Troszkę za wysokie obroty

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam wszystkich.
Czasami na biegu jałowym zdarza mi się (mojemu autu) że obroty podskakują do 1000 i tak się utrzymują a czasami normalnie trzyma książkowe 800 rpm.Tak jakby komp podbijał obroty do tego poziomu. Nie jest to napewno wina krokowego. Wymieniałem go jakieś 2 miesiące temu. Może któryś z czujników daje błędny sygnał? Może czujnik teperatury? A może to wina lambdy? Co prawda ustrka nie jest bardzo denerwująca ale jak by nie było jest. Silnik to 1.6 Zetec. Ja to już sobie zaczynam to tak tłumaczyć, że mój Essi to chyba nie przepada za 800 rpm i mówi do komputera : dawaj 1000 obrotków, podenerwujemy ownera.
  
 
Pozdrawiam!Wiem że w Zetecu wahania obrotów na biegu jałowym występują.Jest to wina czysto mechaniczna i banalna.Nie martw się że to komp!!!Nie pamiętam dokładnie o co chodzi,ale na pewno jakąś dysze trzeba przedmuchać.Gdzieś około dwa miesiące temu pisali o tym problemie w MOTOR-ze. Pozdro.
  
 
Ta dysza to pewnie potocznie tzw. krokowiec. U mnie to nie wchodzi w grę bo mam wymieniony na nowy. A może to chodzi o inną dyszę? Ale jaka może być jeszcze inna dysza? Może ktoś wie?
  
 
Witam,to na 100% nie jest silniczek krokowy.Teraz wychodzą w mojej wiedzy braki.Nie pamiętam co to było.A co na to serwis? zapytac się można.Nie jestes w tym problemie osamotniony.Mój koles miał w swoim Zetecu to samo.Jak się dowiem , to się odezwę.Pozdro.
  
 
Oooo, będę bardzo wdzięczny. Nie zapomnij o mnie. Jakby co to wal na priv. Chętnie posłucham co może byc tego przyczyną.
  
 
Sorki wielkie kolego.Mój znajomek jest granatem od pługa oderwany.Nie pamięta co robiono w jego Zetecu.Ma taki fajny silniczek,a nie wie ,co w trawie piszczy.............Nic Ci niestety nie pomogę.Pozdrawiam.Jutro jadę do szpenioli,takich pijaczków z GARAŻU.Może oni więcej wiedzą.Na 10000000% to nie KROKOWY silnik......
  
 
Tam nie ma krokowego. Za wolne obroty odpowiedzialny jest zawór IACV - Iddle Air Control Valve. Jak zatrzyma się na wyższych obrotach, zgaś silnik, uruchom ponownie i zobacz czy zostanie na 800. Jesli tak to PRAWDOPODOBNIE wina oprogramowania sterownika. I taki już jego urok. No chyba że się mylę i ktoś mnie z tego błędu wyprowadzi.
  
 
Albo czujnik prdkosci VSS - odpowiedzialny jest za podnoszenie obrotow kiedy samochod jeszcze jedzie - specyficzne dla Fordow.
  
 
Podejrzewam, że to nic z tych rzeczy o których pisaliście. Faktycznie czasami po zgaszeniu silnika i zapaleniu go na nowo, oboty często gęsto utrzymują się już na poziomie 800 a czasami wejdą na 1000 i tak sobie stoją.Kwestia przypadku. Zauważyłem także, że po zapaleniu całkiem zimnego silnika, auto moim zdaniem dość długo jedzie na ssaniu. Patrząc na wskazówkę czasami mam wrażenie że obroty już by chciały spaść powiedzmy z 2000 do niższych (po malutku spadają sobie), a tu znowu coś je podbije z powrotem do góry.
Dziwne to wszystko.
  
 
Masz wspomaganie? Czujnik ciśnienia w układzie wspomagania jest też odpowiedzialny za podnoszenie obrotów.
  
 
To też nie jest czujnik wspomagania. Działa ok. Cóż przyjdzie mi z tym żyć jakoś Ale ostatnie kilka dni było ok więc może się samochodzik jeszcze przyzwyczai do normalnych obrotków biegu jałowego