Sterowanie ciepło zimno caro+

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Otóz mam taki dziwny efekt . Auto to caro+ rocznik 97 z pneutmatycznym sterowaniem nagrzewania. Nie działa nadmuch na szybe bo wiecznie wypadają te dzwignie podnaszące klapy sterujące __ swoją drogą jak to skutecznie naprawić ? __ale najważniejsze jest to ze przy nastawie max grzania grzeje słabiutko dopiero jak się da wentylator na ful pozycja 4 i mocna gwatownie obróci pokrętło zimno -ciepło z zimnego na ciepłe to stukną gdzieś jakieś klapy i grzeje porządnie , przy zmiejszeniu biegu wentylatora na 2 albo 1 jak by cos się znów przymykało i grzeje słabo. Czy te klapy są w nagrzewnicy czy gdzieś indziej ? czy aby trza wymienić całą nagrzewnice ?
  
 
Moze masz gdzies uszkodzony kabel od podcisnienia, ale bardziej prawdopodobne ze gruszke. W pusach na awarie z ogrzewaniem nie maja tak wpllywu nagrzewnice jak wlasnie te sterowanie wkolko tu sie cos pier...
U mnie niby jest dobrze ale jak ogrzewanie dam do polowy to grzeje tylko po stronie kierowcy jak na full to juz jest ok, a jesli chodzi o zimne to po stronie pasazera jakby ciut mniej dmuchalo
  
 
przełączanie kierunków nagrzewania działa , bo i słychać i widać jak się przełaczają dzwigniki ale gdzie jest klapa regulująca mieszankę ciepło zimno , ona jest na cięgno lub popychacz nie jest sterowana podciśnieniem
  
 
Cytat:
2004-11-05 11:03:42, aser pisze:
. Nie działa nadmuch na szybe bo wiecznie wypadają te dzwignie podnaszące klapy sterujące __ swoją drogą jak to skutecznie naprawić ?


Ale od nadmuchu na szybe jest wlasnie podcisnienie i ogrzewanie nie ma nic z tym wspolnego a co do tego ciegna to przestawia ono przeplyw powiertrza w plusach nie ma zaworku na nagrzewnice i plyn sobie przeplywa caly czas, czy zima czy lato.
  
 
ok to rozumiem nadmuch na szybę u mnie poprostu wiecznie rozłącza się cięgno z dzwignią ale to faja bardziej mnie interesuje bo nie moge dojść gdzie jest ten mieszalnik ciepła i klapa sterująca ile ma być ciepłego a ile zimnego wpuszczanego ogólnie do kabiny z poiminięciem którędy jest nadmuch .
  
 
Zapraszam do działu warto wiedzieć na stronie, do części wnętrze i artykułu demontaż konsoli srodkowej w caro+/atu+. Na zdieciu załaczonym do tego artykułu jest wskazany strzałka biały plastik odpowiadajacy za prawidłowy naciag linki od sterowania ciepło/zimno, jełsi on nie bedzie wpięty bądź tez nie będzie wpiety prawidłowo (czytaj do końca) w obudowe od nagrzewnicy to nie bedzie przesuwał do końca klapki na przjście powietrza przez nagrzewnice i bedzie walił powietrzem przez dwa obiegi, ciepły przez nagrzewnice i zimny, a że zimnego jest wiecej ponieważ w czasie jazdy występuje efekt samoczynnego nadmuchu tym silniejszego im szybciej jedziemy,wiec wniosek nasuwa się sam. Więc w skrócie popraw ten plastik i powinno byc si, a jeśłi nie to i tak artykuł się przyda, bo niestety aby dorwać się do tej klapki to trzeba rozebrać cały środek, ale o tym moze później jak to nie pomoże.


[ wiadomość edytowana przez: Mebig dnia 2004-11-06 01:56:11 ]
  
 
U mnie wygląda na to że jest prawidłowo wpięte cięgno ,linika nie wyciągnięta ,zakres pracy prawidłowy .Czyli wygląda na to że klapa miksera jest w środku nagrzewnicy i sobie luźno lata ? . Jako to jest zbudowane w środku ? Czy da się to rozkręcic nagrzewnice bez rozkręcania połowy auta aby dojść do tej klapki ? Tak sobie myślałem ,żeby może na zime na stałe jakoś doraźnie ją unieruchomić na tylko ciepłe powietrze żeby nie rozkręcać wszystkiego ? da się tak jak myśle ?
  
