Nagły wzrost spalania w Polonezie 1,6 - pomóżcie!!!

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam!

Na wstępie chciałbym zaznaczyć, że na instalacjach gazowych niezbyt dobrze się znam, jak i zresztą ogólnie na mechanice samochodowej. Nie mam więc pojęcia, jaki mam typ instalacji, gdzie znajduje się parownik, itd. Gazownicy w mojej okolicy też chyba nie wiedzą
Mój problem: samochód tracił obroty przy wysokiej temperaturze. Przy 80 - 90 stopniach po prostu gasł. Ojciec, który zna się na tym ciut lepiej, pokręcił coś przy zapłonie i obroty spadają na rozgrzanym silniku do 800 (ale za to na zimnym osiągają 2000). W tym samym czasie, praktycznie z dnia na dzień, spalanie wzrosło z 10 litrów na 13. Co zrobić, żeby wszystko grało? Co zrobić, by wysokość obrotów na biegu jałowym nie była odwrotnie proporcjonalna do temperatury, ale utrzymywała się na jednym miejscu?
Prosiłbym o podanie wszystkich możliwych rozwiązaniań. (Zwróćcie uwagę, że rozmawiacie z prawdziwym laikiem)

P.S. To polonez z wtryskiem, nie z gaźnikiem.

Z góry bardzo dziękuję.
  
 
Instalacja gazowa jest bardzo wrazliwa na zmiany parametrow dolotu powietrza oraz zaplonu. Wymien filtr powietrza (na gazie powinien byc w nienagannym stanie), swiece i przwody wn (jezeli maja pow. 15kkm) i podjedz do gazownikow na regulacje. Byc moze wymiany wymaga filterek gazu (warto go wymienic co 10 kkm) - polecam to zrobic przy okazji regulacji.

Moze to byc rowinez wina zuzytego juz parownika (a dokladniej jego membram) - membramy sa stwardniale i nie mozna wyregulowac wolnych obrotow.
  
 
Witam,
1. Tak jak pisał BolimA, najpierw przegląd/wymiana filtrów, świec i przewodów, potem regulacja, ale porządna (nie na ucho/oko ).
2. jeśli to wtrysk to na pewno ma termostat na dolocie powietrza, mógł się zje...psuć (bardzo częsta przypadłość), a LPG bardzo nie lubi ciepłego, trzeba go zablokować na zimne, np. przez wkręcenie dłuższego wkrętu w obudowę i odepchnięcie klapki tak aby otworzyła przelot zimnego, a zamknęła ciepłe.
3. Jeśli te zabiegi nie pomogą to trzeba się przyjżeć parownikowi. Np. spuścić szlam z parownika.
Zmiana kąta zapłonu jest zalecana, ale niewielka (+2 do 5 st.) chociaż nie konieczna. Tylko nie bardzo rozumiem jak we wtryskowcu można zmienić zapłon (chyba że to silnik Rovera), którym steruje tylko komputer ECM i nie ma możliwości regulacji, więc coś mi się tu nie zgadza
No i na koniec jeszcze jedno, źle ustawione zawory też mogą mieć wpływ na pracę silnika na LPG. Trochę mało napisałeś o objawach, np. czy występują tylko na LPG czy na Pb też. Generalnie zasada jest taka, że silnik ma dobrze pracować na benzynie, a dopiero wtedy można sprawdzać i regulować gazownię.
  
 
A zapala Ci się kontrolka Check Engine ? Bo jeśli tak to sprawdź czy moduł zapłonu nie ma błędów. Można to zrobić podłączając silnik pod komputer. Znajduje się on po prawej stronie pod cewkami. Pzdr.