MotoNews.pl
  

Czy da sie wyczyścić regulator napięcia?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam, jestem w trakcie rozkładania na części alternatora, przypomocy mienika doszedłem że alter. daje jakieś zwarcie, rozebrałem i okazało sie że regulator jest zabrudzony w środku, pełno jakiegoś syfu na układzie, czy można go jakoś rozebrać aby wyczyścić i czym? to samo sie tyczy innych części altera, są w oleju, nawet kawałek tych zwojów drutów co są na obudowie.alter. raczej ładował, kontrolka ładowania wogule nie świeciła po przekręceniu kluczyka. Do wymiany czy czyszczenie? w archiwum nie było nic na temat czyszczenia altera.
  
 
regulator jest w zasadzie nierozbieralny, kup nowy i po sprawie zamiennik ok 30 pln. a jak zajrzałeś do regulatora i zauważyłeś tam syf??? masz na myśli regulator zintegrowany ze szczotkotrzymaczem?
  
 
zintegrowany, były dwa zatrzaski które odpiołem i moim oczom ukazał sie układ scalony który był w totalnym syfie, muł jakiś.możnaby oddzielić ale łączyły je 3 cienkie kabelki które niewiem jak odpiąć,czyszcze bo robi mi zwarcie. nie bardzo chce kupywać ze względu że ostatnio kiepsko z kasiurą i idzie na sprzedaż.(mam już drugiego essiego), jeszcze jedno---jak wygląda dioda w alterze? mam taką kostke czarną od której wychodzi kabelek a z drugiej strony blaszka.
  
 
to czarne o czym piszesz to przypadkiem, nie kondensator?

moze to Ci pomoże:


"Alternatory

A—Magneti Marelli A 127/55, B —Magneti Marelli A 127/70, C —Bosch, D —Mitsubishi

1 —nakrętka, 2 — podkładka, 3 — koło pasowe, 4—wentylator, 5—tulejka odległościowa, 6 — obudowa przednia, 7—łożysko kulkowe, 8—wirnik, 9—wpust, 10—obudowa tylna, 11 —prostownik, 12 i 13—szczotki, szczotkotrzymacz i regulator napięcia, 14—pokrywa, 15—stojan "
  
 
jak wyglądają diody w alterze? mam któryś z tych magnetti magnelli czycuś, jak sprawdzić wymontowany regulator napięcia czy dobry?