Płyny w Esperaku

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Panowie powiedzcie , jakie płyny
1) należy lać
2) można lać
do poszczególnych instalacji(hamulcowej, wsp. kierownicy itd), bo mam pewne wątpliwości - serwisówka a tym co mam prawadopodobnie wlane

  
 
Do instalki hamulcowej lej tylko i wyłącznie jakikolwiek DOT4.

Wspomaganie kierownicy to będzie płyn/olej w specyfikacji Dexron II B04011004, a konkretnie to może być olej działający w skrzyniach automatycznych. Zapytaj w sklepie, to Ci doradzą.
Tak nawiasem mówiąc to tego płynu się nie wymienia, no chyba ,że masz wyciek.

Do skrzyni no to olej przekładniowy, najlepiej syntetyczny.

Do chłodzenia coś na bazie glikolu, polecam koncentrat GLYCOSHELL.

Olej silnikowy, to chyba wiadomo: syntetyk ew. półsyntetyk dla wyeksploatowanych samochodów, polecam Mobila 5W50.
Jak nie masz kasy, to lej Lotosa syntetycznego.
  
 
Dzięki Jaco
Chodzi mi bardziej o hamulce (wymienielem tarcze i kocki ale nadal nie jestem zadowolony pomimo że pedał twardy, przeglądałem "kwity" po poprzednim właścicielu i wymiana-dolewka była chyba w '99), kierownice (rozpinany był układ i troszke wyciekło).
A co ze sprzęgłem, tam nie ma na wspomaganiu jakiegoś płyna.
Mój silniczek jeżdzi na półsyntetyku.

[ wiadomość edytowana przez: asterixgal dnia 2004-08-30 11:14:43 ]
  
 
Sprzęgło z tego co pamiętam jest na tym samym płynie co hamulce.
  
 
Cytat:
2004-08-30 11:25:30, Walus pisze:
Sprzęgło z tego co pamiętam jest na tym samym płynie co hamulce.


1)Taki sam płyn czy z tego zamego zbiorniczka?
2) Czy "gania" go ta sama pompa co przy hamulcach?

[ wiadomość edytowana przez: asterixgal dnia 2004-08-30 11:32:11 ]
  
 
Cytat:
2004-08-30 11:30:53, AsterixGal pisze:
1)Taki sam płyn czy z tego zamego zbiorniczka?
2) Czy "gania" go ta sama pompa co przy hamulcach?

[ wiadomość edytowana przez: asterixgal dnia 2004-08-30 11:32:11 ]



1) Taki sam płyn - DOT-4, a zbiorniczek masz przy podszybiu, lekko z prawej strony - taka wąska "fiolka" z czarną nakrętką.
2) Co do tego to nie wiem, ale nie wydaje mi się...
  
 
Cytat:
1)Taki sam płyn czy z tego zamego zbiorniczka?
2) Czy "gania" go ta sama pompa co przy hamulcach?



Ad1. Taki sam płyn (DOT4) ale do innego zbiorniczka-taki mały o kształcie walca. W moim 1,5 zbiorniczek ów mocowany jest mniej wiecej nad zbiorniczkiem płynu do hamulców.
Ad2. Pompa, a raczej siłownik do sprzęgła umocowany jest na korpusie skrzyni biegów. Oba układy (hamulcowy i wysprzęglnik)
są całkowicie oddzielne.

Ps. Jeżeli chcesz tylko uzupełnić poziom płynu do wspomagania kier. to najlepiej podjedź do jakiegoś serwisu(nawet może być ASO). Ja za dolewkę zapaciłem w sumie 5 zł. (nie musiałem kupować całego opakowania płynu, a tylko zapłacić za wlaną część).
  
 
układ sprzęgła ma osobny zbiorniczek i osobną pompę. Zresztą trudno to inaczej rozwiązać w jednej pompie

Zajrzyj Tu tam masz wprawdzie silnik 1800 ale sprzęgło jest identyczne. POd nr 8 masz zbiorniczek płynu sprzęgła, połączony jest on bezpośrednio z pompą.
  
 
Bogdan jak zwykle niezawodny
Co jaki czas i które płyny trzeba zmieniać-chodzi mi o doświadczenie a nie wiadomości z serwisówki?
  
 
Cytat:
2004-08-30 12:58:41, AsterixGal pisze:
chodzi mi o doświadczenie a nie wiadomości z serwisówki?



Czemu chcesz być mądrzejszy od fabryki? Nadgorliwość to pierwszy stopień do grobu.
  
 
Cytat:
2004-08-30 13:00:40, piotr-ek pisze:

Czemu chcesz być mądrzejszy od fabryki? Nadgorliwość to pierwszy stopień do grobu.



A pewnie że chcę być mądrzejszy Nie wszystkie rozwiązania producenta sa "jedynie słuszne", a uwagi i doświadczenie użytkowników niejednokrotnie wpływa na poczynania producenta.
Co tu dużo gadać, w naszej serwisówce tez jest parę byków.
  
 
Etam... ja to mam gdzieś. Auto ma jeździć i tyle... a że jeździ to uważam, że wszystko jest w porządku i bez potrzeby niczego nie dotykam. Na pewno będzie to zdrowsze dla złomiaka-esperaka niż ciągłe kombinowanie na zapas.

