Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
![]() cebka Miłośnik FSO Było Wąskie Caro 1.9 ... Lublin | 2003-06-24 02:29:45 Witam.
Mam problem z ukł. kierowniczym,mianowicie mam luz na kierownicy.Końcówki drązków są wporzadku bo je wymieniałem miesiąc temu tka jak i drąrzek srodkowy,nie mogę skasować luzu na przekładni,wkręcam tą małą śrubkę do oporu i nic.Czy muszę wymienic przekładnię? |
![]() MaciekW Miłośnik FSO Fiat Doblo Częstochowa | 2003-06-24 11:27:04 Jest o tym art w WW.
Ja przy okazji temtatu chcialem cos wyjasnic. Wczoraj kupowalem koncowke drazka kier i kolo w sklepie mowil mi ze sa 2 rodzaje do szerokiego zawieszenia tzn ten do 94r z waskim skretem i do 95 z szerszym jest inny ? Moze to ktos potwierdzic czy cos ? |
![]() Bocian_s_313_PTK Miłośnik FSO PN Rover Siedlce | 2003-06-24 11:45:14 To że sąrożne to prawda. Jak wymieniałem u siebie to widziałem obie końcówki drążków. Różnica jest w długości części z gwintem.
Ale skoro juz mowa o przekładni kierowniczej to i ja sięspytam. jak skręce maxa w prawo i puszczę kierownicę wyjeżdzając z zakrętu to po wykonaniu jakiegoś pół obrotu kierownica się przycina i czasami muszę ją pociągnąć dalej aby samoczynnie odbiła do prostej. Nawet jak sam odkręcam z max prawego położenia to też czuję opór w tym miejscu. Pozatym ostatnio mi się luz sporawy zrobił. PS. Dużo to robory aby wykręcić całą przekładnię?? |
![]() OLO Miłośnik FSO ![]() 105L/125/125k/126S/1 ... Wawa | 2003-06-24 12:15:39 Niedużo. 3 czy 4 śruby od podłużnicy jedna na drążku i jedna na kolumnie. Jak nie są zapieczone to godzina roboty. Jak ktoś ma polda przed 1995 to warto zmienić przekładnie na nowszą - ma powiększone skręt. Mam tak u siebie i poldi zrobił sie wyraźnie zwrotniejszy. ----------------- "Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz. To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat. Fiacior mój to jest to, kocham go..." |
![]() MaciekW Miłośnik FSO Fiat Doblo Częstochowa | 2003-06-24 15:28:18 A OLO zmieniales tez te koncowki drazkow ? tzn bo tam troche namotali po tej zmianie kolumny roznymi klimatami typu ograniczniki itp. Co zrobiles poza zmiana samej przekladni ?
|
![]() OLO Miłośnik FSO ![]() 105L/125/125k/126S/1 ... Wawa | 2003-06-24 20:03:18 Co do końcówek to trzeba założyć takie jakie sie miało, albo zakładać takie jak samochód wzorcowy (czyjś) FSO doś mocno namieszało z końcówkami... Grunt aby z tego wyszedł krótki lub długi drążek...
