Climatronic - problem

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam Świątecznie,

Od niedawna jestem posiadaczem Omegi B '98 z climatronickiem. Jako człowiek z natury nie czytający instrukcji przez pewien okres czasu jeździłem z włączonym przyciskiem ECO, błędnie sądząc iż klimatyzacja pracuje, jedynie w trybie manualnym a nie jako climatronic. W moim przekonaniu uświadczyło mnie to, że kiedy ją kupowałem (początek października )ustawienie temp na 'LO' powodowało nadmuch na prawdę zimnego powietrza. Dość wyznań o głupocie, teraz do rzeczy . Otóż wyczytałem, że sprężarka klimy nie powinna się włączać w temp. poniżej 4 stopni Celsjusza. Otóż moją sprężarkę słychać po wyłączeniu ECO nawet w temp -1 stopnia Co może być powodem? Czy w tej sytuacji powinienem ją włączać przy ujemnych temperaturach, czy mogę jej tym jakoś zaszkodzić? Z drugiej strony czytałem, że powinno się włączyć sprężarkę od czasu do czasu ..
  
 
Cytat:
2006-12-26 13:28:30, Andys pisze:
Witam Świątecznie, Od niedawna jestem posiadaczem Omegi B '98 z climatronickiem. Jako człowiek z natury nie czytający instrukcji przez pewien okres czasu jeździłem z włączonym przyciskiem ECO, błędnie sądząc iż klimatyzacja pracuje, jedynie w trybie manualnym a nie jako climatronic. W moim przekonaniu uświadczyło mnie to, że kiedy ją kupowałem (początek października )ustawienie temp na 'LO' powodowało nadmuch na prawdę zimnego powietrza. Dość wyznań o głupocie, teraz do rzeczy . Otóż wyczytałem, że sprężarka klimy nie powinna się włączać w temp. poniżej 4 stopni Celsjusza. Otóż moją sprężarkę słychać po wyłączeniu ECO nawet w temp -1 stopnia Co może być powodem? Czy w tej sytuacji powinienem ją włączać przy ujemnych temperaturach, czy mogę jej tym jakoś zaszkodzić? Z drugiej strony czytałem, że powinno się włączyć sprężarkę od czasu do czasu ..


sprężarka ma chodzić cały rok , po to jest
jak ją bedziesz oszczędzał to skonczy sie na wymianie jej bo w gazie w klimie jest olej który uszczelnia cały układ, a co za tym idzie smaruje go . ja oszczędzałem kompresor i skonczyło sie na tym żę sie zdupczyło ,oszczędnośc 3 litrów na miesiąc a teraz koszt 400 pln na remonty
  
 
Cytat:
sprężarka ma chodzić cały rok ,



niekoniecznie... ale mowia aby przjechcac min. kilka km. raz na miesiac. ja wlaczam ja srednio co 2 tyg. aby wszystko sie rozruszalo.

aha. po wlaczeniu eco wysprzeglik rozlacza sprezarke
  
 
Cytat:
sprężarka ma chodzić cały rok , po to jest
jak ją bedziesz oszczędzał to skonczy sie na wymianie jej bo w gazie w klimie jest olej który uszczelnia cały układ, a co za tym idzie smaruje go . ja oszczędzałem kompresor i skonczyło sie na tym żę sie zdupczyło ,oszczędnośc 3 litrów na miesiąc a teraz koszt 400 pln na remonty



Dziękuję za uświadomienie. Mam rozumieć, że sprężarka powinna pracować nawet przy ujemnych temp. zewn.? Czyli przeczytałem gdzieś "bajkę" o 4 stopniach powyżej zera, poniżej których sprężarka nie powinna się włączyć?
  
 
Cytat:
2006-12-26 22:30:39, Andys pisze:
Czyli przeczytałem gdzieś "bajkę" o 4 stopniach powyżej zera, poniżej których sprężarka nie powinna się włączyć?


Nie bajka tylko prawda. I o ile dobrze pamiętam, to do -5 jeszcze się załącza, poniżej - nie.

pozdr, Robert
  
 
Cytat:
do -5 jeszcze się załącza, poniżej - nie


No tak, ale Ty piszesz o "-5", a ja gdzieś wyczytałem o "+4". Różnica jest, czyli nie powinienem się przejmować, że wczoraj przy "-1" stopniu agregat się włączył.
  
 
powinienes przejmować się błednymi odpowiedziami na twoj post otórz 100% kompresor nie załaczy sie poniżej 4st celsjusza i to nie sa bajki tylko opis z ksiazki obsługi a jesli ci załacza cały czas kompresor to masz usterke klimatronika
  
 
to już sam nie wiem co mam o tym sądzić. Zakładając, że mam usterkę. Czy korzystanie mogę uszkodzić sprężarkę zimą? Co może być powodem usterki?
  