[ wiadomość edytowana przez: piotr-ek dnia 2004-08-30 13:21:31 ]
  
 
Raczej napewno na tym samym Walus
Pozdrawiam
Cytat:
2004-08-30 11:25:30, Walus pisze:
Sprzęgło z tego co pamiętam jest na tym samym płynie co hamulce.

  
 
JACO, skoro półsyntetyk to LOTOS 10W40 też może być?!?!
Cytat:
2004-08-30 10:22:46, -JACO- pisze:
Do instalki hamulcowej lej tylko i wyłącznie jakikolwiek DOT4.

Wspomaganie kierownicy to będzie płyn/olej w specyfikacji Dexron II B04011004, a konkretnie to może być olej działający w skrzyniach automatycznych. Zapytaj w sklepie, to Ci doradzą.
Tak nawiasem mówiąc to tego płynu się nie wymienia, no chyba ,że masz wyciek.

Do skrzyni no to olej przekładniowy, najlepiej syntetyczny.

Do chłodzenia coś na bazie glikolu, polecam koncentrat GLYCOSHELL.

Olej silnikowy, to chyba wiadomo: syntetyk ew. półsyntetyk dla wyeksploatowanych samochodów, polecam Mobila 5W50.
Jak nie masz kasy, to lej Lotosa syntetycznego.

  
 
Olej silnikowy co 15 tyś km.
Olej w skrzyni biegów co 100 tyś. albo nie wymieniaj wcale.
Płyn w ukłd. hamulcowym co 30 tyś km.
Płynu we wspomaganiu kierownicy, sprzęgła nie wymieniaj.
  
 
Cytat:
Olej w skrzyni biegów co 100 tyś. albo nie wymieniaj wcale.


Wymień, wymień, a na pewno nie pożałujesz. Wiem to z własnego (niedawnego) doświadczenia. Drążek chodzi jak tia la la . I to na półsyntetyku DU ( 16 zł/L).
  
 
Cytat:
2004-08-30 13:20:05, piotr-ek pisze:
Etam... ja to mam gdzieś. Auto ma jeździć i tyle... a że jeździ to uważam, że wszystko jest w porządku i bez potrzeby niczego nie dotykam. Na pewno będzie to zdrowsze dla złomiaka-esperaka niż ciągłe kombinowanie na zapas.

[ wiadomość edytowana przez: piotr-ek dnia 2004-08-30 13:21:31 ]



Nie jestm nadgorliwy...a może i jestem
Samochód ma jeździć i ma być bezpieczny-mam czuć się w nim pewnie. Za dużo jeżdżę aby pozwolić sobie ... na "obudzenie" się z "ręką w nocniku" ( w czyjejś dupie), bo nie chciało mi się zmienić dupereli z 10zł tylko dlatego że jeszczce działa.
Wszystkiego i tak nie nie jestem w stanie przewidzieć i jak ma "piardnąć" w drode przy 120km/h to "piardnie".

Co do kombinowania na zapas... doświadczenia mam różne- wszystko zależy od dziedziny technicznej do której to odniesiemy.
W przypadku samochodu jestem może i mało doświadczonym użytkownikiem (jeśli chodzi o stronę techniczno-mechaniczną), ale rozwaga jest wymagana wszędzie.


  
 
I co? Olej zamiast co 15 tys km będziesz wymieniał co 13 tys km... a czemu nie co 11 tys km? Płyn hamulcowy wymieniał będziesz co 2 lata i 6 miesięcy zamiast co 3 lata... a czemu nie co 2 lata i 3 miesiące? Ja uważam, że płyny w złomiaku-esperaku to nie jogurt owocowy - w ciągu dnia/tygodnia/miesiąca nagle się nie popsują - oczywiście terminy należy dochować (przynajmniej w wypadku płynu hamulcowego), ale bez przesady. Olej wymieniłem po prawie półtorej roku, a nawet 10 tys km nie przejechałem na nim. Chociaż jak ktoś ma nadmiar gotówki to może szaleć.
  
 
Cytat:
2004-08-30 13:39:03, tommi-j pisze:
Cytat:
Olej w skrzyni biegów co 100 tyś. albo nie wymieniaj wcale.


Wymień, wymień, a na pewno nie pożałujesz. Wiem to z własnego (niedawnego) doświadczenia. Drążek chodzi jak tia la la . I to na półsyntetyku DU ( 16 zł/L).



Założyłem ,że oryginalny syf został już wymieniony.
  
 
Cytat:
2004-08-30 13:50:56, piotr-ek pisze:
I co? Olej zamiast co 15 tys km będziesz wymieniał co 13 tys km... a czemu nie co 11 tys km? Płyn hamulcowy wymieniał będziesz co 2 lata i 6 miesięcy zamiast co 3 lata... a czemu nie co 2 lata i 3 miesiące? Ja uważam, że płyny w złomiaku-esperaku to nie jogurt owocowy - w ciągu dnia/tygodnia/miesiąca nagle się nie popsują - oczywiście terminy należy dochować (przynajmniej w wypadku płynu hamulcowego), ale bez przesady. Olej wymieniłem po prawie półtorej roku, a nawet 10 tys km nie przejechałem na nim. Chociaż jak ktoś ma nadmiar gotówki to może szaleć.


Nie, no nie jestem takim pedantem co do terminów, podzielam twoje stanowisko.
Co do "jogurtu" wyobraziłem sobie scenę jak pan policjant sprawdza termin przydatności i zabiera prawko, bo się "jogurt" przeterminował albo producent mu nie pasuje i mówi że takich nie jada jego samochod