MotoNews.pl
  

Jak najskuteczniej przyspieszac TD???

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Wiatam,

Zastanawiam sie jak najskuteczniej przyspieszac 1.8TD. Probowalem raz na mokrej nawierzchni, majac zalozone zimowe opony bieznikowane /nie, nie nie kupilem tych opon, juz byly kiedy kupowalem auto/. No i czas jaki uzyskalem by bardzo kiepski. To znaczy prawie 17sekund. Z danych katalogowych wynika, ze powinno byc 11.5s. Wiem, ze opony nie takie, ze mokra nawierzchnia. Ale moze i technika przyspieszania dieslem nie taka?
Wczesniej jezdzilem benzyna. Zatem pytanie do posiadaczy TD.
Jak najskuteczniej przyspieszac? Z jakich obrotow startowac, jak puszczac sprzeglo, do jakich obrotow go ciagnac?

Dzieki
  
 
1 i 2 są bardzo krótkie, więc dojedziesz na nich max do jakichś 45km/h. Te dwa biegi zmieniałbym możliwie szybko. Potem 3 do 80km/h a dalej na 4... Powinno być OK...
  
 
najważniejsze jest jeszcze czy silnik masz przyzwyczajony do wysokich obrotów.. jeśli tak to ciagnij na 2 do ok 40-50 w zalezności jak czujesz silnik(jeśli nie to przez kilka dni go trochę przyżyłuj), a nastepnie 3, która w TD jest najlepszym biegiem (obok 5 najbardziej elastycznej), do ok spokojnie 100km/h i dopiero 4 do 120-130 i 5 z pełną szpulą do 150-160 rozpędzać powinien sie łatwo i przyjemnie - głownie na wyższych biegach (3-5)
a tak na marginesie to TD nie lubi dużych obrotów
ale szczerze mówiąc to mój już chyba się tak przyzwyczaił że inaczej jakoś mu się nie podoba jazda
  
 
A to jest właśnie ciekawe! Dziwiłem się, że mam wrażenie większej elastyczności 5 niż 4... A to chyba norma
  
 
Humin najtrafniej odpowiedział na pytanie. Jednak też nie do końca się zgadzam Na 3 biegu lepiej nie ciągnąć do 100 km/h, ale zmienić na 4 przy 90 - 95. Niby niewielka różnica ale z pewnością czasy są wtedy lepsze.
Ja, gdy zależy mi na czasie, ciądnę 1 i 2 bieg do około 4000 rpm (może ciut więcej na 2 biegu), trójkę do 90-95 km/h, 4 do 125-130 i 5 oczywiście na deser Po 17 sekundach powinno być chyba ze 130 km/h. Poozdrówka!
  
 
Dziekuje za porady, bede probowal wkrotce.
A jak powinien wygladac sam start? Z jakich obrotow?


  
 
Cytat:
2005-01-16 15:59:43, darmcdoman pisze:
Dziekuje za porady, bede probowal wkrotce. A jak powinien wygladac sam start? Z jakich obrotow?


To już sprawa przyzwyczajenia. Jeden rusza z piskiem od 3000, drugi zaś ze słyszalnym klekotem od 1000 rpm. Nie ma zasady. Ruszać trzeba jak każdym innym, na tyle szybko, żeby nie zgasł i na tyle delikatnie, żeby nie boksować kół w miejscu.
Osobiście nawet się nie zastanawiałem jakie mam obroty przy ruszaniu