Pasek rozrządu, pompa paliwa

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Dwa pytania:
1. Czy jeżdząc na przysłowiowych "oparach" w baku można zatrzeć pompe paliwa (ponoć nie w każdym aucie występuje ten problem).
2. Czy w e34 w przypadku pęknięcia paska rozrządu cos sie może stać.
  
 
jeżdżąc na oparach może sie zdarzyć ale nie musi że jakiś paproch(mimo filtra) wleci do pompy i ją zatnie i problem gotowy więc lepij jak jest więcej a co do paska rozrządu to niepamiętam czy jest kolizja ale ja bym nie ryzykował
  
 
W razie pęknięcia paska rozrządu w BMW (nie pamiętam dokładnie modelu) zawory uderzyły w tłok powodując ukruszenie zaworu. Okruch nie był wielki miał około 2x3 mm i wbił się w krawędź tłoka powodując ocieranie o powierzchnie cylindra. Przez tą jedną chwile cylinder został tak zryty że nie nadawał się do naprawy. Więc ja nie polecam ryzykowania z jazda do oporu
  
 
a mój kolega zmienił w rocznym iveco daily pasek, po przejechał juz określony dla paska przebieg. zmienił w serwisie bo auto jeszcze na gwarancji było. po wyjechaniu z warsztatu auto dojechało do łodzi (jakieś 200 km) i pasek strzelił. serwis zgania na producenta paska, producent na serwis, a kolega musiał zapłacić za remont. sprawa trwa juz ponad rok i nadak nic nie wiadomo.
P.S.
wiwat łańcuch!!!!
pozdrawiam
  
 
Cytat:
wiwat łańcuch!!!!
pozdrawiam

dobry łańcuch nie jest zły ale ja sie ciasze że są paski
  
 
Cytat:
ja sie ciasze że są paski


a blacharze że jest zima
  
 
Pompa paliwa jest smarowana paliwem. ZAWSZE powinieneś mieć min 10l w zbiorniku. Dlaczego? Dlatego że pompa MUSI być w paliwie zanurzona. Jak nie jest - bardzo ładnie sie topi. Problem ten dotyczy wszystkich aut z elektrycznym podawaniem benzyny. Więc nawet jeśli jeździsz na gazie pilnuj żeby nie świeciła się rezerwa, albo dorób sobie zwykły wyłącznki.
  
 
Cytat:
pompa MUSI być w paliwie zanurzona. Jak nie jest - bardzo ładnie sie topi


nieprawda. wiele aut, w tym także moje, ma pompę na zewnątrz zbiornika. przy prawidłowo wykonanej instalacji gazowej pompa nie pracuje podczas jazdy na gazie. oczywiscie warto jest mieć kilka litrów paliwa, dla bezpieczeństwa pompy jak i dla komfortu własnego.
pozdrawiam
  
 
Cytat:
nieprawda. wiele aut, w tym także moje, ma pompę na zewnątrz zbiornika. przy prawidłowo wykonanej instalacji gazowej pompa nie pracuje podczas jazdy na gazie.

zgadzam sie z tym że pompa nie powinna pracować na gazie ale ci co go zakładają są poprostu zbyt leniwi aby założyć jeden przekażnik więcej do jej odcięcia
Cytat:
Jak nie jest - bardzo ładnie sie topi.

tak sie składa że pompa jest chłodzona paliwem i jak go w ogóle niema to sie stopi bo sie przegrzeje
  
 
Cytat:
2004-12-23 10:09:48, hz10 pisze:
tak sie składa że pompa jest chłodzona paliwem i jak go w ogóle niema to sie stopi bo sie przegrzeje




to bardzo zle wiesci bo ja co kilka dni mam zapalona rezerwe
  
 
Cytat:
to bardzo zle wiesci bo ja co kilka dni mam zapalona rezerwe

jazda na rezerwie nie spowoduje uszkodzenia pompy najgorzej kiedy jedziesz na paliwie i nagle sie kończy beztrosko przełączasz na gaz i po paru km masz pompe do wymiany
  
 
no gazu naszczescie nie mam i nie bede mial raczej nigdy

do takiej sytuacji tez nie doprowadzam zeby wyjezdzic paliwo i nagle gdzies stanac, na czerwone to czesto u mnie wchodzi ale zaraz po zapaleniu sie kontrolki staram sie jechac na stacje
  
 
Cytat:
no gazu naszczescie nie mam i nie bede mial raczej nigdy

no to nie masz sie czym martwić
  
 
Cytat:
najgorzej kiedy jedziesz na paliwie i nagle sie kończy beztrosko przełączasz na gaz i po paru km masz pompe do wymiany


oczywiście to prawda w przypadku niepoprawnie załozonej instalacji gazowej. mam na myśli brak odciecia pompy paliwowej podczas jazdy na gazie.
pozdrawiam
  
 
Mi w serwisie wypiepszyli wyłącznik pompy paliwa i powiedzieli żeby nie wyłanczać pompki jak pracuje silnik na gazie bo komp łapie błędy i morze uruchomić tryb awaryjny i pompa musi być zanurzona w paliwie bo się nagrzewa i się może przytżeć.