 
Zobacz co się stanie jak będziesz ruszał cięgnem od klapki, ale nie tym białym, powyzej niego jest jeszcze jedno czarne bodajże. Układ skonstruowany jest dość głupio moim zdaniem bo najpierw jest regulator połaczony linką z białym plastikiem, a ten jest drutem połączony z tym czarnym który dopiero steruje tą klapkę ciepło/zimno. Aby dojść do tej klapki musisz niestety konsole rozebrać, próbowałem się kiedys do niej dorwać, wyjąłem cała konsole, wraz ze ściankami i niestety nic nie wskurałem, bo zdiąłem obudowe dolną nagrzewnicy która powinna odsłonić dostęp do klapki, ale ona tego nie zrobiła, tak więc dałem sobie spokój
  
 
sprawdź ręką tą dźwignie od ciepło zimno, jak ciężko chodzi... w pozycjach krańcowych, powinna się tak lekko przyblokowywać...
i druga sprawa, sterowanie to polega na tym, że 1 klapka się zamyka, a 2 otwiera i na odwrót, więc może tylko jedna Ci działa i dlatego tak się dzieje

A tak poza tym, to tydzień temu zmieniałem wnętrze na plusa, i mam teraz plusowską nagrzewnicę... tragedia w porównaniu do Caro... oj słabiutkie mam teraz ogrzewanie
  
 
Mam dosć nietypowy problem, ale pokolei najpierw zdjecie

problem polega na tym ze składałem to z "milion" razy i teraz za cholere nie wiem co sie dzieje. Problem jest taki, w momencie gdy mamy ustawione na pozycji by wiało zimnym powietrzem pokrętło nie jest ustawione w pozycji maksymalnie w lewo
czyli dwa niebieskie paski, gdy linka jest odczepiona z obudowy nagrzewnicy pokretło idzie przesunąć do końca, z tymże na wypiętej leci chłodne powietrze przy ustawieniu maksymalnym na grzanie i ten wariant odpada. Druga sprawa gdy linka nawet jest wpięta w obudowe nagrzewnicy (zdj.1) po ustawieniu na nawiew ciepły leci prawie idealne, pisze prawie, bo po delikatnym dopchnięciu ciegna ręcznie dopiero zaczyna lecieć gorące. Sądze że problem ten ma coś wspólnego z problemem przy przestawianiu na zimny nawiew, co muszę zrobić, kiedyś zdejmujac regulator wsadziłem go spowrotem i wszystko było już ok, teraz taki zabieg nie pomaga, poradźcie coś bo zima jest a mi kiepsko grzeje w środku. Czy jest możliwe żebym miał linkę za długą, bo przy ustawieniu na zimne jest ona trochę dalej niż miejsce jej mocowania do białego cięgna, jeśli tak to moze jak ją skrócić.


[ wiadomość edytowana przez: Mebig dnia 2006-02-02 23:26:00 ]
  
 
Oj chyba typowy
U mnie jest podobnie, tzn. również nie mogę przekręcić regulatora temperatury max na zimne, ale mechanika działa i klapka nagrzewnicy się zamyka troszkę wcześniej niż skala na regulatorze i dlatego występuje opór. Żeby było śmieszniej gdy chcę maksymalnie cipłego powietrza to linka jest luźna o 1 ząbek przed końcem skali, czyli ostatni przeskok regulatora jest faktycznie jałowy.
Ale wszystko działa więc się tym nie przejmuję, może głównie dlatego że ciężko się tam dostać.
  
 
Cytat:
2006-02-02 23:45:43, Martini81 pisze:
Oj chyba typowy U mnie jest podobnie, tzn. również nie mogę przekręcić regulatora temperatury max na zimne, ale mechanika działa i klapka nagrzewnicy się zamyka troszkę wcześniej niż skala na regulatorze i dlatego występuje opór. Żeby było śmieszniej gdy chcę maksymalnie cipłego powietrza to linka jest luźna o 1 ząbek przed końcem skali, czyli ostatni przeskok regulatora jest faktycznie jałowy. Ale wszystko działa więc się tym nie przejmuję, może głównie dlatego że ciężko się tam dostać.



No właśnie, ostatni skok na uswawienie ciepłe jest jakby bez rezultatu, bo cofnięce go o kawałek nie zmienia położenia ciegna od klapki, ale problem w tym ze przez to delikatnie muszę recznie dopchnąć cięgno by leciało gorące powietrze a nie ciepłe, może ktoś to rozbierała albo wie jak sie z tym uporać
  
 
Rzeczywiście objawy wskazują na rozciągniętą/zbyt długą linkę. Trzeba wyjąć cały regulator nawiewów potem delikatnie cienkim śrubowkrętem rozebrać od tyłu sterowanie linką. Gdy już to zrobimy linkę ściskamy w imadle zaczepem z kółkiem do góry - uwaga na pancerz. Wejscie linki w zaczep smarujemy WD40 i delikatnie naprawdę delikatnie uderzamy małym młotkiem w zaczep. Zaczep trzeba nabić na linkę ok 8mm. Linkę zaginamy w wycięcie które jest w zaczepie przycinamy i już gotowe. Montujemy linkę w sterowanie i gotowe. Wkładamy we wnękę zaczepiamy o zaczep i cieszymy się zimnym lub gorącym powietrzem.
  
 
Dzięki wielkie, pomogło, nawet nie przypuszczałem że można takie cos zrobić, na szczęście sie da i wreście leci gorące.