Alternator nawalił!!pomocy!!

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Jestem nowym urzytkownikiem forum.Pisze do was z wielką prośbą.Mam problemy z alternatorem.Początkowo kontrolka mi świaciła na wysokich obrotach. Chciałem sie tym zająć ale wyciągałem cały silnik i zapomniałem o tym. Po włożeniu silnika kontrolka świeciła już mi ciągle.Więc zabrałem sie do roboty. Wymieniłem regulator następnie szczotki.I nic!!! . Więc wymieniłem diody w układzie prostowniczym. Nawet ten mały kondensatorek wymieniłem.I dalej świeci .Wymieniłem wszystkie części które były możliwe do wymiany i nic to nie dało. Jeśli chodzi o wszelkiego rodzaju przewody to na 100% są prawidłowo podłączone.Wszystkie styki wyczyszczone.Poprostu rozkładam ręce!!! Napiszcie co wy miślicie!!Dzięki

[ wiadomość edytowana przez: Thomas84 dnia 2004-06-03 16:13:37 ]

[ wiadomość edytowana przez: Thomas84 dnia 2004-06-03 16:15:01 ]
  
 
mi tyz nawalil, nio i musze szukac drugiego sprawnego bo 130zl za naprawe nie mam zamiaru wydac

Od czego innego pasi ALTER (zastava/fiat12 ??

Pozdrawiam
  
 
sprawdz kabel alternator rozrusznik tu moze tkwic problem
  
 
Ten kabel często obwisa koło rozrusznika i się przeciera na nim izolacja. Następnie sól i woda czynią swoje Mimo że woltomierz pokazuje OK to nie ładuje i żarzy się lampka. Kabel da się łatwo i tanio dorobić: kupujemy 2 metry linki 6 kwadrat, końcówki, ładnie lutujemy, izolujemt termokurczem, jeszcze kawałek wężyka na koniec od strony rozrusznika i gotowe.
  
 
Walczyłem kolejny dzien i sprawdziłem tą metode z tym przewodem co idzie z alternatora do rozrusznika.Puściłem nowy przewód i nic!!Dalej nie ładował!!!!!! .Oficjalnie poddałem sie i pojechałem do znajomego mechanika. Okazało się że przyczyną nieładowania był kabel od wzbudzenia.Ten mały kabelek co biegnie razem z tym do rozrusznika.Przewód idzie do szczotek.
Jutro kolejny dzień wymiany tego przewodu.
Przyczyną był głupi kabelek i niepotrzebnie wymieniłem tyle części!!!
Dzięki za odpowiedz na mój problem

[ wiadomość edytowana przez: Thomas84 dnia 2004-06-04 17:17:46 ]
  
 
Jaki do diabła masz alternator? A108? Gdzie jest zamontowany regulator napięcia: przy alternatorze czy oddzielnie(przykręcony z boku w komorze silnika)?
  
 
Regulator napięcia mam na alternatorze.Może niedokładnie to opisałem!Wadą był ten przewód co idzie do szczotek!Tam sie podłancza równiez jeden przewód z regulatora i z mostka prostowniczego z alternatora.Chodziło mo o ten trzeci co sie tam tez podpina!!Wadą nie był ten kabel rozrusznik- alternator (6 kwadrat).Może teraz będzie to bardziej zrozumiałe
  
 
Przepraszam bardzo że odświeżam ten post ale mam małe pytanko. Zaczne od począdku, moja babcia zostawiła mi malca 92 niby wszystko ok ale mam mały problem nie działał alternator i rozrusznik. Niewiedząc co to było wymieniłem diody prostownicze, regulator napięcia, sprawdziłem szczotki są ok ale cały czas po uruchomieniu silnika świeci lampka . Dodam jeszcze że rozrusznik jest na linkę (przerubka). i tu tkwi szkopuł ten przewód co idzie do rozrusznika w orginale, gdzie mam podczepić żeby ona zgasła z góry dzięki.