SAAB 95 i Omega A - KOLEINY

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Prowadziłem ostatnio Saab-a 95 na trasie Warszawa - Kielce i byłem zaskoczony jak ten samochód idzie w koleinach. Oponki 215 a on jak przyklejony. Na mojej Omedze były 205/60/15 i latałem od lewego do prawego teraz 195/65/15 i dopiero jest poprawa. Ma ktoś na na swoim potworze 215?? Jestem ciekawy co sie dzieje z Omega na takich gumkach. Pozdrawiam
  
 
Mam 225 przod i 245 tyl... zero problemow w koleinach

Poprzednio na przodzie byly 235 i byl hartkor... auto prowadzilo sie topornie z tendencja do wyskakiwania z kolein. A przy hamowaniu w koleinach to byl total hartkor Po kilku niekontrolowanych zmianach pasa wywalilem te opony...
  
 
Zipp, miałem wczesniej Omege 2.0.
opony 205 w koleinach to qrwa wyrywało kierownice z rąk, jak ojciec raz wsiadł, to powiedział że hartkor niezły, że nie przypuszczał że aż tak.
Teraz mam 3.0, to samiusieńskie zawieszenie, oprócz sprężyn i amorków, ale one akurat nic tu niemają do tego.
I mam opony 225.
I nic, auto idzie doskonale, prowadze jedną reką, a wolno to ja nie jeżdże.
A wiesz czemu Zipp?
Wymien sobie stary element zawieszenia - końcówki układu kierowniczego - wszystkie, tuleje , drążek środkowy.
Ja mam u siebie wszystko supergut i jakbyś wsiadł to byś nie poznał że to Omega.....
  
 
Teraz właśnie zrobiłem mały remoncik zawieszenia i zastanawiam sie czy aby nie zmienić opon bo na tych 195 które mam Omega jakoś kiepsko wygląda.
Na 205 było tak jak mówisz Boogie - kierownice z rąk wyrywało - w trasie to prawie płakałem a ukląłem sie tak ze lepiej nie mówić. Jak widziałałem autka na szerokich kapciach to współczułem kierowcy. No ale teraz jak przejechałem sie tym Saab-em zaczeło mi coś chodzić po głowie i pytam o radę.
  
 
Cytat:
A wiesz czemu Zipp?
Wymien sobie stary element zawieszenia - końcówki układu kierowniczego - wszystkie, tuleje , drążek środkowy.


zgadza się, autko nie do poznania
  
 
rada jedna Zipp.
Omega, auto nienowe i raczej nieserwisowane....
Końówki drążków kierowniczych - obie, środek, tuleja, Wachacz - tuleje, sworznie, No i może jeszcze łącznik stabilizatora...
  
 
Nic dodać nic ująć tylko wymieniać wspomniane elementy.

Pozdrawiam
  
 
Kwestia opon, bo saab 95 ktore mam, to nic innego jak GM.
Ja mam silnik 3.0 t i jest to motor z omegi tylko dolozone turbo,
a reszta w wiekszasci rzeczy z omy pasuje.
Ewos
  
 
Ewos pewnie masz rację ale kombinuje bo to różnie bywa - rozstaw kół, masy, luzy, ".......bo ten model tak ma.." itd. Sam pewnie wiesz najlepiej. A ubierać sie w opony a pozniej być wsciekły nie ma sensu ..... stąd to pytanie. Na szerokich kapciach ten samochod prezentuje sie baardzo dobrze i wszystko pasuje. Auto jest duże i masywne 195 to trochę mało.

A skoro już wspomniałem o luzach to pochwalcie sie jaki macie luz na kierownicy w Omedze A. Bo u mnie trochę kierownica sie kiwa i powiem szczerze ze mi sie to nie podoba Jade do mechanika po rade i słyszę ".... tak musi być" ale wcale nei jestem przekonany .... wiadomości z forum to co innego
  
 
"Najpierwszy" to będzie pewnie luz na połączeniu drążka środkowego z przekładnią kierowniczą. Też tak mam, mechanik stwierdził poważny luz i właśnie jutro jadę na wymiankę, bo poza tym w przednim zawieszeniu i układzie kierowniczym już chyba wszystko zrobiłem i zero poprawy. A mam opony standardowe...

  
 
ale przy tkaich oponach duzo pali :/
  
 
ZIPP je...nij tego mechaniora w łeb i powiedz, że tak musi być, bo tyle sie należy heńkowi co sie na robocie nie zna...

Mam to za sobą, zrobiłem wszystko i luzów null...

Tempić partaczy!
  
