Wspomaganie

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam , czy da sie wlozyc wspomaganie (polonezowskie) do Caro jesli silnik nie ma specjalnego oczka (jakis taki uchwyt czy cos jak w plusach) , a jezeli tak to jakie części tzreba kupić i czy duzy problem będzie z zamontowaniem ?

Pozdrawiam
3LiTe
  
 
Dobre pytanie!!! Też chciałem zrobić taki manewr ale usłyszałem taką odpowiedż "będzie duży problem" a powiedział mi to koleś który pracował w Daewoo FSO. Ale chętnie się dołączę do tego pytania bo jestem dalej zainteresowany. Pozdrówka
  
 
Yo

Chcialbym sobie wstawic wspomaganie do poloneza
no wlasnie co oprucz pompy musze miec i co przerobic?

dodam ze mam 1.6 GLE ze stycznia 1994

pozdr
  
 
Musisz sprawdzić czy masz "dziury" na nadkolu na pompę, bo jeżeli nie to żeby je nawiercić musisz wywalić cały silnik bo nie nagwintujesz ich, reszta to już "drobiazgi"
  
 
Temat juz byla walkowany. Prawdopodobnie bedziesz musial dostosowac przegrode czolowa do mocowania "wspomaganej" przekladni kierowniczej (przekladnie tez musisz miec - jezeli to zrobisz to prosze o opis jak. Polonezy od stycznia 1995 roku maja przegrode dostosowana niezaleznie czy maja wspomaganie czy nie.
Czeka Cie takze wiercenie otworow pod mocowanie pompy w kadlubie silnika, ponoc sie da to zrobic bez wyjmowania silnika wiertarka katowa.
Do tego musisz miec jeszcze orygnalne przewody wysokocisnieniowe, zbiorniczek wyrownawczy, podwojne lub potrojne kolo pasowe na wale i pasek klinowy (podobno pasuje od Malucha).
I tak masz dobrze - w Roverze jest wiecej roboty

Pozdrowka
Adamus
  
 
Pozwolę sobie na przedstawienie e-maila od Mrozka z którym w ostatnich dniach korespondowałem na temat wposmagania. Mam nadzieję że mnie za to nie powiesi

> Cześć.
>
> Jakbyś mógł mi odpowiedzieć na parę pytań to byłbym wdzięczny.
> 1. Mam stary blok silnika, bez otworów na wspomaganie. Czy miałeś u siebie podobnie? Czy trzeba jakieś wypełnienia tych wnęk robić? Czy może jakiś wspornik?
> 2. Czy żeby wywiercić takie otwory a później nagwintować, trzeba jakoś specjalnie manewrować silnikiem? Podnosić, albo przechylać?
> 3. Jak to jest z przekładnią... dużo trzeba wycinać blachy aby weszła?
>
>
> Dzięki.
>
> Pozdrawiam,
> Konrad #113 PTK, #82 FSO AK
>

Witam!

ad.1 Ja miałem nowszy blok ze specjalnymi nadlewkami, ale bez otworów. Najlepiej bedzie jeśli mi powiesz z którego roku masz silnik - nadlewki pojawiły się w 94 roku. Otwory będą, jeśli masz tzw. "szczęśliwy" egzemplarz, czyli wyprodukowany w czwartek hihi. Bo co ciekawe, trafiają się bloki z fabrycznymi już nagwintowanymi otworami i zupełnie bez nich. Jeśli nie masz ani otworów ani nadlewek to ... kiepsko. Wiercąc w bloku bez nadlewek brakuje troche grubości i dziura najpewniej bedzie na wylot. Rozwiązaniem jest wspornik. Podejrzewam ,ze łapie się za śruby obudowy rozrządu i ewentualnie za mocowanie pompt paliwowej (gaźnikowej) - co wchodzi w rachubę , jeśli mamy wtrysk - wtedy otwór montażowy jest zaślepiony blaszką i nadaje się za uchwyt wspornika. Projektu nie mam, ale miał go OLO#35 of PTK (i of FSOAK too ) - jak go ładnie poprosisz to może ci podeśle hihi.
ad.2 Trzeba podnieś silnik - niestety. Chyba ,że dysponujesz (lub masz dobrych kolegów) uchwyt przegubowy. Ale i tak nie daję ci gwarancji - miejsca tam naprawdę niewiele, żeby to zmieścić, a wiercenie w twardym żeliwie do łatwości nie należy.
ad.3 Ja nie musiałem nic wycinać - od roku 94 przegroda czołowa ma większy otwór, aby ta większa przekładnia spokojnie weszła. Aż tak dużo to tego ciącia (jeśli masz starszy model) nie będzie - wyjdzie ci w praniu.

No musisz zdobyć trójpasowe koło - do wtryskowca prawie nie do zdobycia.

