Ustawienie rozrzadu td - przewiduje nagrode:)

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Czesc witam wszystkich klubowiczów
jestem od niedawna posiadaczem omegi b 2,5 td i mam od razu powarzne pytanko wymieniam głowice i potrzebuje wiadomosci na temat ustawienia rozrzadu w tym autku
jesli ktos miał z tym do czynienia prosze o odpowiedz pozdrawiam omegowiczów

[ wiadomość edytowana przez: zabloch dnia 2005-01-05 17:08:27 ]
  
 
Kolega umie naród zachęcić, szkoda, że ja mam inny motor, miałbym szansę na siurpryzę, a tak muszę odpuścić
  
 
jak nie wiesz jak ustawic .. to niech ci lepiej mechanik ktory sie na tym zna ustawi ... moim zdaniem jest to za drogi i za dobry silnik aby wyprobowywac na nim swoje zdolnosci manualne pozdrawiam ... a za ustawienie rozrzadu ja we wrocku 400zl placilem razem z wymiana kol i lancuchow a nowy silnik kosztuje fiu fiu
  
 
Z jednym wałkiem rozrządu jest tak; pierwszy tłok w górne zwrotne położenie natomiast krzywki na wałku rozrządu nad tym tłokiem ustawia się do góry tak by tworzyły literę V nie inaczej. trudno to prościej opisać.Pózniej koła ustawiasz na znaki,pasek rozrządu zakładasz i ma równo pracować.Nagrodę daj w niedziele na orkiestrę.
  
 
a ja musze dodać abyć przypadkiem wału korbowego nie przestawił o 180 stopni bo to jush totalna maniana wyjdzie. Po drugie lepiej dać komuś zarobić (ja nie musze mam mechanika pod soba 4 piwka i wymienił mi rozrzad w omie) po co brac na siebie odpowiedzialnośc jak zle napniesz napinacz i pasek Tobie przeszkoczy to nie siolnik benzynowy gdzie tłoki sie nie spotkaja ( w najlepszym przypadku) z zaworami. A tak jak ktos coś zje... to musi zapłacić. A powiem ze tds należy do drogich motorów.
  
 
Cytat:
2005-01-06 22:39:46, WojtGda pisze:
mam mechanika pod soba



  
 
no witam widze ze niebardzo sie orientujecie, ale bardzo dziekuje za checi i sugestie
a z tym rozrzadem jest tak: trzeba miec przyrzadzik, taki specjalny przymiar który sie zakłada przed pierwszą krzywke, pod rozrusznikiem jest otwór na kołek który to kołek(10mm) wchodzi w koło zamachowe, na kole od wału jest znak w którym to miejsco powinien sie znajdować miedziane(kolor) ogniwko z łancuszka i drugie takie samo ogniwko powinno byc zgrane z puktem na kole od pompy i to by bylo tak opisłem najprościej jak potrafie pozdrawiam
  
 
Zabloch, jesteś zuch, widzisz, jak się chce to można , rozrząd zestrojony i nagroda zostaje, same plusy
  
 
misiek71 szczerze Ci powiem ze nie masz sie czym chwalić bo przepłaciłeś! A z drugiej strony to, po co ustawiać rozrząd??? Z tego co wiem ustawia się raz
Na marginesie to jak by zabloch chciał jeździć po warsztatach, które jak spier...lą to potem i tak zawsze unikają odpowiedzialności, to by pewnie pytał o takowy..

Zabloch dobrze sie przyjrzyj się zanim zaczniesz rozpinać.. to moja rada ponad te dotychczasowe.. Ja zawsze robię też kilka obrotów kręcąc kołem pasowym.. W dieslu jest ciężko.. no ale..

Kiedyś robiłem Sonatę 2.0 DOHC i tam miałem ciekawy przypadek, kiedy to nie chciały się zgodzić znaki na kołach od wałków?!?! Powinna być linia prosta z 4 punktów.. I co się okazało? Po ustawieniu napinacza należało obrócić wałem 3 obroty i dopiero znaki pokryły się Dowiedziałem się tego w servisie Pozdrawiam!
  
 
wiec mała porada jeszcze jezeli ktos by chciał robic głowice w td to nieszlifujcie zaworów ani gniazd zaworowych silnik bedzie kulał powodem tego jest praktycznie zerowy luz na popychaczach po takiej operacji nieda sie juz ustawic rozrzadu tak jak w instrukcj trzeba robic korekte na wałku
mnie czeka teras wymiana zaworów na nowe poprostu przedobrzyłem i przeszlifowałem je
zaworki sie schowały głebiej w gniazda podniosły szklanki i sie nie domykaja równo gdyby szalanki miały luz tak jak w vw roznica ta by zgineła
  
 
No zaraz? Jak szlifujesz zawory to i trzonki powinieneś opuscić!
Nie rozumiem!?!??