| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
3LiTe Miłośnik FSO Był PN jest NU II 2.0 Warszawa-Bielany | 2002-09-02 19:05:47 Witam , czy da sie wlozyc wspomaganie (polonezowskie) do Caro jesli silnik nie ma specjalnego oczka (jakis taki uchwyt czy cos jak w plusach) , a jezeli tak to jakie części tzreba kupić i czy duzy problem będzie z zamontowaniem ?
Pozdrawiam 3LiTe |
cwikla Polonez Caro 1.6GLE ... Gdańsk | 2002-09-02 20:19:48 Dobre pytanie!!! Też chciałem zrobić taki manewr ale usłyszałem taką odpowiedż "będzie duży problem" a powiedział mi to koleś który pracował w Daewoo FSO. Ale chętnie się dołączę do tego pytania bo jestem dalej zainteresowany. Pozdrówka |
adamus Miłośnik FSO 1.3 - 2.0 Gdynia, Elbląg | 2002-09-03 14:57:32 Temat juz byla walkowany. Prawdopodobnie bedziesz musial dostosowac przegrode czolowa do mocowania "wspomaganej" przekladni kierowniczej (przekladnie tez musisz miec Czeka Cie takze wiercenie otworow pod mocowanie pompy w kadlubie silnika, ponoc sie da to zrobic bez wyjmowania silnika wiertarka katowa. Do tego musisz miec jeszcze orygnalne przewody wysokocisnieniowe, zbiorniczek wyrownawczy, podwojne lub potrojne kolo pasowe na wale i pasek klinowy (podobno pasuje od Malucha). I tak masz dobrze - w Roverze jest wiecej roboty Pozdrowka Adamus |
Konrad Miłośnik FSO MB 190 Warszawa | 2002-09-03 18:15:43 Pozwolę sobie na przedstawienie e-maila od Mrozka z którym w ostatnich dniach korespondowałem na temat wposmagania. Mam nadzieję że mnie za to nie powiesi > Cześć. > > Jakbyś mógł mi odpowiedzieć na parę pytań to byłbym wdzięczny. > 1. Mam stary blok silnika, bez otworów na wspomaganie. Czy miałeś u siebie podobnie? Czy trzeba jakieś wypełnienia tych wnęk robić? Czy może jakiś wspornik? > 2. Czy żeby wywiercić takie otwory a później nagwintować, trzeba jakoś specjalnie manewrować silnikiem? Podnosić, albo przechylać? > 3. Jak to jest z przekładnią... dużo trzeba wycinać blachy aby weszła? > > > Dzięki. > > Pozdrawiam, > Konrad #113 PTK, #82 FSO AK > Witam! ad.1 Ja miałem nowszy blok ze specjalnymi nadlewkami, ale bez otworów. Najlepiej bedzie jeśli mi powiesz z którego roku masz silnik - nadlewki pojawiły się w 94 roku. Otwory będą, jeśli masz tzw. "szczęśliwy" egzemplarz, czyli wyprodukowany w czwartek hihi. Bo co ciekawe, trafiają się bloki z fabrycznymi już nagwintowanymi otworami i zupełnie bez nich. Jeśli nie masz ani otworów ani nadlewek to ... kiepsko. Wiercąc w bloku bez nadlewek brakuje troche grubości i dziura najpewniej bedzie na wylot. Rozwiązaniem jest wspornik. Podejrzewam ,ze łapie się za śruby obudowy rozrządu i ewentualnie za mocowanie pompt paliwowej (gaźnikowej) - co wchodzi w rachubę , jeśli mamy wtrysk - wtedy otwór montażowy jest zaślepiony blaszką i nadaje się za uchwyt wspornika. Projektu nie mam, ale miał go OLO#35 of PTK (i of FSOAK too ad.2 Trzeba podnieś silnik - niestety. Chyba ,że dysponujesz (lub masz dobrych kolegów) uchwyt przegubowy. Ale i tak nie daję ci gwarancji - miejsca tam naprawdę niewiele, żeby to zmieścić, a wiercenie w twardym żeliwie do łatwości nie należy. ad.3 Ja nie musiałem nic wycinać - od roku 94 przegroda czołowa ma większy otwór, aby ta większa przekładnia spokojnie weszła. Aż tak dużo to tego ciącia (jeśli masz starszy model) nie będzie - wyjdzie ci w praniu. No musisz zdobyć trójpasowe koło - do wtryskowca prawie nie do zdobycia. Powodzenia Mrozek |
OLO Miłośnik FSO ![]() 105L/125/125k/126S/1 ... Wawa | 2002-09-11 12:43:51 HGW. Same cześci kosztują 100 (do GLE, plus GLI i GSI) Do GLI abimex trzeba zdobyć kółko - ok 70 zł (kontaktuj sie z LEONEM lub Mrozkiem - oni mają dostęp) Zakladania jest sporo wiec to troche kosztuje. Jak zaloze u siebie to sie wypowiem czy sie opłaca samemu...
