| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
Lew2 TOYOTA DRIVER Toyota Carina E Kraków | 2003-08-04 18:12:54 Teoretycznie tak, pod warunkiem, że silnik zostanie dobrze wyczyszczony. Znajomy mechanik powiedział, że przy takim przebiegu powinien być raczej półsyntetyk nawet po dobrym wyczyszczeniu silnika. |
Many E x | 2003-08-04 19:33:09 A ja bym zapytał....: co decyduje że dany kierowca decyduje sie na remont , mały remont, kapitalke...?
-żre olej....? -jest słaby...? -jakość i kolor spalin..? Pomijam zatarcie, spotkanie tłoka z zaworami no i co by tam jeszcze.....? |
Tomi TOYOTA DRIVER Corolla Warszawa | 2003-08-05 13:11:10 Myslalem ze jakies rady dostane |
Iceman Toyota Corolla Warszawa | 2003-08-05 14:08:49
Zakładając ze dobrze go wymyjesz, wszystkie kanały olejowe, wymienisz uszczelniacze na wale, masz dobre panewki to możesz sobie poeksperymentować. Lepiej zalej półsysntetykiem i zobaczysz co bedzie.
Na to pytanie dostałeś już odpowiedz |
Perzan TOYOTA MANIAK ST191L-DWMNKW Kraków | 2003-08-05 15:52:01
Tomi_66: Ot co. Jak masz panewki już deko luźne to nie ryzykuj syntetyka, bo jeszcze szybciej polecą. Jak się zdecydujesz jeszcze na wymianę panewek, to nie widzę przeciwwskazań. To, czy zalewać syntetyk czy minerał, nie jest prostym pytaniem. To zależy od ogólnej kondycji silnika. Do tego dochodzi stan łożysk wałków rozrządu. Jak już wylatane, to nie będzie dobrego ciśnienia oleju, podobnie jak z panewkami. Twoje pytanie jest z gatunku: "panie doktorze, boli mnie gardło. czy jak zażyję aspiryny to mogę jechać na narty ?" Więc nie dziw się, że nie ma odważnych żeby Ci zdecydowanie doradzić tak/nie. Musisz podjąć męską decyzję (jak ja to uczyniłem przy 150kkm) i wlać albo i nie Pozdro. |
Tomi TOYOTA DRIVER Corolla Warszawa | 2003-08-05 17:04:43 no nareszcie. cosik wiem. kurde panewki tez chyba wymienie |
Golden_Flyer TOYOTA DRIVER BMW 116 Gdańsk | 2003-08-06 10:41:14 Jeszcze dorzucę przysłowiowe trzy grosze w kwestii cen części, bo też się interesuję tym tematem (wzmożona konsumpcja oleju, brak innych objawów). Ceny z "Japparts" w Gdańsku:
pierścienie (japońskie) 260,- pierścienie (tajwańskie) 80,- uszczelniacze 1 szt. (jc) 4,- uszczelka głowicy (stone, ew. aiusa) 41,- Co do robocizny, to hmm... Mi w serwisie japończyków (nie ASO) zaśpiewali tak: demontaż/montaż głowicy 260,- rozbrojenie głowicy 80,- planowanie głowicy 60,- wymiana pierścieni 240,- Wiem, że niektóre są przesadzone. Teoretycznie mógłbym to wszystko zrobić sam, bo jedynymi specjalistycznymi narzędziami, jakie są do tego potrzebne są klucz dynamometryczny i szczypce do wyciągnięcia uszczelniaczy (a i to niekoniecznie). Problemem jest brak czasu (aby nic nie spaprać trzeba by wziąć ze 3 dni urlopu i mieć pomagiera, hihi...). No i doświadczenie - do tej pory rozbierałem jedynie silnik zaporożca |
mike951 TOYOTA DRIVER Toyota Liftback Złocieniec | 2003-08-08 10:54:37 mnie remont silnika 1.3 12v z 90 roku bedzie kosztował 1000zł
z wszystkimi częściami czyli panewki, uszczelniacze, pierścienie uszcczelka pod głowice i pod dekiel filot paliwa świece i przewody wysokiego napięcia
no nareszcie. cosik wiem. kurde panewki tez chyba wymienie ja na twoim miejscu też bym wymienił panewki to bedzie jusz cały remont silnika a i tak silnik będzie wyciągany!!! |
CzapCzap T E L E T U B I Ś | 2005-01-02 15:08:05 Witam wszystkich w Nowym Roku!!!
Chyba szykuje mi sie remoncik silniczka ,polyka mi srednio 1l na 1000km ,teraz chyba nawet wiecej bo wczoraj po trasie 250km ubyla polowa oleju z bagnetu |
madzia_83 TOYOTA MANIAK Mimlowóz e9 Gardawice | 2005-01-03 11:58:44 Obawiam się, że w 1000 PLN się nie zmieścisz - i to jeszcze części do Cariny... wszpółczuję |
CzapCzap T E L E T U B I Ś | 2005-01-03 15:19:02 Nie ma na co czekac trzeba robic |
MisiekII (S) T E L E T U B I Ś Diesel Power Drift Machine Super Turbo Burnout | 2005-01-03 18:35:23 Witam.
Tylko nie pytaj mechanika ile to będzie kosztować łącznie. Niech zrobi Ci standardowe badania, po których będziesz wiedział co jest do roboty. Wtedy spytaj za ile to za ile tamto (robocizna), popytasz wtedy w innych warsztatach. Potem trzeba będzie sprawdzić ceny części Moje skromne zdanie - im bardziej w dół silnika tym lepszej jakości (droższe) częsci warto stosować... Pozdrawiam. |
CzapCzap T E L E T U B I Ś | 2005-01-03 20:00:30 Wlasnie wrocilem od tego mechanika ,byl glownym mechanikiem w serwisie Forda. Powiedzial ,ze nie chce mnie pakowac w koszta i poradzil abym narazie wymienil uszczelke pod pokrywa zaworow ,jest wokol niej troche wilgotno od oleju i nawet troche pokapuje. A ceny czesci nie sa mi zbyt straszne ,moj ojciec ma sklep z czesciami i duze rabaty w hurtowniach |
MisiekII (S) T E L E T U B I Ś Diesel Power Drift Machine Super Turbo Burnout | 2005-01-03 21:00:50 Uszczelka spoko (tanio), ale nie sądze żeby aż tak przez nią uciekało.
No ale zobaczymy... Pozdrawiam |
CzapCzap T E L E T U B I Ś | 2005-01-03 21:21:37 Zdecydowalem sie tez na wymiane tych uszczelniaczy zaworow ,moj Ojciec rozmawial tez z jego mechanikami i oni raczej wykluczaja pierscienie przy takich objawach jak moje. Panewki jeszcze mi nie graja ,wiec cala nadzieja w tych uszczelniaczach i uszczelce. Daje samochod na warsztat w ta lub w nastepna niedziele ,przyokazji wymienie pasek rozrzadu ,reszte paskow .filtry i swiece. Mam takie szczescie ,ze bede czuwal przy calej akcji jako pomocnik |
Perzan TOYOTA MANIAK ST191L-DWMNKW Kraków | 2005-01-04 08:04:09
Hmm... tylko na jakiej podstawie tak twierdzą ? No nic, Twoje auto - Twój wybór. Pozdro. |
Golden_Flyer TOYOTA DRIVER BMW 116 Gdańsk | 2005-01-04 08:10:44
Mój pił też 2l/1000km i wystarczyła sama obróbka głowicy-pierścienie nie były ruszane |