Zawór odpowietrzający

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam
no nareszcie mogę coś ciekawego poczytać po uśpieniu małego i przegonieniu żony z kompa wreszcze mam trochę czasu zanim znowu trzeba będize wstac i iść do pracy żeby zarobić na paliwko dla esiny.(ale się rozpisałem)
PYTNIE
Mam esinę 1.6 16V 99" może ktoś mi pomoże zlokalizować zawór odpowietrzający korbowód
Dzieki
  
 
a czy to czasem nie tam gdzie idzie przewod gumowy z bloku do pokrywy klawiatury?
  
 
zeteki maja chyba to inaczej rozwiazane ale cos mi sie wydaje ze to gdzies pod kolektorem dolotowym bylo - poszukaj na forum - napewno bylo
  
 
pod kolektorem ino pod wylotowym. Podnisisz maskę i patrzysz na przód silnika (trochę po prawej) i zobaczysz taką gumową fajeczkę - w nią (z jedej strony) włożony jest zaworek odpowietrzania skorzyni korbowej (taka grzechotka - w sam raz dla młodego )
  
 
Nie zebym sie czepial, ale jak zobaczylem post Roberta to myslalem ze jest to jakies pytanie z typu podchwytliwych, ale wyjasnienia Kielka rozjasnily mi troche.
Chodzi mi o "odpowietrzenie korbowodu" ale juz rozumiem, ze byl to skrot myslowy...
  
 
Lepszym skrótem myślowym był post Guriego "on nie chce jej dmuchać" I nawet nie wiem, jak się ta sprawa dmuchania skończyła
  
 
Witam
Dzięki za pomoc znalazłem zawór odpowietrzający był przeczyściłem przedmuchałem i włożyłem go z powrotem. Mam pytanie odnośnie tego gumowwego węża, który nachodzi na zawór nie moge go ściągnąć chociaż ciąąągnołem b mocno a nie widze tam żadnej opaski mam pytanie czy jest sens męczyć się zeby go sciągnąc celem przedmuchania czy nie.

pozdrawiam
  
 
Cze a macier moze zdjecie gdzie on sie znajduje bo nie moge znalezc
  
 
  
 
Mss, i Ty mi mówiłeś, że Ci się silnik nie poci....
A tak odnośnie zaworka i fajeczki...
ktoś kiedyś pisał, że sparciała mu jakaś rurka gumowa i to ona była powodem "złych" obrotów - pamięta ktoś co to był za przewód??
  
 
to własnie ta rurka gumowa od zaworu odpowietrzajacego korbowód koszt nowej 50zł a przypominam ze jest ona odporna na wysokie temperatury i dopowiednio zgieta, ja własnie musial ja wymienić , zaklądalem inne lecz sie wyginały, skurczały pod wpływem temperatury i wtedy jest czesto obiaw skakania obrotów i gasniecia.
  
 
Cytat:
2005-01-03 20:31:36, Kielek pisze:
Mss, i Ty mi mówiłeś, że Ci się silnik nie poci....



jeżeli masz na myśli to przy pasku rozrządu to nie nazwałbym tego poceniem się , w końcu olejem nie chlapie
  
 
Cytat:
2005-01-03 21:10:00, Pyku pisze:
to własnie ta rurka gumowa od zaworu odpowietrzajacego korbowód koszt nowej 50zł a przypominam ze jest ona odporna na wysokie temperatury i dopowiednio zgieta, ja własnie musial ja wymienić , zaklądalem inne lecz sie wyginały, skurczały pod wpływem temperatury i wtedy jest czesto obiaw skakania obrotów i gasniecia.


a gdzie ta zasr@#$%$^ rurka biegnie, bo jakoś nie moge zlokalizowac - wychodze do pracy: ciemo; wracam: ciemo
Już w desperacji zacząłem szuakć na allegro krokowaca i co.... 350PLN!!! - chyba gościa pogięło - poprzedniego kupiłem od niego za 220PLN
  
 
Kielek jeden kawałek tej rurki jest z przodu jak na zdjęciu u mss, potem przechodzi metalowa rurka pomiędzy i pod obudową termostatu a blokiem silnika i z tyłu znowu rurka gumowa w kształcie dużego L z zagięciem na końcu dołączona do kolektora dolotowego. I ta tylna najcześciej mięknie i zasysa się , że słychać syczenie i obroty wolne nie tegas.
  
 
Jak przestanie padać to idę oblukać tą rurkę....
  
 
Witam nie bylo mnie jakis czas na tym zdjeciu jasno widac gdzie sie znajduje ale ja mam 1.4 clx z 96r i u mnie nie widze czy dla tego ze go wogule nie ma czy moze jest gdzie indziej .Jezeli go nie ma to czy jest cos w [odobie tego co odpowiada temu zaworkowi. Dzieki