Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
![]() Jacek_G Fiat 125p Ruda Śląska | 2005-01-01 18:38:44 Czy któryś z bardziej doświadczonych użytkowników DOHC-ów ma może jakieś dane dotyczące ciężaru tych silników?
Podobno 'szukajcie a znajdziecie', ale nie znalazlem, więc zastosuje 'kto pyta nie błądzi' ![]() |
Woj-o772 Polonez Wrocław | 2005-01-01 20:00:15 Ramzes - jestes pewien tych 20 Kg ??. Bo mi z wazeń (ale całego auta) i jakiś tam obliczeń wychodzi różnica góra 10 Kg.
Cięższa jest znaczne skrzynka biegów no i u mnie wspomaganie waży dobe 20 kg. |
Makaveli Miłośnik FSO Opel Omega B 2.0 8v Warszawa | 2005-01-01 20:03:13 Konkluzja prosta - znikoma róznica... Nic tylko wkładać ![]() |
![]() JACU626 Miłośnik FSO BIAŁY CZARNY SREBRNY ... TSA - RTA | 2005-01-01 20:09:58 Tez jestem ciekaw zwykłe ohv sam przenioslem w garażu a dohc bez głowicy ledwo we dwuch dygaliśmy. |
Ramzes_II Lancia Kappa Dębica | 2005-01-01 20:23:22
Cos mie świta własnie 20 Kg. Około. kadłub jest troche wiekszy od OHV - bo jest niższy - wał jest schowany cały, w OHV są stopy przykrecane praktycznie na równi z płaszczyzną przylegania miski. W DOHC stopy wału są schowane praktycznie do płaszczyzny miski. Inna jest jakość odlewu zeliwnego - duzo wieksza twardość DOHC w porównaniu do OHV. Wiec niewiele - ale ma wpływ na wiekszą masę. Ale całą robotę robi niższy kadłub silnika i masywny wał korbowy na 5 podporach. Głowica tez jest wieksza i cieższa - wałki są dwa a nie jeden, korby tez są cieższe. Suma sumarów - przemawia za wieksza masą DOHC. Do tego wspoma.. ciezsza skrzynia.. no zbiera sie do kupy.. |
Woj-o772 Polonez Wrocław | 2005-01-02 08:37:51 Zgoda, ale na minus wpływa duzo weższy kadłub (brak nadlewu na wałek rozżadu i jego łożyskowanie, prowadzenie popychaczy
itd. Ale chyba rzeczywiście różnica jest na + dla DOHC. |
![]() KiLeR Miłośnik FSO CC VK/E-36 318p Kozie Boby Zdrój ;) | 2005-01-02 09:29:35
W to chyba nikt nie watpi. |
Ramzes_II Lancia Kappa Dębica | 2005-01-02 09:56:49
Na 100% - zauważ - co z tego ze węższy jest górą, skoro jego wewnętrzne uzebrowanie ( wzmocnienia cylindrów - kadłuba) jest gęstsze i grubsze. Pozatym - jak pisałem sporo niższy kadłub, 5 solidnych nadlewów na podpory wału, 5 stóp wału, wał cięzszy itd.. Głowica - 2 wałki, 2 stalowe koła rozrządu, stalowe koło posrednie, duze kolo pasowe (4 bieżnie)... itd 20 Kg spokojnie. Jak nie wiecej. Moze w tym tygodniu uda sie mi zważyc kadłub OHV z klamotami (dołem) i złozony silnik DOHC bez głowicy. POrównam tez masy głowic, skrzyń i wałów. Z włąsnej ciekawości. I dla Waszej wiedzy. Chyba ze ktos mnie uprzedzi i będzie szybszy. |
![]() bodziot Miłośnik FSO "Misia" czyli Fiat P ... Kraków | 2005-01-02 16:01:40 według pewnek ksiazki polonez 2000 jest cieższy od 1500 o 20 hg czyli waży 1160 kg zamiast 1140 |
Rys1977 Miłośnik FSO Warszawa | 2005-01-02 23:14:11 nie wiem ale wydaje mi sie ze roznica jest wieksza - pamietam jak padl na morde moj polonez po zamontowaniu silnika 2,0 (i wspomagania) ale przy jednoczesnej zmianie chlodnicy na lzejsza - padl na morde duzo wiecej niz tylko roznica 20 kg -> po zamontowaniu duo-controli i sprzezyn od trucka wyglada podobnie ja 1600 |
Woj-o772 Polonez Wrocław | 2005-01-04 23:02:46 hehe - sek w tym ze mój za bardzo nie siadł ![]() Róznica moze wynosic max 20 kg bo wazyłem 1.6 z gazem - 1170 a dohc z gazem wspomą centralnym, bitexem cięższymy tarczami (260) + zaciski zeliwne + felgi motylki (sporo cięższe od seryjnych 13 poldka) i wyszło 1220. Więc w tej różnicy można zmieścić skrzynię, wspomę te tarcze i felgi i zostanie co najwyżej te 20 kg na silnik. |