1,5 - 1,8 - 2,0 - ZAKRES BIEGÓW

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Jaki posiadasz zakres biegów w swoim Espero ?? Tzn jaką możesz maksymalnie rozwinąć prędkość na 1 biegu... 2 biegu... 3 biegu... ?? Doszły mnie słuchy , że silnik 1,5 ma dłuższe biegi niż 2,0 ?
  
 
Hmm... Qbaj był w Gdańsku... Więc 1.5 jechałem

Zresztą wcześniej Petersen był również...

I 1.5 nie ma dłuższej skrzyni

W 2.0 na 3 dochodzi do 125 około
  
 
Z tego co pamiętam, skrzynia w 1500 i w 1800 jest taka sama. W 2,0 przełożenia skrzyni są też takie same, ale inne jest przełożenie przekładni głównej (czyli mechanizmu różnicowego), co powoduje, że skrzynia w 2,0 ma "dłuższe" przełożenia.
  
 
Witam!

Jest dokładnie tak jak mówi Robert. Ja zało żyłęm skrzynię od 1,8 1,5 do 2,0 i przy tej samej prędkości są wyższe obroty.

Pozdrawiam
  
 
espero 1.8

1 - niecała 50 km/h
2 - równe 95 km/h
3 - niewiem
4 - jechałem 180 km/h i jeszcze nie odcieło
5 - niewiem
  
 
nowy..ale dlaczego pytasz? z ciekawosci czy chcesz wymienic skrzynie?? moim zdaniem pytania o zakres biegow maja sens w autach bez obrotomierza..ja w 1.5 na I nigdy nie przekroczylem 50km/h na II 80 to juz bardzo duzo..a na III w okolicach 125..tyle ze takie proby w samochodzie na gazie gdzie nie ma odciecia to igranie z ogniem..abstrachujac od tego krzywa momentu w okolicach 5.5tys zaczyna zdajsie drastycznie spadac i krecenie zbyt wysoko po za I nie bardzo ma sens..majac dane o poszczegolnych przelozeniach i wykres konkretnego samochodu mozna dokladnie policzyc kiedy zmieniac biegi zeby samochod najefektywniej przyspieszal..

i jeszcze moje spostrzezenie nie wiem czy do konca sluszne.. dotyczace ekonomiki jazdy w miescie..przy podawaniu danych o spalaniu najnizsze spalanie wg producentow jest przy predkosci 90km/h na V biegu..pewnie wiekszosc zauwazyla ze jest to okolo 2500 obr/min w zwiazku z tym niezaleznie od predkosci jesli jest ona stala w danej chwili to warto dobrac przelozenie tak zeby predkosc obrotowa byla jaknajblizsza tej wartosci..wiem wiem..nie odkrywam ameryki
  
 
Pytam z ciekawości po prostu..... Moim zdaniem długa dwójka to podstawa sukcesu przy starcie na światłach , bo na jedynce większość aut idzie równo. Pomyśl , ze gdybyś miał dwójke np. do 60km/h to nawet z Seicento 1,1 mógłbyś przegrać

Ktoś kiedyś poruszał temat na forum ścigania sie Espero 1,5 z Fiaten Uno 1,4 . Uno poszło na 1-ce ,2-ce szybciej a Esperak obronił honor i złapał go już na 3 .... a potem zgubił w lusterku . Co jak co , ale przegrac z Unem taką furą jak Espero to zajebista porażka , dlatego po prostu pytam o długość biegów . Dzieki za info .
  
 
a na ktorym biegu spalanie byloby najnizsze przy stalej predkosci powiedzmy 70?i jakie by przypadaly na to obroty?lepiej wypadnie 4ka czy piatka?
  
 
Wg mnie na piątce. Im niższe obroty, tym niższe spalanie.
  
 
A to nie bedzie przypadkiem ponizej 2000 obr.?
  
 
Cytat:
2005-01-17 18:03:42, iampinki pisze:
a na ktorym biegu spalanie byloby najnizsze przy stalej predkosci powiedzmy 70?i jakie by przypadaly na to obroty?lepiej wypadnie 4ka czy piatka?



Używaj 4

Obroty 2250
  
 
czyli najnizsze spalanie jest na poziomie 2250obrotow?
nie jest tak ze im nizsze obroty tym nizsze spalanie?
  
 
Cytat:
2005-01-17 18:51:47, iampinki pisze:
czyli najnizsze spalanie jest na poziomie 2250obrotow? nie jest tak ze im nizsze obroty tym nizsze spalanie?



Najniżej i najsensowniej dla silnika to przedział 2000-2500.

Poniżej 2000 silnik się męczy i ma słabe smarowanie.
  
 
Im niższe obroty tym niższe spalanie. Co nie znaczy, że zdrowe dla silnika są zbyt niskie obroty. W TIR-ach obroty ekonomiczne to 1000-1500/min.
W espero nie ma sensu schodzić poniżej 2000, ale sam czasem na płaskiej drodze przy jednostajnej jeździe jadę poniżej 2000, chopć wiem że to niedobre dla silnika.
  
 
Potwierdzam 180 na 4 biegu ok 6 tys. obrotow (1,
teorytecznie najekonomiczniej powinno byc w okolicach max mometu czyli u mnie oklo 2800
Cytat:
Im niższe obroty tym niższe spalanie. Co nie znaczy, że zdrowe dla silnika są zbyt niskie obroty. W TIR-ach obroty ekonomiczne to 1000-1500/min.
W espero nie ma sensu schodzić poniżej 2000, ale sam czasem na płaskiej drodze przy jednostajnej jeździe jadę poniżej 2000, chopć wiem że to niedobre dla silnika.


tak i a max to 3000
poza tym po nizej pewnej granicy spalanie rosnie a za niskie obroty to taz nie dobrze dla lozyskowania ału