Przegub

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Nowy Rok i nowe problemyz esperaczkiem.
W sylwestra grzecznie zaparkowałem auto pod blokiem i stał aż do dzisiejszego ranka. Dzisiaj ruszam z parkingu i przy skręcaniu coś zajeb.... stuka. Na prostej jest spoko.Czy to może być przegub? Wcześniej nie było zadnych objawów. Nie mam pojecia co mogło się stać. Ile może kosztować ew. naprawa. miał ktoś podobny problem?
  
 
za nowy przegób placiłem cos ok 250zł ale je ma ten z absem
  
 
250 zł to jeszcze nie ma tragedii. Zastanawia mnie tylko to, że nie było wczesniej żadnych objawów. A może to nie przegub?
Trzeba się bedzie wybrać na konsultacje do doktora.
  
 
to ciezko zdiagnozowac nie slyszac samemu..ale moim skromnym zdaniem to jesli pojawilo sie to nagle i stuka przy kazdym skrecie i do tego glosno..to raczej nie przegub..zwykle to sie dzieje na raty..po za tym przeguby nie halasuja zawsze tylko zwykle przy obciazeniu czyli np jak ruszasz albo przyspieszasz mocno na zakrecie..do mechanika trzeba jesli nie umiesz sam tego zlokalizowac
  
 
Cześć

Oprócz przegubów podejrzenie może też być na łożyskach McPersonów. Z tego co pamiętam, charakterystyczna dla ich uszkodzenia jest to, że występuje stukanie przy skręcaniu kołami w czasie postoju.

Pozdrawiam.
Paweł.
  
 
o ile pamiętam jeżeli jeden przegub walnął to tyko w jedną stronę stuka
  
 
Jednak to chyba nie przegub. Na postoju przy skręcie też stuka.Dzisiaj postaram się zlokalizować usterkę i napiszę co i jak.
  
 
Aha. Dodam jeszcze,że stuki pojawiają sie z lewej strony a podczas jazdy lekko ciegnie na prawą stronę.
  
 
przegub na bank u mnie te same objawy wymieniłem i luzik
  
 
A ile to kosztowało?
  
 
Jak przy mocnym skręcie w jakąś strone zaczyna stukać to przegub! i naprostej raczejnie stuka i przy ruszaniu również. Ja tak miałem kiedyś w audi.
  
 
Cytat:
2005-01-04 03:59:02, raby1 pisze:
Jednak to chyba nie przegub. Na postoju przy skręcie też stuka.Dzisiaj postaram się zlokalizować usterkę i napiszę co i jak.



żeby było janse - stukanie pojawia się gdy stoisz i kręcisz kierownicą w miejscu?
  
 
ja kupiłem uzywany na szrocie za około 250 zł chyba juz nie pamietam wymieniłem go sam juz prawie rok i jest ok tylko przed zakupem sprawdz mażete ja nie sprawdziłem i znów musiałem rozbierać bo puszczała smar
  
 
Robert stuka podczas jazdy na skręconych kołach, chyba że występuje inne objawy, ale ja miałem właśnie taką.
  
 
Hejka,

To trudno jednoznacznie określić, na przykład mój lewy zewnętrzny rozsypał się przy 120km/h jak wracałem dopiero co zakupionym autkiem, wcześniej nic nie stukało, chrobotało itd bo sprawdzałem to przed zakupem. Dziwne wrażenie jak jadąc 120 nagle chrup i obroty na maxa....lekko się zestresowałem
Tom

Aha, wymieniłem go za 170 zł. znaczy tyle kosztował nowy, wymieniłem sam

[ wiadomość edytowana przez: Tom69 dnia 2005-01-04 13:29:19 ]
  
 
Mój ojciec miał to samo jak wracaliśmy z niemiec, chodzi o Alfe, niestety jak dokłądnie stukało to nie wiem bo jechałem 2gim autem, ale dzięki Bogu stało się to przed Wrocławiem, już w polsce, a po niemczech troszkę km zrobiliśmy. Na szczęście dało się jechać i tak dotarliśy do Katowic ale cały czas musieliśmy jechać ok 100km, strasznie stukalo jak się lekko dodało gazu lub hamowało. Ale wymienił całą półośke, ale nie wiem czy to przypadkiem nie była konieczność bo występowała w całości, bez możliwości odłączenia przegubu. Kosztowalo to ok 450zł plus robocizna i gumy - co jak na taką część i model auta, (Alfa 166, 3.0) to na szczęście nie majątek, skoro ktoś tutaj pisze, że sam przegub kosztowal 250zł.
  
 
No i wszystko jasne. Usterka zlokalizowana. Przyczyną stuków była pęknieta spręzyna!!! Wiec przy tej okazji zafundowalem sobie w nowym roku nowe sprezyny i nowe amorki. Za godzinkę odbieram auto i napiszę o kosztach.
  
 
A więc sprawa wygląda tak:
- amorki Delphi po 110 zł
- spręzyny po 90zł
- robota 120
razem 520 zł
Myślę że nie jest źle