POMOCY!!!Problem z Filtrem oleju!!!

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
mam problem dzis rano po odpaleniu silnika w moim Fiaciorze ,nastapil wyciek oleju i to taki nieprzecietny wylalo sie prawie 3/4 calego oleju w misce i to przez filtr oleju niewiem co sie dzieje filtr byl dokrecony .Wiec poszedlem do sklepu kupilem nowy filtr ,zakrecilem go dobrze i zapalilem niby wszystko gralo nic nie cieklo.Ojciec po poludniu mial jechac odpalil a tu znowu to samo wywala olej spod filtra oleju,niewiem co sie dzieje.POMOCY!!!


[ wiadomość edytowana przez: Kyniu_FSO dnia 2004-09-09 22:37:51 ]
  
 
Jakiś syf zatkał Ci przewody olejowe, nastąpił wzrost ciśnienia oleju i puściło to co było najsłabsze czyli bocznikowy filtr oleju. Przypatrz się jak wygląda denko filtra od strony otworu z gwintem - na pewno się wygięło, uszczelka odeszła od kołnierza i wyciekł olej. W skrajnych przypadkach trzeba rozebrać cały silnik i sprawdzić drożność wszystkich kanałów olejowych. Doraźnie partacze przedmuchiwali sprężonym powietrzem od strony filtra i dawali grubszą uszczelkę na filtr ale to jest na krótką metę.
  
 
Moze upewnij sie czy to napewno od filtu oleju wyciek jest..moze z jakiegos pobliskiego miejsca..pozdroowka
  
 
Watpie zeby kanaly olejowe byly zapchane silnik ma przejechane od remontu niecale 1500 km dopiero i wszystko chodzilo elegancko ,zadnego wycieku niebylo
To mnie tylko ciekawi dlaczego jak wyminilem filtr jak zapalilem auto nic nie cieko silnik nawet pracowal sobie jakies 15 min. i bylo sucho,tylko po poludniu jak ojciec mial jechac znowu zaczelo żygac olejem PS.Filtr ma przeplyw napewno bo sie nagrzewa,czyli przeplyw powinien byc.

[ wiadomość edytowana przez: Kyniu_FSO dnia 2004-09-09 22:50:51 ]
  
 
Tym bardziej mógł zostać jakiś syf zostawiony z trakcie remontu silnika. Kiedyś trafiało do mojego warszatu po kilka fiatów miesięcznie z takimi objawami. Wymiana filtra nic nie pomoże dokładnie obejrzyj zdemontowane filtry czy denko jest wybrzuszone.
  
 
Może głupie i banalne,ale...smarujesz uszczelkę filtra olejem przed przykręceniem?
Spotkalem się z "mechanikami" dla których ta czynnośc obca była,apotem "filtr do dupy,cieknie".
A z sensownych rozwiązań nic mi do głowy nie przychodzi...
  
 
Pewnie ze smaruje uszczelke Kto smaruje ten jezdzi
  
 
a te kanaly olejowe bardzo sa zawile? i jak je przedmuchiwac zeby usunac wszelkie zakrzepy? ciezko z tym jest?
bede robil remont i wlasnie nie chcialbym takich niespodzianek

  
 
zapytaj spajka, kiedys mi o tym opowiadal
  
 
Teraz to jest bajka z tym co było 20-25 lat temu, lepsze oleje i szuwaksy rozpuszczające tan cały syfilis który zakleja układ smarowania. Dziś najczęstrzą przyczyną jest pozostawienie w kanałach jakiegoś wiórka z obróbki mechanicznej. Zeby uniknąć takich niespodzianek przed remontem wlej płyn do czyszczenia silnika - kiedyś kupowałem amerykański Pro Tec w zielonej puszce ale teraz go nie widzę. Przed montażem silnika trzeba sprawdzić drożność wszystkich kanałów i otworów przelotowych: w bloku, wale korbowym, korbowowodach, głowicy, wałkach rozrządu itp. Jeśli masz silnik PF to dokładnie oczyść filtr odśrodkowy, puszkę odpowietrznika i filterek-bączek w odmie do filtra. Tu wymagana jest dokładność a nie pośpiech bo powtórne rozbieranie silnika nie jest przyjemne.
  
 
nie wiem czy to pomoze bo najprawdopodobniej zacina sie zawor regulujacy cisnienie oleju, Kyniu zalozyl nowa pompe i pewnie miala jakos lipnie wykonczony zaworek.

w starej pompie fiata zaworek byl wkrecany w podstawe pompy, a teraz jest jakis taki ze poprostu wklada sie tloczek sprezynke i zabezpiecza zawleczka

EDIT: ten filtr bocznikowy w ktorym miejscu obwodu sie znajduje?
bo olej z pompy idzie na 1 lozysko glowne potem przez naciecia do filtra odsrodkowego, z filtru odsrodkowego do wnetrza walu i tam smaruje panewki korbowodow oraz 2 i 3 lozysko glowne, przez otwor w panewce 3 podpory idzie na tylna tuleje walka rozrzadu i...
gdzie ten filtr jest? miedzy tylna podpora walka rozrzadu a srodkowa?


[ wiadomość edytowana przez: samael dnia 2004-09-10 14:09:05 ]
  
 
co do usuwania syfow to popieram to co mowi JerryP, ale dodam ze warto tez sprawdzic droznosc kanałów olejowych w klawiaturze... i nie tylko patrzec pod swiatlo jest dziurka ale wziac kawał drutu i kazdy otworek poprzepuchac
  
 
[-09-10 13:53:11, Samael
EDIT: ten filtr bocznikowy w ktorym miejscu obwodu sie znajduje?
...gdzie ten filtr jest?

W silniku poloneza jest filtr pełnego przepływu i całość oleju jest filtrowana a w silniku PF tylko część oleju przechodzi (jeśli dobrze pamiętam) ze środkowej panewki rozrządu na filtr bocznikowy. Gdy nadmiernie wzrośnie ciśnienie oleju to puszcza np. brok na wale korbowym lub filtr bocznikowy jest odsuwanyod kołnierza i olej wylewa się na glebę. Oczywiście syf może przyblokować również zaworek na pompie oleju ale to były sporadyczne przypadki.