Wymiana gałki kierowniczej

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Zaznaczam ze przejrzalem archiwum i nie znalazłem odpowiedzi na moj problem.

Otóz wysiadła mi galka (krótka) lub jak kto woli przegub zewnętrzy drążka kierowniczego no i biore sie za wymianę, ale robota utkwiła mi na tym czyms co łaczy obie gąłki długa z krótką. Kto ma pomysł jak gałkę uwolnić z tego zacisku ? zeby miec ja luzemi i zamontowac nową.
  
 


[ wiadomość edytowana przez: automatic dnia 2007-02-23 14:15:11 ]
  
 
Cytat:
2005-01-13 15:00:05, frezzer pisze:
przegub zewnętrzy drążka kierowniczego no i biore sie za wymianę, ale robota utkwiła mi na tym czyms co łaczy obie gąłki długa z krótką. Kto ma pomysł jak gałkę uwolnić z tego zacisku ? zeby miec ja luzemi i zamontowac nową.



Tulejka służy do regulacji drążków kierowniczych więc jeden jest lewy a drugi prawy gwint. zamocuj końcówkę w dźwigni zwrotnicy, poluzuj śruby na opaskach zaciskowych polej WD40 i żabką wykręć łapiąc za środek tulejki.
  
 
A wiec od 2 godzin polałem to wszystko plynem hamulcowym (z braku WD40) jak rano nie pusci to ide zaukupic WD40.

Poluzowana mam jedna strona - od gałki do wymiany ale mam zmierzoną odległośc miedzy osiamy przegubów tak wiec jutro poluzuja i druga strone.

88kkm - dopiero jedna galka wysiadła od nowosci - reszta sie trzyma ladnie.
  
 
A by ułatwić rozkręcanie można całkiem odkręcić te śruby co zaciskają i rozgiąć toto śrubokrętem. Ja tak zawsze robiłem.