Czy mierzyliście przyspieszenie BMW 316i 100PS?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam.
Czy mierzyliście może kiedyś przyspieszenie BMW 316i e30?
Bo ja to zrobiłem i wynik bardzo mnie zaskoczył- pozytywnie!
Katalogowe 12s do setki zamieniło się na 9,8 s do 100 km/h!
Jakby mi ktoś to powiedział to bym mu nie uwierzył!
A jednak... pomiaru dokonałem na prostym płaskim odcinku drogi z jednym pasażerem... Próbę powtórzyłem trzykrotnie i za każdym razem wychodziło mi 9,6-9,8!
Przy pomiarach zawsze przehaczałem 100 km/h.
Przecież dane katalogowe mówią o podobnym przyspieszeniu dopiero przy dwulitrówce!
Więc sam nie wiem co o tym myśleć...
Czyżby dane fabryczne były zawyżone? Tzn niekorzystne dla BMW?
I to aż o tyle?
Dziękuję za spostrzeżenia i pozdrawiam.
  
 
9,6-9,8 ???? nie ma takiej mozliwosci... w 11s powiedzmy ze uwierze.



[ wiadomość edytowana przez: tolo84 dnia 2005-01-18 22:58:07 ]
  
 
Cytat:
Czyżby dane fabryczne były zawyżone? Tzn niekorzystne dla BMW?
I to aż o tyle?

nie są zawyżane ja swojego tds mierzyłem ostatnio gtechem i wyszło mi od 12.2 do 12.6 0-96 a fabryka podaje bodajrze 12.8 0-100 czyli można przyjąć że wszystko sie zgadza
  
 
Chyba każdy zawyża wartości w instrukcjach aby się zabezpieczyć przed jakimiś aferami ze strony klientów. Jeszcze nie miałem autka które by nie szło mniej niż podaje instrukcja - zawsze więcej, hmm chociaż w bmw miałem problem przekroczyć 220 ale i nie miałem gdzie i było na gazie, no i w Alfie też jest coś nie tak bo osiąga max ok 230 i coś również ma problem, chociaż wymieniłem przepływomierz i jest lepiej bo nie chciało nawet dojsć do 220. Może jeszcze coś jest ni etak jak powinno. Ale np mialem Peugoeta 406 2.0 który mial w instrukcji 203km/h a tata zrobił nim 210 a jak się rozkulał i tylko na 98 benzynie w niemczech zrobił 220. - dojechał do granicy i autko zgasło bo się okazało że już nie ma benzyny hehe.

[ wiadomość edytowana przez: Aldik dnia 2005-01-19 00:25:35 ]
  
 
No właśnie tak myślałem że nikt nie da temu wiary...
Ale cóż począć... Najlepiej można byłoby sie wybrać na hamownie...
Jednak i tak zmierze jeszcze kilka razy moją Betke na drodze...
PS. Nie dziwie się że nie wierzycie bo ja też nie uwierzyłbym komuś
Nadal czekam na opinie kogoś kto zmierzył przyspieszenie 316.
Pozdrawiam.
  
 
Temat jest mocno skomplikowany. Na początek warto ustalić jakie masz felgi i opony. ( i czy licznik jest w pełni sprawny). Jeździłem kiedyś poldolotem, który nie był demonem szybkości. Mocno uważałem na wskazania prędkościomierza w terenie zabudowanym, ale i tak zaliczyłem dwie radarowe wpadki. Ze względu na fakt, że nie zgadzałem się ze wskazaniami radarów (auto było na gwarancji) zgłosiłem usterkę u dealera i po trzech tygodnich przyjechał spec od liczników z firmy Metron. Stwierdził on, że licznik w moim aucie zaniża wskazania o ok 10-15 km/h. Udało mi się dzięki temu uratować kilka pkt. karnych (kasa niestety przepadła - do odzyskania na drodze sądowej). Zaznaczam, że jeździłem na fabrycznych felgach i oponach. Moim zdaniem parametry typu przyspieszenie od 0 do 100 można porównywać tylko z użyciem aut posiadających zalecane przez producenta elementy zawieszenia - mające wpływ na w/w. Tak więc nie wykluczam, że wynik, który osiągnąłeś tym autkiem jest wiarygodny. Może sprawdź sobie prędkość maksymalną. jeśli znacząco obiega (w dół) od wartości fabrycznych powinieneś pomyśleć o wymianie kół (albo silnika).
  
 
Cytat:
2005-01-19 00:49:15, elmoy pisze:
Nadal czekam na opinie kogoś kto zmierzył przyspieszenie 316. Pozdrawiam.



ja mierzylem u siebie i przy takim pomiarze ze stoperem wychodzi kolo 12 sek +/- 0,5. czyli zgodnie z instrukcja. caly samochod tak jak wyjechal z fabryki rozmiar kol tez.
  
 
Chciałbym uściślić że mierzyłem to na standardowych stalowych felgach... Szerokość opony 175 czyli standard. A co do maksymalnej to jechałem 180 km/h... Czyli tak jak podaje fabryka...
Meże jeszcze bym go ruszył ale chyba już nie dużo... brakło drogi.
Dzięki za Wasze opinie i czekam jeszcze na więcej waszych wyników z pomiarów.
Pozdrawiam.
  
