Nierówna praca silnika na biegu ja³owym??????

  
Sortuj wg daty:
rosn±co malej±co
Niedawno kupi³em Escorta 1,6 EFI 91r Gaz.
Wszystko by³o fajnie przez dwa miesi±ce. Ostatnio gdy silnik jest na biegu ja³owym nierówno pracuje a nawet potrafi zgasn±æ, czasami zda¿a siê ¿e przez chwilê chodzi równo (przez minutkê) ale to dopiero jak silnik siê trochê zagrzeje, jak jest zimny to przy zapalaniu muszê lekko wcisn±æ peda³ gazu i przytrzymaæ go bo inaczej odpala i zaraz ga¶nie. Dzieje siê tak zarówno na benzynie jak i na gazie.
Podczas jazdy nie ma problemów nie szarpie przyspiesza dobrze, mo¿e kto¶ mia³ ju¿ podobne problemy lub co¶ s³ysza³ jak mo¿na sobie z tym poradziæ.

HEEEEELP!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

[ wiadomo¶æ edytowana przez: kaaaz dnia 2005-01-05 22:11:47 ]
  
 
Witam wydaje mi sie ze jest to wina silniczka krokowego poszukaj takiego tematu w wyszukiwarce zobacz czy objawy sa podobne
  
 
No w³a¶nie z silniczkiem krokowym z tego co znalaz³em by³y trochê inne objawy obroty ros³y do góry , a u mnie trzymaja siê na normalnym poziomie, a nawet trochê na za niskim jak silnik zaczyna nie równo pracowaæ

[ wiadomo¶æ edytowana przez: kaaaz dnia 2005-01-05 22:20:57 ]
  
 
Cytat:
2005-01-05 22:19:34, kaaaz pisze:
No w³a¶nie z silniczkiem krokowym z tego co znalaz³em by³y trochê inne objawy obroty ros³y do góry , a u mnie trzymaja siê na normalnym poziomie, a nawet trochê na za niskim jak silnik zaczyna nie równo pracowaæ [ wiadomo¶æ edytowana przez: kaaaz dnia 2005-01-05 22:20:57 ]



Z gory uprzedzam nie znam sie i prosze kogos o skarcenie, jesli zle pisze.

W moim '91 podobne rzeczy dzialy sie gdy mialem wpiety czujnik temp powietrza w dolocie:
bialy na dole

kupilem autko z wypietym czujnikiem i adnotacja, ze nie dziala i nei nalezy go wpinac.
Bylem przekorny i go podpialem. Auto gaslo samo z siebie a na swiatlach musialem jak jakis psychopata trzymac go na 1,5-2 krpm bo inaczej gasl (do tego mialem problem z rozruchem, ale to juz inna bajka wiec na kazdych swiatlach wylem silnikiem ile da fabryka.. Po odpieciu na nowo czujnika silnik gasl bardzo rzadko. Po wymianie na nowy nie zdazylo mi sie to ani razu.
  
 
skoro tak zrobi³e¶ i by³o ok, to mo¿e i u mnie co¶ to pomo¿e.
Masz mo¿e trochê innych opisów napraw Escorta
  
 
Dla mnie to niew±tpliwie silniczek krokowy. Mia³em to samo. Wykrêæ go i zobacz jak silnik pracuje bez niego!!!

Pozdrówka!!!
  
 
Nie musisz nic wykrêcaæ wystarczy , ¿e wypniesz wtyczke z krokowca i zobzczysz czy jest ró¿nica czy nie
  
 
...jak wypi±æ silnik krokowy? Mam ten sam problem ...chyba...???
  
 
S³ysza³em ze silniczek krokowy mo¿an wyczy¶ciæ jak ¶wiruje, jak to zrobiæ ¿eby czygo¶ nie popsuæ, czy jest to co¶ ryzykownego??
  
 
By³ post jak czy¶ciæ silniczek krokowy - poszukaj.
A jak wypi±æ - bierzesz wtyczkê i wypinasz z silniczka i ju¿ jest wypiêty...
  
 
A jak nie za³ancza siê ssanie to co to mo¿e byæ?
  
 
jak uruchomisz silnik zapodajesz rekê w okolice kolektora dolotowego i wciskaj±c sprê¿ynke od³±czasz wtyk, na zimnym silniku bêdzie wiêksza ró¿nica, jak bêdzie to ca³kiem ok. Czyszczenie to nic innego jak spryskanie preparatem typu WD40,trzymaæ w pozycji wtycz± do góry co by za bardzo do ¶rodka nie nalaæ, nie u¿ywaæ ¿adnych srubokrêtów do przesuwania trzpienia potem wolne obroty mog± byæ nieodpowiednie, na koniec przedmuchaæ
  
 
Nie u¿ywaæ WD-40 bo to penetrator i mo¿e uszkodziæ tarczê zaworka. Bazowaæ na niet³ustych rozpuszczalnikach (benzyna ekstrakcyjna)
  
 
Do czyszczenia u¿ywac pêdzelka
P.S.
|Co¶ siê wali na forum, bo nie mogê edytowaæ swoich postów??
  
 
Jedna ma³a uwaga - tam nie ma KROKOWEGO - jest zawór wolnych obrotów. Dzia³a na trochê innej zasadzie.
  
 
Zresetuj komputer. Tzn. od³±cz klemy akumulatora na 5 min.
Po podl³±czeniu klem ponownie odpal i niech chodzi na benzynie na biegu ja³owym 3 min, dalej obroty 2000-3000 przez 2 min i przejazd ~ 10km z ró¿nymi prêdko¶ciami obrotowymi.
  
 
Moja propozycja - zacznij od spraw podstawowych - kable, ¶wiece(wymieniæ ew. spr. przerwê), pomiar kompresji. Dopiero pó¼niej mo¿na zabieraæ siê za resztê. Je¿eli masz silnik 1.6 8V (105kM) to zawór wolnych obrotów znajduje siê prawie na samej górze kolektora ss±cego przykrêcony do niego na dwie ¶ruby z wtyczk± na dwa kable - je¿eli sprawdzisz te rzeczy o których pisa³em na wstêpie to mo¿esz siê zabraæ za czyszczenie zaworka. Je¿eli nie czujesz siê na si³ach - podjed¼ do warsztatu i niech oni postawi± diagnozê i naprawi±.
  
 
¶wiece wymienione kable zap³onowe te¿, jest ciutkê lepiej, jutro jadê na warsztat zobaczymy co ch³opaki powiedz±

A mo¿e kto¶ móg³by mi powiedzieæ czemu nie za³ancza mi siê ssanie - podej¿ewam jaki¶ czujnik tylko niewiem jaki i gdzie go szukaæ ??

-----------------------------------------------------------------------------
Escort 1,6 EFI 91rok.
  
 
mo¿e temperatury silnika?? Komp dostaje b³êdny sygna³ o temp silnika - ¿e jest wystarczaj±co wysoka i nie zwiêksza dawki paliwa. To jest jedna mo¿lwo¶c, ale czy jedyna??
W 1,6 16V szukaæ go w obudowie termostatu - skierowany pionowo do góry


[ wiadomo¶æ edytowana przez: Kielek dnia 2005-01-11 20:40:09 ]