Czy mam niedogrzany silnik??

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
tak sie zastanwiam...
jezdze glownie po trasie i wskazowka prawe zawsze stoi w 1/4 skali, jak pojezdze po miescie przy duzym ruchu ustawia sie na 2/3 skali a jak postoje w korkach rowno na polowie...
termostat mam nowy, przeed wymiana termostatu bylo duzo duzo gorzj bo niegdy nie udalo mi sie dojsc do 1/4 skali...
w aucie pol roku temu robilem uszczelke pod glowica...termostat orginal do daewoo 87stopni
dzieki bardzo pozdrawiam
  
 
Jest dobrze.
  
 
U mnie jest... hmm nie wiem jaki termostat... wiem ze oplowski. Wskazówka zawsze jest w połowie... niewazne.. trasa/miasto zima/lato zawsze po rozgrzaniu połowa.. i ani mm wiecej!
  
 
Cytat:
2005-01-16 20:34:36, iampinki pisze:
tak sie zastanwiam... jezdze glownie po trasie i wskazowka prawe zawsze stoi w 1/4 skali, jak pojezdze po miescie przy duzym ruchu ustawia sie na 2/3 skali a jak postoje w korkach rowno na polowie... termostat mam nowy, przeed wymiana termostatu bylo duzo duzo gorzj bo niegdy nie udalo mi sie dojsc do 1/4 skali... w aucie pol roku temu robilem uszczelke pod glowica...termostat orginal do daewoo 87stopni dzieki bardzo pozdrawiam


U mnie jest dokładnie tak samo jak u Ciebie, identyczny termostat i chyba termin wymiany też, no i też się zastanawiałem czy aby na pewno silnik jest dogrzany (bo wiadomo że niedogrzany szybciej się zużywa i więcej pali)...no ale jak obydwaj mamy tak samo i jak Zoltar mówi że jest dobrze to ok
  
 
Cytat:
2005-01-16 20:34:36, iampinki pisze:
jezdze glownie po trasie i wskazowka prawe zawsze stoi w 1/4 skali, jak pojezdze po miescie przy duzym ruchu ustawia sie na 2/3 skali a jak postoje w korkach rowno na polowie...


Przede wszystkim nie należy sugerować się wskazaniami wskaźnika na desce rozdzielczej ...
Espero ma 2 (dwa) czujniki temperatury.
Jeden właśnie dla kierowcy (wskazówka), a drugi dla komputera.
Żeby stwierdzić czy silnik jest niedogrzany, trzeba by podłączyć skaner i sprawdzic jaką temperaturę "widzi" komputer.
Podsumowując - wskazania na desce każdy z nas może mieć trochę inne, zależne od tego czujnika dla kierowcy, który tak nawiasem mówiąc wcale do najdokładniejszych nie należy
  
 
witam esperowiczow!
mam ten sam problem,tyle,ze chyba pytanie czy jest niedogrzany rozwiazalo sie samo gdy zaczalem marznac w moim bolidzie,nie wiem czego to zasluga,ale wskazowka podczas normalnej jazdy wzkazuje na...0.dopiero jak postoje w korku to sie ruszy.chlodnice mam zaslonieta kartonem na ok. 2/3 powierzchni,nie mam wygluszenia pod maska.
ma ktos jakis pomysl co zrobic zeby sie lepiej nagrzewal - chociarz do tej 1/4 skali!!!
patrykos
  
 
Cytat:
ma ktos jakis pomysl co zrobic zeby sie lepiej nagrzewal


Wymienić termostat.
Natychmiast.
  
 
Wymien termostat i wywal tą tekturę
  
 
To może ja się podłączę i opiszę swój problem. Dziś stałem pół godziny w korku a wskazówka podniosła się tylko do pierwszej kreski (1/3 zakresu) Samochód nagrzewa się szybciutko ale też nie gotuje się. Ale trochę mnie to niepokoi, jak sprawdzić czy dobrze wskazuje temp. nie chcę żeby mi się zagotował bo będzie po ptokach Nawet nie wiem czy się wiarak włącza. W lato się włączał i wskazówka też była wysoko.
Tom
  
 
Mnie zawsze utrzymuje się wskaźnik temperatury na pierwszej kresce, jak postoje w korku to jest nieco wyżej pierwszej kreski, czy to jest OK?
  
 
Na 1/3 skali jest ok
  
 
A ja mam tekturę z wyciętym otworem mniej wiecej średnicy wentylatora.
I uważam że szybciej się grzeje.
  
 
A jeszcze nawiązujac do wątku - też tak macie, że na większym mrozie klima się nie uruchomi czasem, albo okresowo wyłącza?
  
 
witaj. z klima tak jest, ze jak jest niska temp. to albo sie nie wlaczy w ogole, albo po chwili od wl sie wylaczy. Nie wiem na jaka temp. jest to ustawione w Esperaku, ale np. w Focusie z 2004 r jest to + 4C.
  
 
Cytat:
2005-01-28 19:32:04, Marespero pisze:
Mnie zawsze utrzymuje się wskaźnik temperatury na pierwszej kresce, jak postoje w korku to jest nieco wyżej pierwszej kreski, czy to jest OK?

  
 
U mnie zawsze wskazówka była na pierwszej kresce po wymianie termostatu na oplowski po paru minutach jest na połowie i jest OK.Proponuje termostat oplowski.
  
 
JA czy przejadę 3 km czy 300 (pomijając korki) zawsze mam lekko poniżej połowy!
  
 
Cytat:
2005-01-28 20:10:56, DeeJay pisze:
Na 1/3 skali jest ok


Dlaczego 1/3 skali to dobrze?

Mi teraz w zimie nagrzewa się dość wolno (ok.10min)
Ale zawsze dochodzi do połowy i tak trzyma.
Oczywiście zauważyć można niewielkie wachania o 1mm w górę kiedy jade w korku, ale generalnie zawsze jest w połowie.
A pokrętło ogrzewania też wstawiam w połowie.

Więc chyba tak jest dobrze.
  
 
U mnie to samo - wskazówka w połowie, a w upalne dni, w korku idzie 2 mm wyżej.

Temat wałkowany na 1000 sposobów - wyszukiwarka się kłania