 
Hmm a może rzeczywiście tyle ma, różnie bywa, czasami znajdzie się jakiś model gdzie coś może jest troszkę inaczej skonstruowane, no a może no poprzedni właściciel coś grzebał w elektronice itp.
  
 
Cytat:
2005-01-19 11:00:22, Aldik pisze:
Hmm a może rzeczywiście tyle ma, różnie bywa, czasami znajdzie się jakiś model gdzie coś może jest troszkę inaczej skonstruowane, no a może no poprzedni właściciel coś grzebał w elektronice itp.



zeby polepszyc przyspieszenie o ponad 2 sek to trzeba sporo kasy wladowac w samochod zwykle "grzebanie" w elektornice czy jakies tam chipy nie dadza tyle ;]
  
 
Tolo84 ja też tak uważam że poprawienie przyspieszenia o ponad 2 sekundy jest wręcz nierealne i dlatego chciałem zasięgnąć opinii forumowiczów którzy mierzyli swoje 316...
Myślałem że może dane katalogowe są podawane jakoś "ezpiecznie"tzn np z większym obciążenie czy coś...
Sam już nie wiem. Musze powiedziec ze moja 316 jedzie bardzo dobrze w 2 osoby... trzecią już troche czuć... a jak załaduje czwartą to już znacznie ją zamula!
  
 
Cytat:
2005-01-19 15:46:59, elmoy pisze:
Musze powiedziec ze moja 316 jedzie bardzo dobrze w 2 osoby... trzecią już troche czuć... a jak załaduje czwartą to już znacznie ją zamula!



u mnie tak samo ale po przejazdzce 750 teraz juz malo ktory samochod bedzie dla mnie szybki
  
 
Czyli przystajecie na 10sek kolegi z 1.6 a na 10sek kolegi z 1.8 A nie mozecie....niom dziwna sprawa....
pozdrawiam wszystkich mierzacych
  
 
ja nadal nie wierze w te 10 sek w 316, tak samo w 318 A
  
 
Cytat:
Katalogowe 12s do setki zamieniło się na 9,8 s do 100 km/h!


a obwód opony masz taki jak w oryginale powinien być?
mierzyłem swoją 525 i wyszła mi 9,5s w trzy osoby i tyle podaje instrukcja, kolegi E-30 318 wyszła 12,5s tez w trzy osoby (te same) i ten wynik tez zgadza się z danymi w instrukcji. wiec nie uwierzę nigdy ze 316 dojdzie do 100 w 10 sekund, chyba że po przeróbkach jakichś.
poza tym temat taki juz tu gdzies jest.
pozdrawiam
  
 
Ehhh... wiedziałem że nikt mi nie uwierzy...
Ale spokojnie Panowie nie żywie do Was urazy ja również nie uwierzyłbym...
Obwód opony jest standardowy...
Może ja faktycznie mam coś przy nim grzebnięte w Niemczech? Nie wiem. W sumie to jest auto od starszego gościa i nie widać zeby było coś robione. Qwa... jutro znowu go wezme na testy!
Ja też nie wierzyłem we wskazania stopera i dlatego wykonałem pomiar trzykrotnie.
Dzięki za cenne informacje dotyczące waszych pomiarów...
Będę szukał podobnego tematu
  
 
Cytat:
to jest auto od starszego gościa


wszystki eściągniete auta z niemiec sa od starych gości i w dodatku z przebiegiem nie większym niz 180 tysięcy
  
 
Cytat:
2005-01-19 18:16:33, MARCIN_RADOM pisze:
wszystki eściągniete auta z niemiec sa od starych gości



to akurat idzie sprawdzic bo w briefie kazdego sprowadzonego pojazdu sa daty urodzin kazdego wlasciciela ale i tak zawsze jest szansa ze samcohod byl zarejestrowany na dziadka a jezdzil syn czy wnuk ;]
  
 
I tu Was zaskocze, mojego bmw jestem 6tym właścicielem i nie ma 180 ty 226 tyś z czego ja zrobiłem 1000. I jestem całkiem zadowolony, chodzi jak trzeba!
  
 
A zebyś wiedział Marcin że miał przebieg 169 tysięcy (rocznik 1990)!!! Buuuuu
Mam brief z datą urodzenia właściciela, książkę serwisową z podbijanym przebiegiem i przywiózł ją mój znajomy.
Czy jeździł dziadek czy jego wnuczek tego niestety nie wiem... ale sądząc po przebiegu i stanie auta smiem twierdzić że właśnie dziadek. Poza tym czy w Niemczech kombinują jak u Nas żeby auta rejestrować na kogoś żeby było taniej?
Poza tym jestem pewien przebiegu chociażby dlatego że chciałem wymienić żarówkę od podświetlania zegarów i wiem że zegary wykręcałem jako pierwszy!
A właśnie... wymienialiście kiedyś żarówki od podświetlenia zegarów?
Pozdraiwam.