MotoNews.pl
8 Niedobrze/stuki w tylnym kole (76176/72) - PT
  

Niedobrze/stuki w tylnym kole

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
witam
duzy problem...mianowicie wali mi cos w lewym tylnym kole. jedno walniecie na obrot kola,wzrasta czestotliwosc wraz ze wzrostem predkosci. zdjalem tarczobeben bo myslalem ze moze sprezynka spadla ze szczek ale wszystko okazalo sie ze jest tam w porzadku. przykrecilem wszystko przez pare kilometrow nie walilo. potem znowu, napewno nie jest to poduszka pod belka bo to mialem niedawno wymieniane...wykluczam tulejki i laczniki poniewaz wali nawet na rownym w kazdym przypadku niezaleznie od nawierzchni dolow itd, cos jakby glosniej bylo podczas przyspieszania. pomocy!!
  
 
Witam, a sprawdź najpierw czy nie masz "bombla"
na oponie bo wtedy to tak wali, obejrzyj oponkę dokładnie może być że ma wybrzuszenie od wewnętrznej strony i nie widać z pozoru opona wygląda na dobrą ale może mieć taką usterkę( co jest nierzadkie na naszych drogach i krawężnikach) i tak właśnie będzie walić.
  
 
Podnies kolo na lewarku to ktore stuka,odpal auto wlacz bieg np3 i niech druga osoba dodaje gazu obracajac kolo,a ty sobie z bliziutka dokladnie obadasz gdzie dochodzi dzwiek.
  
 
no i dalej lipa, opona dobra a teraz jest okres ze nie wali choc na pewno jutro rano juz bedzie walic. kumpel powiedzial mi ze moze na wielowypuscie w piascie jeden zabek poszedl w pizdu albo cos w tym stylu, tak szukalismy przyczyn i nowe teorie nam wychodzily, mozliwe to jest?
  
 
to ja male a propos ale takie male:
jesienia wybralem sie z moja 4 letnia coreczka nad morze, blisko juz zbylo a tu w tylnym kole przy malych, bardzo malych predkosciach GRZYT... ZGRZYT... no kurde zawal na miejscu. tarcza... klocki... mysle w pospiechu i zatrzymuje sie ... zdejmuje kolpak a tam... dwie sruby od kola sobie w kolpaku leza i wesolo rzegicza po plastiku. kolesie przy wymianie opon sprytnie tak dokrecili kolo ze po 500 km chcialo odmaszerowac. a po 20 km sprawdzalem... raaaany... straszne szczescie ze sie nic nie stalo bo z mloda jechalem.

[ wiadomość edytowana przez: Res dnia 2004-12-31 10:20:48 ]
[ powód edycji: zmiana tytułu ]
  
 
Jeśli są to objawy na równej nawierzchni i dużej prędkości to tylko wymiana łożysk pozbawi cię stresu. pozdrawiam!!!
  
 
nie musi tto być łozysko sprawdz manrzete i ilość smoru w przegubie ja mialem juz podobny problem po wymianie manrzety za 35 pln i wymyciu starego i włoż3eniu nowego smaru zrobilo sie oki a teraz z podobna sytuacja z drugiej strony i juz mam manrzete dlatego wiem ile kosztuje

pozdr. Druś


[ wiadomość edytowana przez: Drus dnia 2005-01-03 21:28:05 ]
  
 
A nie grzebałeś ostatnio w bębnach z tyłu?
Coś źle złożone i delikatnie stuka jakaś część o śrubę koła?
Może śruby są za długie (jedna)? Sprawdź uważnie końce śrub, czy nie widać śladów obcierania (świeżego metalu).