 
Ja jezdze caly czas z wlaczona, bo jak dam eco to mi szyby paruja, po za tym czystrze powietrze
  
 
Cytat:
Ja jezdze caly czas z wlaczona, bo jak dam eco to mi szyby paruja, po za tym czystrze powietrze



Wszystko jasne, tylko że poniżej 4 stopni nawet jak masz wyłączone ECO to sprężarka nie powinna się włączyć. U mnie działa. Stąd też moje pytanie czy mogę jej zrobić krzywdę używając w ujemnych temperaturach?
  
 
Cytat:
2006-12-28 12:25:53, zYx pisze:
Ja jezdze caly czas z wlaczona, bo jak dam eco to mi szyby paruja, po za tym czystrze powietrze


to cos masz skopane/zatkane (filtr kabionowy) bo u mnie przy wylaczonej klimie szyby nie smia parowac
  
 
Cytat:
2006-12-28 11:34:44, winklerw pisze:
powinienes przejmować się błednymi odpowiedziami na twoj post otórz 100% kompresor nie załaczy sie poniżej 4st celsjusza i to nie sa bajki tylko opis z ksiazki obsługi a jesli ci załacza cały czas kompresor to masz usterke klimatronika


Rence mnje normalnie odpadli. Dla mnie EOT.
Robert
  
 
Witam, sprezarka od 4 albo 3 stopni powyzej zera wylacza sie przy wlaczonej klimatyzacji i nastawionych nawiewach na auto, jak nastawimy nawiew na sama szybe nawet przy 0 stopni to sprezarka wlaczy sie aby wysuszyc powietrze i odparowac szybe, tak jest u mnie w omedze b z 96 roku, jak pozniej wcisniemy jeszcze raz nawiew na szybe w celu powrocenia do trybu nawiewow auto to sprezarka wylaczy sie,
Pozdrawiam
  
 
Cytat:
sprezarka od 4 albo 3 stopni powyzej zera wylacza sie przy wlaczonej klimatyzacji i nastawionych nawiewach na auto, jak nastawimy nawiew na sama szybe nawet przy 0 stopni to sprezarka wlaczy sie aby wysuszyc powietrze i odparowac szybe



Muszę przyznać, że wzbudziłeś we mnie nadzieję, jako że nigdy nie korzystam z trybu AUTO, zawsze mam nawiew nastawiony jest na szybę. Niestety dziś termometr wskazał 2 stopnie powyżej zera, włączyłem klimę w tryb AUTO i niestety kompresor się włączył
  
 
Cytat:
2007-01-02 09:45:56, Andys pisze:
Muszę przyznać, że wzbudziłeś we mnie nadzieję,


Ponieważ kolega stresuje się nadal, pozwolę sobie zauważyć, że:
1. Instrukcja obsługi rocznika '98 faktycznie twierdzi, że poniżej +4 kompresor się nie włącza
2. Uwaga ta jest w rozdziale dot. klimy manualnej
3. W rozdziele o klimatroniku tej uwagi nie ma
4. W moim ECC żadnych objawów usterki ne stwierdzam.
5. Empirycznie w zeszłym roku stwierdziłem, że -5 (zgodnie ze wskazaniem BC) jest temperaturą graniczną działania kompresora
6. Nie pamiętam tylko, czy przy -5 się jeszcze załączał, czy już nie. -4 na pewno tak, -6 na pewno nie.
7. O ile dobrze pamiętam "testy", włącza się nie tylko w trybie osuszania szyby.
8. Andys: proponuję spokój i jazdę na ECO non-stop.

pozdr, Robert
  
 
Nixon - dzięki za informację. Uspokoiłeś mnie. Jeżdżę z włączonym ECO, jako że niespecjalnie zauważyłem różnicę w osuszaniu powietrza przy włączonej klimie (filtr kabinowy mam nowy). Poczekam do mrozów z ostatecznym testem kompresora.
  
 
Cytat:
2007-01-02 21:23:29, Nixon pisze:
8. Andys: proponuję spokój i jazdę na ECO non-stop.


Poprawka, po 9h jazdy "do domu" byłem.
8. Andys: proponuję spokój i jazdę bez ECO non-stop.
Te dodatkowe pół litra na 100 jest do przyjęcia, a przynajmniej się człowiek nie napracuje głową .

pozdr, Robert
  
 
Cytat:
Te dodatkowe pół litra na 100 jest do przyjęcia


Tak na prawdę nie chodzi mi o te dodatkowe pół, czy litr na sto kilometrów. A raczej o odczuwalny spadek mocy. W przciwieństwie do Ciebie Nixon, jeżdżę jedynie 2 litrówką