Nic. Praktycznie samą przekładnię... Ograniczniki olałem ![]() Moze kiedyś dospawam je sobie do belki (np przy okazji wspomagania). ----------------- "Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz. To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat. Fiacior mój to jest to, kocham go..." |
![]() Samael Miłośnik FSO HPI Savage X4,1 Stalowa Wola | 2004-03-11 07:55:14 ile moze kosztowac nowa przekladnia kierownicza do DF i starszych poldkow? W mojej przkladni cos sie pojebalo, czesc oleju zwiala przez simmering, simeringa nie da zie zmienic bo ramienia nie da sie zdajac z wielo wypustu, przekladnia ma ltaki luz ze jak jade po dziurawych wykolejonych drogach to auto mi jezdzi gdzie chce a przez ten luz ciezko jest az kontrowac, ale to jeszcze jest nic, podczas max skrecania w prawo w penym momencie czuc na kierownicy taki przekok jakby tam w przkladni bylo cos wykruszone
plusem jest to ze lekko mi chodzi uklad kierowniczy i nie chce kupowac uzywanej przekladnie poniewaz w starym fiacie z kolei mialem taki problem ze przkleladnia nie byla zuzyta a jedak caly uklad mimo dobrych drazkow i sworzni zwrotnic chodzil niczym w jakims traktorze i to na fabryczym kole sterowym, teraz mam mniejsza kiere to sobie nie wyobrazam takich oporow tak wiec powaznie mysle nad nowa.. |
maku162 Szydłowiec | 2004-03-17 01:24:44 Bocian - prawdopodobnie masz mocno wytłuczony ten ślima w przekładni i dlatego ci sięprzycina - miałem identyczną sytuację. Wymieniłem całą przekładnię. |
![]() smoczy Miłośnik FSO Szczecin | 2004-10-25 23:57:00 dzieki Ci Jerry!
czytalem w WW ale myslalem ze to jakis zart ![]() jutro zaczynam operacje. |
![]() JerryP Miłośnik FSO Astra1,7CDTI, Fabia, ... Sulejówek | 2004-10-26 00:24:35
To stary sposób mechaników bo ruszając kierownicą znajdujesz moment że jest najlepszy luz pomiędzy ślimakiem a ślimacznicą i wtedy śruba daje się trochę wkręcić i tak po trochu dojdziesz do dobrego luzu. Oczywiście koła na wprost i pewien luz pozostaw. Powodzenia. ![]() |
Atek W202 Ostrów wlkp | 2004-10-26 10:16:46 mam pytanie
na czym polegalo powiekszenie promienia skretu po 95r na dolnych wahaczach sa ograniczniki ktore blokuja maksymalny skret kola po przez ograniczenie wychylenia dzwigni zwrotnicy. czy po 95 byly inne wachacze dolne ? a moze inne dzwignie zwrotnic? u mnie przy skrecie na maksa dzwignia zwrotnicy dotyka tej blachy na wahaczu a auto z 87r czy w poldach po 95 tez dzwignia zwrotnicy podczas max skretu dotyka tej "blachy" ? |
![]() danielewicz Miłośnik FSO 3BG Gdynia | 2004-10-26 14:06:16 przełozyli zaciski na przód |
![]() OLO Miłośnik FSO ![]() 105L/125/125k/126S/1 ... Wawa | 2004-10-26 14:43:04 No i oczywiście zmieniono przekłądnie kierowniczą i wprowadzono ograniczniki na belce ----------------- "Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz. To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat. Fiacior mój to jest to, kocham go..." |
![]() BolimA Miłośnik FSO PF '81 / E34 '90 Warszawa - Wola | 2004-10-26 14:52:03
piszac na belce masz na mysli "na podluznicy"? bo ja w '94 mam zaciski z tylu i ograniczniki na podluznicy |
![]() OLO Miłośnik FSO ![]() 105L/125/125k/126S/1 ... Wawa | 2004-10-26 14:54:09 pisząc na belce - mam na myśli na belce - poprzeczce zawieszenia. ----------------- "Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz. To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat. Fiacior mój to jest to, kocham go..." |
![]() BolimA Miłośnik FSO PF '81 / E34 '90 Warszawa - Wola | 2004-10-26 15:03:10
to ja nie wiem o so hosi jestem jakis nie uczony w tym kierunku |
Atek W202 Ostrów wlkp | 2004-10-26 16:36:57 a co z ogranicznikami na wahaczach? |
![]() OLO Miłośnik FSO ![]() 105L/125/125k/126S/1 ... Wawa | 2004-10-26 17:03:09 ograniczniki na wahaczach? Do układu kierowniczego były:
Albo 2 śruby w lewej podłużnicy (stary typ) albo 2 śruby na wąsach przekładni/wspornika i 2 kawałki ceownika do nich - przyspawane na poprzeczce zawiezenia ----------------- "Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz. To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat. Fiacior mój to jest to, kocham go..." |