Samara - plastikowe błotniki, maska - sonda

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam,

Co prawda nie zaraz/teraz, ale noszę się z zamiarem zrobienia plastikowych przednich błotników do samary,maski (dłuższa wersja), może tylnej klapy.
Ponieważ im więcej chętnych się złoży na taką operację, tym taniej będzie zrobić kopyto, badam grunt Są jacyś chętni na takie wynalazki? Mi to potrzebne do sportu, ale i na ulicę się przyda. Zawsze to lżej, nie rdzewieje. A jak dowodzą badania, blachy wierzchnie nie mają żadnego wpływu na odporność samochodu w wypadku.
Oddzielnym tematem będzie znalezienie dobrych wzorców - moja maska i błotniki w 2/3 składają sie ze szpachli, tak ze średnio się nadają, ale to już byłby najmniejszy problem.

Nieosiągalny jest teraz Grzegorz Baran (zdaje sie, że zatrudnił go niemiecki ralliart, który serwisuje auto naszej eksportowej, medialnej gwieździe Krzysztofowi H. ) - mam dziwne wrażenie, że on może już mieć gotowce Na pewno ma do 110 - stoi taka u niego na podwórku i zapuszcza korzenie, hehe. W każdym razie trzeba będzie poczekać aż Mr. Baran wróci z zagranicznych wojaży.

Natomiast w tak zwanym międzyczasie prosiłbym o deklaracje ze strony chętnych. Wiem, że decyzja zależy od nieznanych jeszcze kosztów, ale na razie czekam na deklaracje tych, których w ogóle hipotetycznie interesuje

Pozdrawiam noworocznie,
kowal
  
 
Cytat:
2004-12-31 16:56:12, jaume pisze:
(...)


No ja napewno i tak klapą tył jestem zainteresowany
(tyle ze maskę przód mam krótką).
Teoretycznie - ale zależnie od ceny - jak sam to ująłeś jestem "hipotetycznie" zainteresowany
(nic nie deklaruje - bo nie lubie)
  
 
W sumie to ja tyż mógłbym nad plastikową klapą tylnom siem zastanowić, o ile cena byłaby odpowiednia, bo moja jest już troszku skorodowana
  
 
Witam !
Ja rowniez nic nie deklaruje, ale wykazuje zainteresowanie maska - akurat mam Samare z dluzsza maska, ktora niestety jest juz w kiepskim stanie, wiec i tak kiedys bede ja musial wymienic. A zatem moglbym przy odpowiedniej cenie rownie dobrze wstawic plastikowa. Czekam na szczegoly.
Pozdrawiam !
  
 
Zacznę w tym tygodniu badać grunt, popytam mistrzów od odlewów. Dużo pewnie wniesie też powrót Barana do Polski. Bo jeśli on w swojej łajdaczce takie miał (a nie ma powodów przypuszczać, że nie miał ), to może ktoś, kto je robił ma jeszcze kopyto. Albo Baran ściągał to ze Wschodu i podzieli się namiarem.

W każdym razie zaczynam badać temat.

pzdr!
  
 
badaj... bo takim odciążeniem jestem hipotetycznie zainteresowany.
  
 
Hm tylna klapa bylbym zainteresowany chyba.Na mojej juz zauwazylem male pekniecia szpachli wiec woda i sol juz dalej beda robily swoje ;]
  
 
Heh to bylaby naprawde fajna sprawa - pomyslmy tylko ile bysmy zaoszczedzili moze nie od razu, ale w perspektywie czasu - jesli ktos ma zamiar jeszcze jakis czas jezdzic Ładą to mysle, ze jak policzymy koszty napraw blacharskich jakie nieuchronnie w mniejszym lub wiekszym stopniu nas co roku czekaja, a w ostatecznosci nawet koniecznosc wymiany niektorych elementow w calosci (w Samarach glownie tylna klapa, drzwi), to jesli nie beda to astronomiczne kwoty i wiecej chetnych to sadze, ze wyszlibysmy finansowo (i nerwowo ) na swoje.
  
 
Dokladnie.Jakosc blach w samarach nie jest najwyzsza a majac np blotniki i klapy z tworzywa mozna by sie martwic tylko o podloge ;]
  
 
To te kilkanaście/kilkadziesiąt kilo ma aż takie znaczenie jeśli chodzi o osiągi autka?
Fajne takie "blachy" z tworzywa w Ładach -> przynajmniej dłużej ładzianka oprze się rdzawemu pożeraczowi samochodów . Taką klapę bagażnika do Niwki też bym przyjął na wyposażenie.
Ale nie za bardzo mi się chce wierzyć, że pozostaje to bez wpływu na bezpieczeństwo w czasie zderzenia... Co to za badania, które o tym mówią?
  
 
Klapa tylnia, z plastiku to nie głupia rzecz Kolega ma coś takiego w Fiacie Tipo i całkiem dobrze się spisuje. Miał kilka bliskich spotkań i co najwyżej trochę popękała, ale żywica załatwia temat. Ważny jest tu koszt takiego ustrojstwa.
  