Powodzenia

Mrozek
  
 
Od jakiegos czasu mam zamiar zalozyc wspomaganko do
mojej carówki i mam pytanko (nie techniczne)

mam typa ktory powiedzial mi ze zalozy mi wspomaganie
za 350zl (razem z czesciami) a jak nie mam przystosowanego
samochodu ( a nie mam ) to za 450zl

jak myslicie oplaca sie za tyle zalozyc ?

pozdr
  
 
HGW. Same cześci kosztują 100 (do GLE, plus GLI i GSI) Do GLI abimex trzeba zdobyć kółko - ok 70 zł (kontaktuj sie z LEONEM lub Mrozkiem - oni mają dostęp) Zakladania jest sporo wiec to troche kosztuje. Jak zaloze u siebie to sie wypowiem czy sie opłaca samemu...
Ale 450 zl to troche sporo (jak w fabryce )
  
 
A czy ta cena części to jest z przekładnią globoidalną?
  
 
Moim zdaniem to sporo. Ja kupilem swoiego Poldka ze wspomaganiem (1995r) ale jak szukalem auta bylem zdecydowany nawet kupic bez i zalozyc troche sie rozgladalem czesci od 120 do 200 zl, a zalozenie we wlasnym zakresie (mam kumpla mechaniora ktory w miare posiadanego czasu pomoze mi nieraz cos podlubac). Ja to na tym sie znam tak jak na topografi Bangladeszu. Jesli jestes zainteresowany moge z nim pogadac...
Pozdr, Dominik

p.s. zupelnie inna jazda w miescie super
  
 
Również jeśli można bym się do tego przyłączył.Mam już dosyć męczenia się za kierownicą podczas parkowania.Dał byś mi znać ile by to kosztowało i kiedy ewentualnie można by się do tego twojego kumpla zgłosić
Mam również 1,6 GLE.
Na czym polega przystosowanie do wspomagania ??
  
 
W daewoo-aso powiedzieli mi za wspomaganie cos ponad 1000 !!! - ale za jakies 300 to moze i ja bym wlozyl - ale narazie musze dokonczyc deche
  
 
Cena 100 zł to cena na giełdzie Żerań - komplet - pompa, przekładnia ,przewody, zbiorniczek, krótki wałek do kolumny, ew chłodniczka. Czy przekładnia jest globoidalna ? Chyba tak - to jest normalne wspom. z plusa ZF-y też sie czasem zdarzają. Do 1.9D tez. Kradzione nie tuczy, bo lżej sie kręci kierą

Przystosowanie - nadlewki na bloku i dziura w przegrodzie. QRNA - przeczytajcie sobie forum sprzed 2-4 tygodni - mam dziwne wrazenie że już to pisałem.
Nie wiem czy sam sie nie wezme za montowanie wspomagań i innych pierdół - najpierw założe u siebie, potem pomyślę
  
 
Przeanalizowałem schemat wspornika . Z wykonaniem nie będzie problemu.
Rozumiem, że blacha min. 4mm. A co z tymi mm co podejdą pod uchwyt poduszki silnika? W poduszce nie wprowadza się żadnych modyfikacji? Nie trzeba jej skracać ?

Jak wyglądają ograniczniki skrętu kierownicy przy przekładni ZF ze wspomaganiem ? W zwykłej przekładni ograniczniki są pod przekładnią... takie śruby wykręcane, i nadlewka na początku ramienia przekładni. ZF ze wspomaganiem ramię mają przedłużone ze śrubą regulacyjną na końcu... o co ta śruba się opiera ??

Mam nadzieje że zrozumieliście o co mi chodzi.


  
 
O przyspawane do poprzeczki zawieszenia ograniczniki. To jest już od 1995
  
 
w plusach zastosowano przekładnię kierownicząjapońskiej firmy jidosha Kiki CO,przy czym pompa oleju jest koreańska firmy Young Shin Precision CO .w rozwiązaniu japońskim system zaworów sterujących jest mniej skomplikowany niż w przekładni ZF,inne jest ułożyskowanie głównego wału.zdecydowano się na działaniezespołu wspomagającego w całym zakresie kątowym przekładni(brak zaworów odcinających),dzięki temu wspomaganie pracuje także w granicnych położeniach skrętu przednich kół, i z tego też powodu nie stosuje ograniczników SKRĘTU.
  
 
Dzięki za sprostowanie.
Czy do przekładni ze wspomaganiem ZF wlewa się inny olej przez gorny otwor (hipol) niz ten co krąży w obiegu wspomagania ? Bo jak wylewam przez ten otwór to wydaje się identyczny z tym od wspomagania. To są 2 różne obiegi?

  
 
do wspomagania nie wlewa się hipolu,tylko olej hydrauliczny np.dexron II OR.
  
 


Wiem że się nie wlawa hipolu do układu wspomagania.
Ale czy hipol wlewa się do samej przekładni przez górny koreczek-zaworek na klucz 7 ? Zwykłe przekładnie właśnie w hipolu się kręcą. Bo to co mi się wylewa z przekładni wygląda tak samo jak olej hydrauliczny do wspomagania który wylewa się z przewodów i innych elementów wspomag.
  
 
przekładnia ze wspomaganiem jest smarowana tylko olejem typu dexron lub podobnym stosowanym równierz w automatycznych skrzyniach biegów.