Hamulec ręczny :)

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Idzie zima więc przydałoby się zainteresować tym jakże przydatnym urządzniem...
Mój problem polega na tym, że hamulec trzyma bardzo nierównomiernie - różnica wynośi ponad 90% (sprawdzane na przyrządach). Na bank są nowe cylinderki więc hamulce powinny być sprawne - może potrzebna jest regulacja samej linki

Prosiłbym o wzelkiego rodzaju porady jak się do tego zabrać - no chyba, że to trudne i pozostaje wizyta w serwisie
  
 
U mnie było dokładnie to samo.Lewe koło wogóle nie trzymało na ręcznym.Winny był zapieczony na amen samoregulator.Po przeluzowaniu go ręczny brzytwa.Na 3 cim ząbku nie ruszysz autem z miejsca.Cylinderki maja niewiele wspólnego z hamulcem ręcznym.Naprowadził mnie na trop samoregulatora kol.Wilk ( głębokie ukłony).Zreszta bo zdjęciu bębna wszystko było jasne.
  
 
... czyli trzeba zdjąć bemben aby sie do tego samoregulatora dostać ???
  
 
Cytat:
2004-11-17 21:38:45, Henryk pisze:
U mnie było dokładnie to samo.Lewe koło wogóle nie trzymało na ręcznym.Winny był zapieczony na amen samoregulator.Po przeluzowaniu go ręczny brzytwa.


Da się do niego dobrać bez rozbierania bębna ?
  
 
Niestety nie da sie.Trzeba sciagnac beben
  
 
... niop ..... potrzebny kluczyk 17 .....
  
 
Kopytkowy najlepiej
  
 
A u mnie zacina sie linka od ręcznego też z lewej strony i chyba będe musiał kupić nową
  
 
Cytat:
2004-11-17 21:57:21, Seba pisze:
Niestety nie da sie.Trzeba sciagnac beben


No to dupa.... nie mam jak tego zrobic sam.
A tak przy okazji znalazlem taki opis w ksiazce serwisowej:
Cytat:
Pociągnąć za linkę hamulca, aby sprawdzić, czy poruszają się kołki kontrolne obu hamulców.
Nacisnąć na pedał hamulca, aby umożliwić równomierne ułożenie się szczęk hamulców.
Wyjąć kołek blokujący (1, rys. 11.14) nakrętkę regulacyjną linki hamulca, poluzować przeciwna- krętkę (3) i obracać radełkowaną nakrętkę regulacyjną (2) aż do uzyskania całkowitego luzu obu kołków kontrolnych o wartości 0,5 do 2,0 mm.
Dokręcić ręką przeciwnakrętkę do nakrętki regulacyjnej aż do usłyszenia dwóch trzasków. Następnie, przytrzymując nakrętkę regulacyjną, dokręcić przeciwnakrętkę kluczem aż do usłyszenia jeszcze dwóch trzasków i zamontować nowy kołek blokujący.


zalozenie jest tylko, ze mam sprawny samoregulator...
Probowal ktos kiedys tak regulowac ?
  
 
Cytat:
2004-11-18 10:38:08, kacza pisze:
zalozenie jest tylko, ze mam sprawny samoregulator... Probowal ktos kiedys tak regulowac ?



Z niesprawnym samoregulatorem nie wyregulujesz w ten sposób ręcznego. Jak za mocno podkręcisz to "sprawne" koło będzie hamować przy niezaciągniętej rączce a to drugie dalej nie będzie hamować
  
 
u mnie też by się przydał przegląd ręcznego/

A jak jest sprawa ze ściąganiem bębnów ??
robi się to tak samo jak w maluszku ?? czy jakoś inaczej ?
  
 
Cytat:
2004-11-18 18:44:25, Shaq27 pisze:
Z niesprawnym samoregulatorem nie wyregulujesz w ten sposób ręcznego. Jak za mocno podkręcisz to "sprawne" koło będzie hamować przy niezaciągniętej rączce a to drugie dalej nie będzie hamować


OK to juz mnie wystarczajaco wystraszyliscie nie robie sam... dam zarobic innym
  
 
Cytat:
2004-11-18 22:52:40, kacza pisze:
OK to juz mnie wystarczajaco wystraszyliscie nie robie sam... dam zarobic innym



Chłopie, chcesz to dać innym którzy też się na tym nie znają ??

Zrób sam, aby będziesz pewny tego co zrobisz, a dasz do mechanika to jeszcz ebędziesz musial sprawdzić czy ci koło dokręcili, bo znam przypadek że samochód wyjechał z warsztatu bez dokręconych kół
  
 
Cytat:
2004-11-18 22:55:05, marcin_op pisze:
Chłopie, chcesz to dać innym którzy też się na tym nie znają ?? [...]


Ano niestety. Nie mam ani czasu ani sprzetu (mam srubokret ) poza tym mam taki fajny warsztacik na oku ale na razie ciiii... nie bede zapeszal.
  
 
Czy ktoś próbował dokonywać regulacji ręcznego w Essim '99, bo wg książki gdzieś na lince powinna być regulacja, tyle, że u mnie nie ma nic. Poza tym, gdzie szukać kołków kontrolnych? Ja niczego takiego nie zlokalizowałem.
  
 
kołki kontrolne znajdziesz patrząc na piastę z tyłu, na blaszanej tarczce do której montowane są hamulce, chyba tak w połowie wysokości. Tak bynajmniej jest w mk3 i mk5.
  
 
Cytat:
2004-12-30 16:23:37, tomolupus pisze:
Czy ktoś próbował dokonywać regulacji ręcznego w Essim '99, bo wg książki gdzieś na lince powinna być regulacja, tyle, że u mnie nie ma nic. Poza tym, gdzie szukać kołków kontrolnych? Ja niczego takiego nie zlokalizowałem.



Witam człowieka z Żor

Regulacja jest tylko musisz jej poszukać Jest mniej więcej w miejscu gdzie kończy się tunel idący przez środek podwozia w którym idzie wydech. Mniej więcej tam gdzie ta rura skręca to w tamtych okolicach jest ta regulacja. Będziesz prawdopodobnie potzrebował również odkręcić ten blaszany kołnierz żaroodporny znajdujący się nad rurą Regulacja jest tak trochę na prawo