 
Mariusznia zauwaz, ze nasze Łady sa juz nie pierwszej mlodosci i blachy w nich w razie zderzenia fabrycznej trwalosci tez juz niestety nie maja i z roku na rok jest ona raczej coraz gorsza niz lepsza...

[ wiadomość edytowana przez: misiekns dnia 2005-01-02 00:38:36 ]
  
 
W pewnych samochodach, to standardowo montują błotniki z tworzywa podobnie z maską i są to samochody za raczej trochę większą kasę
Poza tym - wg. mnie klapa tylna z tworzywa byłaby wybawieniem konstrukcyjnym dla samary Może by nawet ją trochę zmienił przy okazji (przeprojektował ).
  
 
Cytat:
2005-01-02 01:36:50, MikeB pisze:
W pewnych samochodach, to standardowo montują błotniki z tworzywa podobnie z maską i są to samochody za raczej trochę większą kasę Poza tym - wg. mnie klapa tylna z tworzywa byłaby wybawieniem konstrukcyjnym dla samary Może by nawet ją trochę zmienił przy okazji (przeprojektował ).



np. w nowych renault thalia'ch
  
 
Cytat:
2005-01-02 13:25:48, Huey pisze:
np. w nowych renault thalia'ch


Akurat miałem na myśli coś droższego (porównywalnie z 5-10 thalii można byłoby sobie kupić )
  
 
Czytalem wypowiedzi ludzi tuningujacych samochody, jak rowniez sam z nimi rozmawialem, i wnioski sa zaskakujace:
1)W amerykanskich samochodach odebranie 150 - 200 kg wagi, to 30-|-50 Koni na +.
2)Ponoc zdjety 1kg z kola zamachowego, to tak jak bysmy zdjeli 10 kg z auta.

Stare przyslownia sie nie myla - "Baba z wozu koniom lzej."

Co do odpornosci elementow z szklanego wlokna, to sie nie wypowiadam, ale wyglada ze sa odporniejsze niz blacha sama w sobie.
Lecz - pamietajmy o tym, ze elementy blaszane takie jak np. maska, ma "u dolnej" czesci wzmocnienia, takie nazwijmy to zebra - i podejzewam ze wplywaja znacznie na "miecie" sie blachy podczas wypadku. Czego w gladkiej za pewne, szklanej masce bedzie brakowac.

Ze swej strony zycze wam "owocow" w tym temacie, bo jakos wydaje mi sie ze nic z tego nie wyjdzie - a to dla tego ze obserwowalem identyczny temat z tym ze dotyczylo to kwadraciakow.
Maski,blotniki, blotniki z poszerzeniem, same poszerzenia, i tylu chetnych bylo, a pozniej lipa - wszystko padlo.
Swoja droga jak by przez przypadek sie znalazl ktos z czyms takim do kwadraciaka(maska,klapa,drzwi) to chcialbym o tym wiedziec.
Albo ktos kto zrobi cos takiego w miare sensownych pieniadzach.
  
 
Cytat:
2005-01-02 14:13:34, Krzysztof-Fleszer pisze:
W amerykanskich samochodach odebranie 150 - 200 kg wagi, to 30-|-50 Koni na +.



Aż nie chce się wierzyć, ale może... morze (tak swoją drogą to w Borsku podpuściliście jednego gościa do jazy z 3 osobami na pokładzie, z rowerem, bagażami, 2x5l wody itd. -> toż to zabrało gościowi wszystkie te... no... konie )). Ach jaka to straszna świadomość, że jak bierzesz żonę na pokład, to tak, jakby ci 20 koni odjechało spod maski... jak ci jeszcze kobiszcze każe włączyć nawiew, czy ojojojjoj... klimatyzację, to rumaki odlatują niczym pegazy . Jak ja wożę cały czas bagażnik na dachu - kolejne qcyki. Hmmm - chyba lepiej żyć w błogiej nieświadomości .

Co do tych elementów karoserii z tworzywa, to wydaje mi się, iż jeśli na etapie projektowania zakłąda się wykonanie części oblachowania z tworzywa, to jest to zupełnie co innego, niż zamiana częścio metalowych na tworzywowe w istniejącym autq.
Ale klapę bagażnika nadal bym przyjął. Z maską (pokrywą silnika) to już bym się poważnie obawiał.
  
 
Cytat:
2005-01-02 13:30:29, MikeB pisze:
Akurat miałem na myśli coś droższego (porównywalnie z 5-10 thalii można byłoby sobie kupić )



Trabant?
  
 
Taaa.....CARTOON TRABANT z [i]pozłacanymi 24 karatowym zlotem felgami, klamkami, calym nadwoziem ze zlota, bialego złota, srebra, elementami diamentowymi, jak końcowka zmiany biegów, przyciskami do otwierania drzwi i takie tam...
Hmm...to już chyba jedynie nie cartoon t...
  
 
Cytat:
Stare przyslownia sie nie myla - "Baba z wozu koniom lzej."


W nowszej wersji by LKP "Blacha z Łady, autu lżej"