MotoNews.pl
11 Waga silników DOHC (76372/5) - PT
  

Waga silników DOHC

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Czy któryś z bardziej doświadczonych użytkowników DOHC-ów ma może jakieś dane dotyczące ciężaru tych silników?
Podobno 'szukajcie a znajdziecie', ale nie znalazlem, więc zastosuje 'kto pyta nie błądzi'
  
 
Cytat:
2005-01-01 18:38:44, Jacek_G pisze:
Czy któryś z bardziej doświadczonych użytkowników DOHC-ów ma może jakieś dane dotyczące ciężaru tych silników? Podobno 'szukajcie a znajdziecie', ale nie znalazlem, więc zastosuje 'kto pyta nie błądzi'


ok 20 kg cieższy od OHV Poloneza. Wał korobowy o ile pamietam wazy 18 Kg tylko juz nie wiem czy z kołem czy bez A tak -powaznie - to moge w tygodniu zważyc Chyba ze ktos bedzie z kolegów szybszy
  
 
Ramzes - jestes pewien tych 20 Kg ??. Bo mi z wazeń (ale całego auta) i jakiś tam obliczeń wychodzi różnica góra 10 Kg.
Cięższa jest znaczne skrzynka biegów no i u mnie wspomaganie waży dobe 20 kg.
  
 
Konkluzja prosta - znikoma róznica... Nic tylko wkładać
  
 
Tez jestem ciekaw zwykłe ohv sam przenioslem w garażu a dohc bez głowicy ledwo we dwuch dygaliśmy.
  
 
Cytat:
2005-01-01 20:00:15, Woj-o772 pisze:
Ramzes - jestes pewien tych 20 Kg ??. Bo mi z wazeń (ale całego auta) i jakiś tam obliczeń wychodzi różnica góra 10 Kg. Cięższa jest znaczne skrzynka biegów no i u mnie wspomaganie waży dobe 20 kg.


Cos mie świta własnie 20 Kg. Około. kadłub jest troche wiekszy od OHV - bo jest niższy - wał jest schowany cały, w OHV są stopy przykrecane praktycznie na równi z płaszczyzną przylegania miski. W DOHC stopy wału są schowane praktycznie do płaszczyzny miski.
Inna jest jakość odlewu zeliwnego - duzo wieksza twardość DOHC w porównaniu do OHV. Wiec niewiele - ale ma wpływ na wiekszą masę. Ale całą robotę robi niższy kadłub silnika i masywny wał korbowy na 5 podporach. Głowica tez jest wieksza i cieższa - wałki są dwa a nie jeden, korby tez są cieższe. Suma sumarów - przemawia za wieksza masą DOHC. Do tego wspoma.. ciezsza skrzynia.. no zbiera sie do kupy..
  
 
Zgoda, ale na minus wpływa duzo weższy kadłub (brak nadlewu na wałek rozżadu i jego łożyskowanie, prowadzenie popychaczy
itd.
Ale chyba rzeczywiście różnica jest na + dla DOHC.
  
 
Cytat:
2005-01-02 08:37:51, Woj-o772 pisze:
Ale chyba rzeczywiście różnica jest na + dla DOHC.



W to chyba nikt nie watpi.
  
 
Cytat:
2005-01-02 08:37:51, Woj-o772 pisze:
Zgoda, ale na minus wpływa duzo weższy kadłub (brak nadlewu na wałek rozżadu i jego łożyskowanie, prowadzenie popychaczy itd. Ale chyba rzeczywiście różnica jest na + dla DOHC.


Na 100% - zauważ - co z tego ze węższy jest górą, skoro jego wewnętrzne uzebrowanie ( wzmocnienia cylindrów - kadłuba) jest gęstsze i grubsze. Pozatym - jak pisałem sporo niższy kadłub, 5 solidnych nadlewów na podpory wału, 5 stóp wału, wał cięzszy itd..
Głowica - 2 wałki, 2 stalowe koła rozrządu, stalowe koło posrednie, duze kolo pasowe (4 bieżnie)... itd
20 Kg spokojnie. Jak nie wiecej. Moze w tym tygodniu uda sie mi zważyc kadłub OHV z klamotami (dołem) i złozony silnik DOHC bez głowicy. POrównam tez masy głowic, skrzyń i wałów. Z włąsnej ciekawości. I dla Waszej wiedzy. Chyba ze ktos mnie uprzedzi i będzie szybszy.
  
 
według pewnek ksiazki polonez 2000 jest cieższy od 1500 o 20 hg czyli waży 1160 kg zamiast 1140
  
 
nie wiem ale wydaje mi sie ze roznica jest wieksza - pamietam jak padl na morde moj polonez po zamontowaniu silnika 2,0 (i wspomagania) ale przy jednoczesnej zmianie chlodnicy na lzejsza - padl na morde duzo wiecej niz tylko roznica 20 kg -> po zamontowaniu duo-controli i sprzezyn od trucka wyglada podobnie ja 1600
  
 
hehe - sek w tym ze mój za bardzo nie siadł
Róznica moze wynosic max 20 kg bo wazyłem 1.6 z gazem - 1170 a dohc z gazem wspomą centralnym, bitexem cięższymy tarczami (260) + zaciski zeliwne + felgi motylki (sporo cięższe od seryjnych 13 poldka) i wyszło 1220.
Więc w tej różnicy można zmieścić skrzynię, wspomę te tarcze i felgi i zostanie co najwyżej te 20 kg na silnik.