| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
GDA Miłośnik FSO 3city | 2005-01-11 15:01:58
Otóż to - to jest Polska właśnie, i nasze niespójne przepisy, ja byłem przekonany że jeżeli w dowodzie nie są wymagane numery, to silnik jest traktowany jako zwykła część zamienna - tak jak jest to w normalnym świecie, ale koledzy z klubu mnie wyprowadzili z błędu i twierdzą że zapis numeru silnika jest w kartotece ale może ktoś już to przerabiał i jest w stanie podać wiarygodne info ? |
dr_przemek Miłośnik FSO FSO125p/Uno1.4i.e.S Warszawa - Bielany | 2005-01-11 15:17:45 Bo to wszystko jest trudne do ogarnięcia. W dowodzie nie ma nr silnika, ale w papierach WK jest. Przy zawieraniu umowy OC poproszono mnie o nr silnika. W dowodzie jak byk jest napisane, że zgłoszeniu podlegają wszelkie zmiany danych zawartych w dowodzie. Skoro numeru silnika tam nie ma to znaczy, że nie trzeba zgłaszać? Czy ktoś umie rozstrzygnąć tą kwestię? |
borygo Fso Polski Fiat 125p ... Wrocław | 2005-01-11 15:30:31 Słyszałem, że na przeglądach będą musieli się od nas domagać jakiegoś świstka z nr. silnika, ponieważ ciągle obowiązują stare rozparządzenia na temat przeglądów. A najlepsze jest to, że nie wiadomo skąd brać te dokumenty |
FIACIOR Miłośnik FSO Fiat 125p Warszawa - Bemowo | 2005-01-11 15:36:22 Jakie dokumenty kolego Borygo? |
borygo Fso Polski Fiat 125p ... Wrocław | 2005-01-11 16:22:28 Nikt nie wie, nawet sami diagności, bo te wiadomości są od nich. Są w kropce bo ciągle mają sprawdzać nr silnika a nie wiedzą jak je zweryfikować, po ich odczytaniu z silnika. |
kristof Polonez Caro 1,6 GLE Lipsko | 2005-01-11 16:35:08 Z numerami jest faktycznie bałagan. Ja ostatnio przechodziłem drogę krzyżową z powodu braku numerów na silniku samochodu kupionego w Niemczech. Pomimo, że w dowodzie się go nie wpisuje jest potrzebny żeby samochód przeszedł tzw. przegląd zerowy podczas którego diagnosta musi spisać numer. Jest on potrzebny żeby wydział komunikacji wprowadził go do swojego rejestru. Ale to jest przypadek samochodu rejestrownego po raz pierwzsy w kraju, nie wiem jak jest w przypadku samochodów już zarejestrowanych. |
Qba6tak Miłośnik FSO Polonez 1.5 SLE Radom, Kielce | 2005-01-11 17:46:13
Jeśli samochód został skasowany z silnikiem to nie ma mozliwości rejestracji takiego silnika. "Szrotownik" ma obowiązek zeszlifowania numerów i nie może wydać papierów na ten silnik. Można zakupić taki silnik nawet sprawny ale jedynie jako dawca części (numerów już na nim nie powinno być a że najczęściej są to taka Polska właśnie). Jeśli natomiast została zezłomowana sama buda ("szrotownik" może tak zrobić czyli skasować samą budę, a zostawić silnik z numerami - chociaż rzadko tak robią) to należy odkupić silnik ze szrotu z papierami silnika. Wtedy do US, wydziału kompromitacji itd. i możemy cieszyć się nowym-starym silnikiem |
KiLeR Miłośnik FSO CC VK/E-36 318p Kozie Boby Zdrój ;) | 2005-01-11 18:12:40
A nie prosciej po prostu wyjac silnik i oddac sama bude na szrot? Wypisuja Ci kwit, ze auto zezlomowane bez silnika i problemu nie ma. |
Qba6tak Miłośnik FSO Polonez 1.5 SLE Radom, Kielce | 2005-01-11 19:07:02
Kwix zapytał jak zarejestrować silnik ze szrotu i mu odpowidziałem, a nie kumam o co chodzi w twojej odpowiedzi |
KiLeR Miłośnik FSO CC VK/E-36 318p Kozie Boby Zdrój ;) | 2005-01-11 19:12:04 Acha, sory - chyba niedoczytalem. |
Race_D Miłośnik FSO FSO SPORT Sin City... Bydgoszcz | 2005-01-11 19:37:36
I ta sprawa zakończyła się dokładnie w sposób taki że... |
danielewicz Miłośnik FSO 3BG Gdynia | 2005-01-11 19:59:12
hehe i to jest polska własnie |
![]() kwix Miłośnik FSO Astra I Kraków | 2005-01-11 21:22:32
...że znowu trzeba obejść prawo i stuknąc te numerki i tyle. No cóż może lepiej było nie podnosić tego wątku tylko podejść filozoficznie jak pewien kosmita Alf: Jeżeli czegoś nie da się naprawić to może poprostu wcale nie jest zepsute. |
kristof Polonez Caro 1,6 GLE Lipsko | 2005-01-12 14:20:01
W tym przypadku wyjątkowo ktoś "na górze" pomyslał i wystarczyło napisanie do Departamentu Transportu Drogowego prośby o wyrażenie zgody na przegląd zerowy bez spełnionego jednego warunku technicznego (numery silnika) i dołączeniu w załączniku zaświadczenia od diagnosty że faktycznie silnik nie posiada numerów. Czekałem prawie dwa tygodnie ale rozpatrzyli pozytywnie i teraz mam w karcie pojazdu wpis bez numeru Gorzej jest gdyby te numery były ale np. z biegiem czasu stały się nieczytelne. Wtedy albo rzeczoznawca i procedura nadania nowych albo obchodzenie prawa i stukanie w garażu... |