Jakie?