[Elektryka] - rożne problemy

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Posiadam Carowke 1,6 GLE z '94 i od momentu keidy ja kupilem mam dylemat z pradem. Nie wiem w jaki sposob ale ciagle go ubywa z akumulatorka. Na poczatku myslalem ze moze to wina regulatora napiecia ale wymiany nie skutkowaly, potem wymienilem alternator na uzywany ale idealny. Problem powtarzal sie bez zmian. Nastepny do wymiany poszedl rozrusznik a to z 2 powodow. Po pierwsze tulejki i wirnik byly w kiepskim stanie a po drugie sam automat wyzionol ducha. Byl tez trzeci ukryty powod jaki mi znajomek podsunol ze one czasem potrafia robic zwarcia (?) Nastepnym krokiem bylo sprawdzenie odbiornik po odbiorniku poprzez kolejne odlanczanie bezpiecznikow uzadzenia po urzadzeniu. I nic. Jak prad uciekal tak ucieka. Dodam jeszcze ze bezpieczniki mi sie wogule nie przepalaja odkad mam poldera. Calosc funkcjonuje niby normalnie ale prad pozerany jest kosmicznie! Na rok wypalam srednio 1 akumulator Zaczyna mnie to juz dobijac.
A dla niewtajemniczonych mam alarm z centralnym zwykle radio (ale i bez niego mialem to samo wiec sila rzeczy odpada) i NIE POSIADAM zadnego innego wzmacniacza itp
I co tu zrobic?? Macie jakiegos pomysla?
  
 
witam
alarm posiada wlasny akumulator (wlasne zasilanie) ale aby dzialal cos go laduje w niektorych alarmach jest modulik pozwalajacy na ladowanie akumulatora alarmu tylko przy wlaczonym zaplonie jak zdechnie modulik akumulatorek alarmu zjada prad z normalnego akumulatora
zobacz moze to to jest przyczyna
pozdrawiam makk
  
 
To może być alarm.U mojego funfla w skodzie też znikał prąd(jeszcze szybciej),po odłączeniu alarmu(całkiem wek)problem znikł.Powodzenia!
  
 
Polecam zaopatrzenie sie w miernik natezenia pradu - amperomierz i wlaczenie go do plusa (albo minusa ) przy akumulatorze i sprawdzenie, jak wiele tego pradu ubywa. jak stwierdzimy ze sporo, apewnie tak bedzie - coz pozostaje kombinowanie i odcinanie roznych rzeczy ktore moga go ciagnac i eliminacja ta droga.
  
 
Skoro napisales ze posprawdzales obwody to zrob tak :
wyjmij wszystkie bezpieczniki zlap sie za amperomierz i sprawdz czy najsamprzuć (jak to mowil Kubus puchatek ) pobiera prad jezeli nie to zamykaj po kolei kazdy z obwodow (bezpiecznikiem) az zacznie pobierac masz obwod winny usterki

Skoro pomimo wyjecia wszystkich bezpieczników pobiera to sprawdz czy jak odlaczysz alarm nadal pobiera jezeli nadal pobiera to dokladnie obejrzyj przewod plusowy czy aby nie przetarty

Napisz jakiego rzedu prad Ci pobiera.
Z tego co mowisz wynika ze wyieniales akumulator ale jezeli nie to sprawdz akumulator
Bede nieskromny ale u mnie stronie znajdziesz jak dokladniejsze info jak sprawdzic akumulatorek

Aha i jeszcze :
Ostatnio gdzies czytalem ze powinno sie przed wlaczeniem amperomierza zamknąc obwod na przyklad kawalkiem kabelka przylozyc amperomierz i dopiero rozewrzec obwod aby ze tak powiem amperomierz wlaczyc "plynnie" do obwodu
Z punktu widzenia mojego a mialem juz z elektryka do czynienia pare razy to jest bardzo dobra rada

Ja osobiscie stawiam na alarm jak koledzy powyzej



  
 
oki wielkie dzieki za rady. jutro najdalej pojutrze biore sie za to. Co do akumulatorka to chialem tylko powiedziec ze tak juz "zajezdzilem" 3 akumek Teraz dodam jeszcze jedna ciekawostke. Wszystkie 3 akumki wymieniane byly na gwarancji hehehehe a zeby bylo jeszcze smieszniej przy wymianie za ostatnim razem zostawilem samochod elektrykowi w MIKRO MAKRO bo tam kupilem akumka celem sprawdzenia co jest przyczyna i nie znalazl NIC A oddajac mi samochodzik powiedzial ze nie mam najwidoczniej szczescia do akumulatorow Boscha!
  
 
w sumie nie ma sie co martwic niezly sposob na to aby miec "wiecznie nowy akumulator"
  
 
teoretycznie tak ale wiesz jaka mine maja pracownicy MIKRO MAKRO i sadze ze maja juz mnie dosc! Ciekawe co powiedza jak znowu ich odwiedze celem wymiany nastepnego akumka
  