Ale 450 zl to troche sporo (jak w fabryce |
WALA OPEL Kadett GT Pleszew | 2002-09-11 13:53:15 A czy ta cena części to jest z przekładnią globoidalną?
|
Dzierzan Polonez Caro 1,6 GLE ... Warszawa | 2002-09-11 23:38:37 Również jeśli można bym się do tego przyłączył.Mam już dosyć męczenia się za kierownicą podczas parkowania.Dał byś mi znać ile by to kosztowało i kiedy ewentualnie można by się do tego twojego kumpla zgłosić
Mam również 1,6 GLE. Na czym polega przystosowanie do wspomagania ?? |
3LiTe Miłośnik FSO Był PN jest NU II 2.0 Warszawa-Bielany | 2002-09-12 01:01:49 W daewoo-aso powiedzieli mi za wspomaganie cos ponad 1000 !!! - ale za jakies 300 to moze i ja bym wlozyl - ale narazie musze dokonczyc deche |
OLO Miłośnik FSO ![]() 105L/125/125k/126S/1 ... Wawa | 2002-09-12 15:55:13 Cena 100 zł to cena na giełdzie Żerań - komplet - pompa, przekładnia ,przewody, zbiorniczek, krótki wałek do kolumny, ew chłodniczka. Czy przekładnia jest globoidalna ? Chyba tak - to jest normalne wspom. z plusa ZF-y też sie czasem zdarzają. Do 1.9D tez. Kradzione nie tuczy, bo lżej sie kręci kierą Przystosowanie - nadlewki na bloku i dziura w przegrodzie. QRNA - przeczytajcie sobie forum sprzed 2-4 tygodni - mam dziwne wrazenie że już to pisałem. Nie wiem czy sam sie nie wezme za montowanie wspomagań i innych pierdół - najpierw założe u siebie, potem pomyślę |
Konrad Miłośnik FSO MB 190 Warszawa | 2002-09-13 18:33:03 Przeanalizowałem schemat wspornika Rozumiem, że blacha min. 4mm. A co z tymi mm co podejdą pod uchwyt poduszki silnika? W poduszce nie wprowadza się żadnych modyfikacji? Nie trzeba jej skracać ? Jak wyglądają ograniczniki skrętu kierownicy przy przekładni ZF ze wspomaganiem ? W zwykłej przekładni ograniczniki są pod przekładnią... takie śruby wykręcane, i nadlewka na początku ramienia przekładni. ZF ze wspomaganiem ramię mają przedłużone ze śrubą regulacyjną na końcu... o co ta śruba się opiera ?? Mam nadzieje że zrozumieliście o co mi chodzi. |
OLO Miłośnik FSO ![]() 105L/125/125k/126S/1 ... Wawa | 2002-09-17 12:11:55 O przyspawane do poprzeczki zawieszenia ograniczniki. To jest już od 1995 |
wit atu plus gdynia | 2002-09-17 20:07:23 w plusach zastosowano przekładnię kierownicząjapońskiej firmy jidosha Kiki CO,przy czym pompa oleju jest koreańska firmy Young Shin Precision CO .w rozwiązaniu japońskim system zaworów sterujących jest mniej skomplikowany niż w przekładni ZF,inne jest ułożyskowanie głównego wału.zdecydowano się na działaniezespołu wspomagającego w całym zakresie kątowym przekładni(brak zaworów odcinających),dzięki temu wspomaganie pracuje także w granicnych położeniach skrętu przednich kół, i z tego też powodu nie stosuje ograniczników SKRĘTU. |
Konrad Miłośnik FSO MB 190 Warszawa | 2002-09-17 21:45:36 Dzięki za sprostowanie.
Czy do przekładni ze wspomaganiem ZF wlewa się inny olej przez gorny otwor (hipol) niz ten co krąży w obiegu wspomagania ? Bo jak wylewam przez ten otwór to wydaje się identyczny z tym od wspomagania. To są 2 różne obiegi? |
wit atu plus gdynia | 2002-09-17 22:15:01 do wspomagania nie wlewa się hipolu,tylko olej hydrauliczny np.dexron II OR. |
Konrad Miłośnik FSO MB 190 Warszawa | 2002-09-17 23:24:48 Wiem że się nie wlawa hipolu Ale czy hipol wlewa się do samej przekładni przez górny koreczek-zaworek na klucz 7 ? Zwykłe przekładnie właśnie w hipolu się kręcą. Bo to co mi się wylewa z przekładni wygląda tak samo jak olej hydrauliczny do wspomagania który wylewa się z przewodów i innych elementów wspomag. |
wit atu plus gdynia | 2002-09-18 11:22:11 przekładnia ze wspomaganiem jest smarowana tylko olejem typu dexron lub podobnym stosowanym równierz w automatycznych skrzyniach biegów. |