Ekonomat?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam Państwa!

W zasadzie Łady nie mam. Kiedyś miałem kupić sedana Samare, ale ktoś mnie uprzedził w komisie... Ale mnie chyba nie "zjecie"???

Dobra. W czym rzecz. Wędrując ostatnio na auto złomie zobaczyłem pozostałości z Samary. Na desce rodzielczej wskaźnik - ekonomat? To podaje zużycie paliwa chwilowe?

Wprawiłbym to do siebie, do Suzuki Swifta, tylko że... Ten wskaźnik działa na "elektryke"? Czy na podciśnienie - wakuometr? Jak na elektryke to skąd idzie sygnał? Z jakiegoś czujnika podcisnienia?

Napisałby Ktoś o tym wskaźniku w Samarze?
W Swifcie już jest trochę "wschodniego" akcentu. Dywaniki gumowe z Tavrii. Ponoć że Tavrie to awaryjne samochody. U mnie te dywaniki jeszcze nie nawaliły...
  
 
Wskaznik jest na podcisnienie.

Swift calkiem sympatyczny dupowozik, mialem okazje prowadzic kiedys.

Pozdrawiam.
  
 
Cytat:
(...)z Samary. Na desce rodzielczej wskaźnik - ekonomat? To podaje zużycie paliwa chwilowe? Wprawiłbym to do siebie, do Suzuki Swifta, tylko że... Ten wskaźnik działa na "elektryke"?


Ekonometr pokazuje kiedy jedziesz ekonomicznie, a kiedy nie

Nie bawiłem się tym, ale w książce piszą "w celu sprawdzenia ekonometra w zakresie niższym skali znajdują się dwa kontrolne punkty, odpowiadające podciśnieniu 0 i 30 kPa. Dopuszczalne odchylanie wskazań ekonometra w punktach kontrolnych powinno być +/- 3,2 kPa."

Nie wiem, jak to jest u ciebie w samchodzie, ale jeśli masz w trysk, to chyba są jakieś układy do wskazywania zużycia paliwa i pewnie to może ciekawiej wyglądać niż sama strzałka
  
 
Cytat:
2005-01-17 13:56:25, MikeB pisze:
Ekonometr pokazuje kiedy jedziesz ekonomicznie, a kiedy nie Nie bawiłem się tym, ale w książce piszą "w celu sprawdzenia ekonometra w zakresie niższym skali znajdują się dwa kontrolne punkty, odpowiadające podciśnieniu 0 i 30 kPa. Dopuszczalne odchylanie wskazań ekonometra w punktach kontrolnych powinno być +/- 3,2 kPa." Nie wiem, jak to jest u ciebie w samchodzie, ale jeśli masz w trysk, to chyba są jakieś układy do wskazywania zużycia paliwa i pewnie to może ciekawiej wyglądać niż sama strzałka



Mam wtrysk. Ale użwam lpg...
Taki ekonometr w postaci strzałki by mi wystarczył...
Tylko kwestia podłączenia.
Bo wynika że do deski rodzielczej idzie wężyk z podciśnieniem...

Ja myślałem że może ten wskaźnik jest na impuls elektryczny z jakiegoś czujnika. Bo u siebie mam np map sensor i tak główkowałem że moż by sie udało to podpiąć...
  
 
Filozofie ! Nie przesadzasz z tą oszczędnością? Czy śledzenie wskazań ekonometru ( dodatkowy rozpraszacz uwagi) to nie jest pewne zagrożenie dla Twojego bezpieczeństwa? Czy nie należy raczej dostosowywać swojej jazdy do innych uczestników ruchu, a nie do bezdusznego ekonometru? Po co sobie komplikować życie , kiedy wystarczy mieć obrotomierz i jeździć zgodnie z regułami ogólnie przyjętymi, tj w okolicy gdzie silnik ma maksimum momentu obrotowego ( ale poniżej mocy maksymalnej...)