 
Tez mam 94 GLE moim zdaniem siem ci bateria w alarmie
padla i to ci zre prunda mialem tak u siebie mam alarma boxera

pozdr
  
 
Właściwie nic więcej nie powiem niż rdt. Tylko tak możesz ustalić co ci pochłania prąd. Jeśli w ten sposób nie znajdzieśz to ja już nie wiem.
Jeśli po wyłączeniu wszystkich obwodów nadal będzie pobierał to ( jeśłi samochód był uderzony, blacharka itp ) sprawdź tam gdzie mógłbyć palnik, spawanie , klucze itp. Jak miałem stare autko to przy spawaniu błotnika przegrzały się koszulki od przewodów i stykały blachy przy bagażniku. Tego ci nie życzę bo zostanie wtedy tobie wyjąć wszystkie przewodu z wiążki i sztuka po sztuce sprawdzić
  
 
Popieram VDC.Objawy są takie jakby akumulator alarmu był padnięty i ładowałby się przez cały czas.
  
 
Pozostaje miec nadzieje ze pracownicy MIKRO MAKRO nie czytaja naszego forum bo nie uznaja Ci gwarancji i nie dadza nowego akumka
  
 
Dominik: nawet jesli czytaja to mieli okazje juz sprawdzac mojego poldera. Jesli nie znalezli przyczyny i twierdza ze wszystko jest ok to niech sami do siebie maja pretensje hehehehehe
PS jeszcze tylko 2-3 dni i dokoncze skrecac fure a wtedy sie okazae co i jak
  
 
Witam,
Mam taki.. dosc powazny problem =/
Mianowicie padla mi elektryka w 96 Gli Nie dzialaja swiatła hamowania, wycieraczka tylna, nawiew, podgrzewanie szyby, podswietlanie zegarów, obrotomierz, wskazik temperatury i benzyny.. =/ Na poczatku myslalem ze to moglby byc przełacznki, odłaczyłem kazdy, przekrecam kluczyk na czuwanie, i od reki pali bezpiecznik.. Odłaczylem cała deske rodzielcza, to samo.. bezpiecznik poszedł .. nie powiem w co =/ co sie moze dziac? mial ktos kiedys podobny problem? gdzie moze byc zwarcie? z gory dzieki.. Pomozcie, bo poki co, zeby tym co jada za mna pokazac ze hamuje, przy kazdym takim manewrze daje znac halogenami tylnymi, co jest troche uciazliwe :>
Pzdr

.................
wlasnie wrocilem z garazu..
pogrzebalem troszke przy kablach, i nie wiem jak to zrobilem, ale jak wczesniej bez bezpiecznika nie dzialał nawiew, tak teraz dziala podswietlenie pod przyciskiem i da sie nawiew właczyc :| hmm.. moze to tam jest jakies zwarcie? .. czy ktos wie jak to odlaczyc? ale nie od samego przycisku, ale nio.. jakos od tych silniczkow.. nie wiem zabardzo nawet co to jest :/ probowalem zdjac ten caly plastik z boku.. ale w koncu sie rozmyslilem .. :[
Dzieki..

[ wiadomość edytowana przez: ufeq dnia 2005-07-20 19:06:19 ]

[ wiadomość edytowana przez: Koot dnia 2007-07-04 22:26:58 ]
[ powód edycji: zmodyfikowałem tytuł ]
  
 
Pewnie masz zwarcie. Który bezpiecznik Ci pali?

-----------------
"Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz.
To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat.
Fiacior mój to jest to, kocham go..."
  
 
hmm pali 15, ten odpowiedzialny za swiatla stopu, ogrzewania szyby i nawiewu, deski rodzielczej i obrotomierza.. hmm to ze zwracie jest.. to sie domyslam, i.. jesli wentylacja dziala, a nie powinna bez bezpiecznika to chyba gdzies tam .. tylko nie wiem jak sie do tego zabrac, przewody leca wszystkie pod deska, probowalem zdjac cala.. ale cos mi nie wyszlo :/ jak odlaczyc calkiem ta wentylacje?..
  
 
no i naprawione głupia sprawa.. wysiadl czujnik swiatel cofania .. =) wymiana 20 zł + 11 zł za ten czujnik ehh... pzdr 4 all
  
 
czujnik świateł cofania to słaby punkt ze względu na korodujące styki
  
 
pisze w tym wątku bo nie chce robić nowego. mam taki problem załączyłem zapłon i w momencie zgasły mi światła mijania wszystkie dookoła auta, przestały działać wycieraczki i nadmuch. postojówki na raz świecą z przodu i z tyłu jak włącze mijania to gaśnie wszystko włącznie z podświetlaniem zegarów spotkał sie może ktoś z takim objawem albo wie co może być przyczyną musiałem wracać do domu na halogenach.
POMOCY!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  
 
POMOCY!. Przeczytaj swój post i zastanów sie czy byś cos z niego zrozumiał. Jaśniej prosze.

-----------------
"Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz.
To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat.
Fiacior mój to jest to, kocham go..."