2000 i.e. elektryka

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam szanownych forumowiczy.
Od dłuższego czasu wraz z kumplem topimy sie w bagnie instalacji elektrycznej Fiata Argenty 2000 i.e. i nie potrafimy z niego wybrnąć. Problem pojawił się jakis czas temu, gdy kumpel postanowił, przeżucić silnik Argenty do swojego DF-a. W trakcie pobytu u mechaników zapodziały sie gdzieś dwa przewody łaczące komputer ze stacyjką i czymś jeszcze. Dokładnie nie wiem czego nam brakuje i za wszelką cene chcielbyśmy sie dowiedziec i wreszcie odpalić maszyne, bo już tracimy nerwy a Fiata kornik zżera, bo stoi biedaczysko nie ukonczone.
Zatem pytanie..czy ktoś takowy schemat instalacji elektrycznej posiada?
  
 
z jakiego miasta jesteś???
  
 
Kiedyś założyłem na ten temat topic TUTAJ znajdziesz to, czego potrzebujesz
  
 
rogacek.....z Falkenberga jestem, jakieś 35min A4 od Ciebie

SerU wielkie dzieki za linka...nie mialem czasu przegladać wszystkiego. Jak dobrze pójdzie, to w przyszlości na zlocie pojawi sie chabrowy DF rok 1970 z rakietą pod maską

[ wiadomość edytowana przez: Fuuura dnia 2004-12-01 19:53:26 ]
  
 
SerU przeglądnąłem to...i widze, że te schematy są do Porsche. Powiadasz, że tu znajde wszystko co potrzebuje?
Hmmm musze Ci zaufać i zanurzyć sie w lekturze.
Jakbyście jeszcze cos mieli, to dajcie cynk. Ja jeszcze przewertuje forum w poszukiwaniu wiedzy.
Dzięki
  
 
Prosiak, czy Argenta...Co to za różnica? Na podstawie tych schematów poskładałem(z SerU i Mroziem) do kupy wtrysk w jednym Poldku
  
 
ale to są schematy do L-Jetronic'a, radzę zachować ostrożność - w Argencie stosowany był zarówno L jak i LE jetronic. Natomiast faktycznie, we wszystkich instalacjach tego typu elementy, czyli też i schemat połączeń są identyczne.
  
 
Ja z kolei chcialbym sie tylko dowiedzieć jakie kable wpinamy z ta czerwona kostke wychodzącą od instalacji elektrycznej wtrysku. Ona ma 3 wtyki. L-jetronic znam na pamieć ale w LE nie wiem co tam sie wpina a jutro musimy z kumplem podpiac wtrysk. Pozdro! Aha właśnie! ten gruby czerwony kabel ktory wchodzi do przekażnika w LE-jetronicu to + od zapłonu tak??


[ wiadomość edytowana przez: Woleczek dnia 2004-12-06 21:57:41 ]

[ wiadomość edytowana przez: Woleczek dnia 2004-12-06 21:58:15 ]
  
 
tam są tylko trzy przewody: 15 + po stacyjce, TD + z załączania rozrusznika oraz nieoznaczony, prawdopodobnie do klimy
  
 
p.s poszukuję przekaźnika pompy paliwa właśnie do LE jetronic'a
  
 
Po pierwsze nie bylo tam wogule takich oznaczeń, po drugie do tej wtyczki wchodzi: + zapłon, + automat rozr. i jeden plus bezpośrednio, do czego musiałem dojść sam ponieważ wogule nie chciał odpalić !!! Poza tym pokaż mi szpecu argente z klimą i wytłumacz co ma wspólnego klima z kompem od silnika!!! Żeby coś pisać trzeba mieć o tym jakiekolwiek pojęcie nie mówiąc o tym, że do każdego kompa przy najmniej w l i le-jetronicach wchodzi bezpośrenio plus, który utrzymuje pamięć!!!


[ wiadomość edytowana przez: Woleczek dnia 2005-01-08 23:50:19 ]
  
 
Słusznie piszesz o tym, że aby się wypowiadać to trzeba mieć pojęcie. Jak znajdziesz pamięć w kompie od Argenty, to pewnie Nobel Cię nie minie. A jak jesteś taki mądry, to może powiesz do czego służą trzy wolne styki w kompie, z których jeden powinien wychodzić na kostkę?!! Chcesz odgrywać eksperta to się doucz!! Poza tym plus bezpośredni nie idzie do kompa, tylko do przekaźnika. Oznaczenia przewodów podałem ze schematu a nie z instalacji(u mnie brak jest przekaźnika- ktoś go ciachnął, więc musiałem "dojść", do czego służą poszczególne przewody). Teraz naprawiłem swój "komuter"(to jest sterownik analogowy!!!! - ktoś w przeszłości musiał go źle podłączyć, bo był uszkodzony tranzystor wyjściowy stopnia mocy) i do kostki faktycznie podłącza się plus po stacyjce(nie wiem na który numer, bo u mnie nie ma przekaźnika), "start" od rozrusznika(podwójny w kostce) i plus niezależny(zasilanie przekaźnika - najprawdopodobniej, bo u mnie jeden z kabli nie ma w ogóle przejścia, a nie chce mi sie pruć wiązki). Jeśli kogoś zmyliłem to przepraszam, starałem się pomóc, a tak na marginesie, to zgodnie ze schematem do kostki powinien dochodzić sygnał z cewki zapłonowej a nie ma go tam(a na moim schemacie do kostki dochodzą właśnie trzy przewody. Aha, jeśli twierdzisz, że w Argencie nie przewiadziano klimy, to wytłumacz mi, po co robiono koło pasowe z trzema bieżniami(dwie klinowe i jedna zębata)?!!!!. Poza tym Argenta miała klimę jako opcję. A co ma wspólnego klima z kompem?!! A to, że napędzając włączoną sprężarkę trzeba przewidzieć wyższą dawkę paliwa na wolnych obrotach(inaczej "siądą").Na schemacie z BMW(też jest to LE Jetronic) jest na kostce wyprowadzony styk 15 kompa, u mnie jest nie podłączony(po prostu fabrycznie nie ma kabla) i działa.
  
 
Jeśli szukasz tam wejścia na klime to do tego moze sluzyc co najwyzej 4-te wolne wejscie ktore tu jest a 3 musza byc wpiete, to tak jesli chodzi o szczegóły... A jeśli chodzi o wprowadzenie w błąd to nie szkodzi, poradziłem sobie. Do tej wtyczki fabrycznie wchodzilo 4 kable, w tym jeden nie mial odniesienia (poprostu był).
Z tego co wiem sygnał z cewki dochodzi do kompa żółtym grubym kabelkiem, w ekranie.

[ wiadomość edytowana przez: Woleczek dnia 2005-01-09 10:55:00 ]