Pozdrawiam
  
 
A ja myślę, że płynna jazda wystarczy za wszystkie komputerki
Jeźdzę sobie samochodzikami i z komputerkami i nawet takimi jeździłem, które dystans liczą i to prawda co Grzegorz pisze- rozpraszają. Wystarczy jeździć czuc silnik i to żadnej strzałki latajacej nie zastąpi
No ale...zwróciłeś się z zapytaniem, więc podpowiadamy i odpowiadamy
A nie możesz sobie złączki diagnostycznej zamontować do gazu i od niego komputerek?
Powodzenia życzę
  
 
Cytat:
2005-01-17 23:26:21, Grzegorz2107 pisze:
Filozofie ! Nie przesadzasz z tą oszczędnością? Czy śledzenie wskazań ekonometru ( dodatkowy rozpraszacz uwagi) to nie jest pewne zagrożenie dla Twojego bezpieczeństwa? Czy nie należy raczej dostosowywać swojej jazdy do innych uczestników ruchu, a nie do bezdusznego ekonometru? Po co sobie komplikować życie , kiedy wystarczy mieć obrotomierz i jeździć zgodnie z regułami ogólnie przyjętymi, tj w okolicy gdzie silnik ma maksimum momentu obrotowego ( ale poniżej mocy maksymalnej...) Pozdrawiam




Oszczędności nigdy za wiele. Szczególnie jeśli paliwa ciągle drożeją...
Oczywiście rozprasza uwagę. Ale jakby to było naprawde niebezpieczne to by tego chyba w samochodach nie montowali. Volvo serii 340 chyba też to ma...
Ja Tu u siebie, żyje w górach. Żywieckie okolice. Powiedzmy droga lekko pod górę. W zasadzie jadę na 4tym biegu. W zasadzie nie dusi/muli. Może wbić już 3?? A może nie... Może taki ekonomat by odpowiedział na to pytanie...
  
 
Cytat:
2005-01-17 23:34:49, MikeB pisze:
....
A nie możesz sobie złączki diagnostycznej zamontować do gazu i od niego komputerek? Powodzenia życzę



Myslałem ze zamontowanie ekonomatu od Samary bedzie prostrze i tańsze...

Moze i jestem porąbany, chcąc takie coś zamontować, moze sie uda, może nie. W PF126p miałem czujnik temp silnika z Nyski, i działał

Dzieki za odpowiedzi.
  
 
Cytat:
2005-01-18 12:14:11, NaczelnyFilozof pisze:
Myslałem ze zamontowanie ekonomatu od Samary bedzie prostrze i tańsze... Moze i jestem porąbany, chcąc takie coś zamontować, moze sie uda, może nie. W PF126p miałem czujnik temp silnika z Nyski, i działał Dzieki za odpowiedzi.


Zawsze możesz - skoro takim majsterkowiczem jesteś - cały układ wyjąć z samarki i tyle
  
 
Cytat:
2005-01-17 23:26:21, Grzegorz2107 pisze:
[ciach] Czy nie należy raczej dostosowywać swojej jazdy do innych uczestników ruchu, a nie do bezdusznego ekonometru?[ciach]



chciałbym abyś powtórzył tę tezę w przypadku, gdy ktoś znów zacznie marudzić że w stolnicy za szybko jeżdżą...

sorry za OT
  
 
Ekonomizery,występują także w cartoon trabant. . Nawet jest bardziej fikuśny, okrągły i ma migające diodki. .Pozdrawiam,humorystycznym akcentem. Krzysiek oława
  
 
Cytat:
2005-01-17 23:26:21, Grzegorz2107 pisze:
(...) Czy nie należy raczej dostosowywać swojej jazdy do innych uczestników ruchu, a nie do bezdusznego ekonometru? Po co sobie komplikować życie (...)


Teraz wiemy Góralu, gdzie przesyłać rachunki za mandaty, gdy wreszcie możemy wykorzystać kilka swoich rumaków pod maską i nareszcie pojawi się bmw, albo mercedes, które chcą nam ujawnić, że one potrafią szybciej hihi
No ale...śmiechy śmiechami, Grzegorz ma racje...bo za wolno też nie powinno się jeździć
(przeciez optymalna prędkość i najmniejsze spalanie, to ok 90km/h oczywiście po mieście jeździmy z 50 Ale jeśli tak bardzo ekologicznie powinno być w naszych miastach, to dlaczego nie ma w centrum dróg gdzie można jechać 90km/h? )

------------------------------------------------------------------------
Serdeczne pozdrowienia dla wszystkich kierowców rajdowych
  
 
Cytat:
2005-01-18 21:33:59, MikeB pisze:
Ale jeśli tak bardzo ekologicznie powinno być w naszych miastach, to dlaczego nie ma w centrum dróg gdzie można jechać 90km/h? )



Przyjedz do Lodzi - na al. wlokniarzy
centrum jak najbardziej
  
 
Cytat:
2005-01-18 22:28:52, adasco pisze:
Przyjedz do Lodzi - na al. wlokniarzy centrum jak najbardziej


Prawdę mówiąc, to kiedyś będę się chciał wybrać znowu
Ale pod Łódź - żeby mi mój fotelik naprawili prawy