Most z 131 diesla do 125 ?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
takie pytanko da sie go tak latwo zaadaptowac jak ten ze 132 czy beda problemy a jak beda to czy do rozwiazania ??
  
 
da sie ale nalezy przespawac uszy, poza tym most 131 D ma dlugie przelozenie i chyba 2.0 DOHC moze by mogl na tym jezdzic na V - automatyk ma most od diesla 132 w polonezie i moze sie o tym wiecej wypowiedziec
  
 


[ wiadomość edytowana przez: automatic dnia 2007-02-23 13:51:18 ]
  
 
jak sie by jeździło na moście od wolumexa w Fiacie 125p 2.0 na gaźniku, mam akurat taki i sie zastanawiam czy czasem nie ma zadużego przełożenia do tego silnika.
  
 
Cytat:
2005-02-02 13:41:19, olo89 pisze:
takie pytanko da sie go tak latwo zaadaptowac jak ten ze 132 czy beda problemy a jak beda to czy do rozwiazania ??



spawarka, dobre oko i nie ma problema
  
 
diesel 131 ??? prawdopodobnie 41/11 - niech posiadacze mirafiorów sie wypowiedzą a nie lepiej od pn diesla - pasuje


powiem ze kolega mowil ze 3.58 to miala benzyna a diesel mial mmiec duzo duzszy prosze o wypowiedz posiadaczy 131
  
 
Cytat:
2005-02-02 19:26:57, olo89 pisze:
diesel 131 ??? prawdopodobnie 41/11 - niech posiadacze mirafiorów sie wypowiedzą a nie lepiej od pn diesla - pasuje powiem ze kolega mowil ze 3.58 to miala benzyna a diesel mial mmiec duzo duzszy prosze o wypowiedz posiadaczy 131



z tego co wczoraj dowiedzialem sie od Pana Henryka Lipinskiego, diesle prawdopodobnie mialy cos kolo 3,4. Most z poldka diesla to zadna rewelacja- 3,72 w Twoim wypadku to dosc krotkie przelozenie.
 
 
to pisalem ja
  
 
Sprawdzilem to dla Was

131 2000 Diesel 60 KM mial most - uwaga - 4,1
131 2500 Diesel 72 KM mial most - 3,58

Dane dotycza modeli roku 1982.

Pozdrawiam
Adamus
  
 


[ wiadomość edytowana przez: automatic dnia 2007-02-23 13:48:32 ]
  
 
bo ktoś mi powiedział że do gaźnikowego to ten most sie zupełnie nie nadaje a szczególnie do jazdy po mieście, więć niewiem czy go może nie zamienić na most od argenty i.e
  
 
Cytat:
2005-02-02 22:38:15, adamus pisze:
Sprawdzilem to dla Was 131 2000 Diesel 60 KM mial most - uwaga - 4,1 131 2500 Diesel 72 KM mial most - 3,58 Dane dotycza modeli roku 1982. Pozdrawiam Adamus



czyli most jak od benzynowej dwojki- i tak dlugie przelozenie. Dzieki Adamus
  
 


[ wiadomość edytowana przez: automatic dnia 2007-02-23 13:47:56 ]
  
 
przy założeniu tego mostu dużo strace na przyśpieszeniu?
  
 
pewnie sporo, ale każde rozwiązanie ma swoje zalety i wady: ja mam przespawany most z Argenty w Poldku i spisuje się znakomicie- w ogóle go nie słychać, z gazem mieszczę się w 10l/100km i przyspieszenia są przyzwoite(choć jedynka mogłaby być nieco dłuższa- szczegolnie w mieście) wada łożyska półosi- wymiana co ok. 50 000 km - jeżdżę dość ostro, szczególnie w zakrętach. a mośt od Diesla(Poloneza) pasuje pod względem przełożeń, tylko trwałość przekładni głównej i półosi pozostawia sporo do życzenia. Osobiście nie montowałbym mostu z 131 diesel do gaźnikowca, może to utrudnić jazdę w ruchu miejskim, za to w trasie powinno spaść zużycie paliwa. Aha, odradzam modyfikacje typu oko- spawarka, no chyba że ktoś chce miec czterośladowca Osobiście do przespawania mostu robiłem specjalny przyżąd i dopiero to dało oczekiwany rezultat - prawidłową geometrię zawieszenia(przespawywałem już 3 mosty i na diagnostyce nie wykazało żadnych odchyłek).
  
 

Cytat:
(przespawywałem już 3 mosty i na diagnostyce nie wykazało żadnych odchyłek).



a ile kosztuje taka przyjemnosc
  
 
Cytat:
2005-02-02 23:22:15, davit pisze:
przy założeniu tego mostu dużo strace na przyśpieszeniu?



a nie chcesz czasem sie go pozbyc ?? i nabyc 3.7 jakis od 132 2.0 albo diesla
  
 
właśnie sie tak zastanawiam czy nie lepiej kupić coś od argenty bo boje sie tego przełożenia
  
 
Cytat:
2005-02-03 00:09:00, hajko pisze:
Osobiście nie montowałbym mostu z 131 diesel do gaźnikowca, może to utrudnić jazdę w ruchu miejskim, za to w trasie powinno spaść zużycie paliwa.



z tego co pisze Adamus wynika ze przelozenie mostu bylo takie samow 2,5 diesel i 2.0 benzyna. Fakt, ze mogloby byc minimalnie krotsze, ale da sie z tym jezdzic i nie jest zle.
  
 
(przespawywałem już 3 mosty i na diagnostyce nie wykazało żadnych odchyłek).



a ile kosztuje taka przyjemnosc

Za 100PLN dałoby się to zrobić(oczywiście pod warunkiem że dostaję wszystkie elementy - tzn uchwyty z Poldka lub Fiata, najlepiej jeszcze na moście, precyzyjne ich odcięcie jest bardzo ważne dla późniejszej wytrzymałości).

Co do przełożenia mostu , to mój(od Argenty 2.0 ie) ma 41/11, a wydaje mi się, że diesel powinien mieć nieco mniejsze, ale nie mam żadnych danych na ten temat. A tak na marginesie to nie zaobserwowałem żadnych różnic pomiędzy gaźnikowcem a wtryskowcem(w przyspieszeniach oczywiście), za to wyczuwalne różnice pojawiły się po wymianie aparatu zapłonowego na Digiplexa(na korzyść tego ostatniego).

A swoją drogą 125 jest lżejszy od Poldka, więc może dłuższe przełożenia byłyby lepsze?