 
A, no i odnośnie gum - fela 8" i 215 w koleinach troche ciągnie, ale bez hadrcore-u, da się jechać. Pewnie masz 15x7" tam nie polecam więcej niż 195 na niskim profilu - za wąska fela. Liczyć się też trzeba z tym, że fura będzie niżej stała...

... no chyba, że kartofelek 205/65 - wtedy jest ok, tyle, że furnik wygląda troche jak terenówka...

Pozdrawiam
  
 
Jeśli chodzi o felgi to akurat tu nie ma problemu 15" ale szeroka i nawet wskazane jest coś więcej niż 195 bo to minimum jakie mogłem założyć. No i nie wiem 215 czy probować coś więcej?? Spalanie podskoczy fakt ale ..... sami rozumiecie auto jest auto Tyle tylko ze te chol.... koleiny i stąd ten temat.

A jeśli chodzi o mechaników to macie rację - trzeba ich tepić bo lecą sobie w kulki. Wymieniłem całe sprzęgło bo piszczało łożysko wyciskowe zainwestowałem sporo kasy i po tygodniu było tak samo - co na to mechanik?? Oczywiście powiedział że tak musi być i nic z tym nie zrobi. Trzeba by non stop po sądach latać albo lać po mordzie bo innego wyjścia nie ma. SZLAG TRAFIA - WKUR.... SIE Pozdrawiam

  
 
No właśnie Panowie tak a propos tego drążka pośredniego(środkowego) ukł. kierowniczego. Są tam dwie końcówki i w związku z tym pytanie. Da się je wymienić tzn. w przypadku ,gdy jedna "poleciała" czy tez nie? Idzie je jakoś wykręcić? Według rysunku z książki wygląda na to ,że to całość.

pozdr

Bast
  
 
bardzo wazna jest miekkosc gumy. np. Pirelli P9000 i Continental ContiEco przy takim samym rozmiarze zachowuja sie zupelnie inaczej w koleinach. sprawdzalem... na roznych gumach , michelinki, fuldy, a jezdze na continentalach 225/60R15 bo radza sobie z mokra nawierzchnia duzo lepiej niz pirelki
  
 
Witam! dodam swoje 5 groszy na temat gum wszystko zależy od prędkości kupilem teraz barumy bravuris 205/15 i pojechalem na wczasy bagażnik na full rozpędzałem się do 140 na 7 przy silnym wietrze i bylo ok potem zwiedzalem kaszuby a tam zakrętów mnóstwo omesia jak przyklejona góra jechałem 110(wiadomo żonka) na obwodnicy trójmiasta testowałem omege do 190(więcej nie mogłem bo mi przeszkadzali) i to mi wystarczylo do stwierdzenia że te kapcie mogą zostać
  
 
Cytat:
2004-06-25 22:56:58, koperrr pisze:
Witam! dodam swoje 5 groszy na temat gum wszystko zależy od prędkości kupilem teraz barumy bravuris 205/15 i pojechalem na wczasy bagażnik na full rozpędzałem się do 140 na 7 przy silnym wietrze i bylo ok potem zwiedzalem kaszuby a tam zakrętów mnóstwo omesia jak przyklejona góra jechałem 110(wiadomo żonka) na obwodnicy trójmiasta testowałem omege do 190(więcej nie mogłem bo mi przeszkadzali) i to mi wystarczylo do stwierdzenia że te kapcie mogą zostać



Super test Koperr.
Tylko dlaczego oblałem się piwem?
  
 
Nie zakładajcie 215/60x15 . Koszmarnie się prowadzi.Skacze w koleinach jak żyd po pustym sklepie....
Koperr. 1,5 roku temu też byłem "Legionowo"
Ale już nie jestem
  
 
Cytat:
2004-06-25 23:11:18, PiotrS pisze:
Cytat:
2004-06-25 22:56:58, koperrr pisze:
Witam! dodam swoje 5 groszy na temat gum wszystko zależy od prędkości kupilem teraz barumy bravuris 205/15 i pojechalem na wczasy bagażnik na full rozpędzałem się do 140 na 7 przy silnym wietrze i bylo ok potem zwiedzalem kaszuby a tam zakrętów mnóstwo omesia jak przyklejona góra jechałem 110(wiadomo żonka) na obwodnicy trójmiasta testowałem omege do 190(więcej nie mogłem bo mi przeszkadzali) i to mi wystarczylo do stwierdzenia że te kapcie mogą zostać



Super test Koperr.
Tylko dlaczego oblałem się piwem?



Alkohol wspomaga grawitacje... ale to chyba nie to...