MotoNews.pl
7 Problem z odpaleniem 1.6GLI (175817/27) - PT
  

Problem z odpaleniem 1.6GLI

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam.

Niedawno kupiłem to auto.Na początku niby palił na bęzynie, ale nie długo sie cieszyłem.Na zimnym silniku nie chce sie nawet odezwać.

Zauważyłem ze podczas krecenia rozrusznikiem po jakims czasie jest ”pstryknięcie” z okolicy komputera i wtedy zaczyna się odzywać(moze jakiś przekaźnik,taki odgłos). Ale czy sie włączy czy nie to juz jak sie mu umyśli. Niewiem co sie tym pstryknięciem urucamia?? Moze pompa bęzyny, może wtrysk,... Napewno cos co jest ważne przy rozruchu.

Wygląda na to ze coś nie kontaktuje. Może komputer nie dostaje sygnału od któregoś z czujników.

Pompa paliwowa po przekręceniu kluczyka sie włancza na chwile wiec jest sprawna.Inst gazowaj narazie w to nie mieszam, choć tez moze mieć z tym coś(BRC AT90E).

Poradźcie mi bo może dla was to prosta sprawa, ale dla mnie jeszcze ”czarna magia” Elektronika już nie gaźnikowiec

Pozdrawiam
  
 
Witaj na forum

przeczytaj poniższy temat może tam znajdziesz rozwiązanie twojego problemu

klik, klik >>>

ja osobiście skupiłbym się pompie paliwa jednak - sprawdź ciśnienie jakie ma przed filtrem paliwa

  
 
Przeczytałem cały temat.
Chciałem sprawdzic czy pompa i filtr sa ok i zrobiłem tak: ściągnąłem przewód z nad filtra paliwa i włożyłem go do słoika.Kolega mial kręcić kluczykiem.Efekt był taki że po przekręceniu kluczyka pompa ładnie lała ale w drugiej fazie gdy juz rozrusznik był w ruchu to pompa nic nie pompowała. Czy to jest normalne? Mi sie wydaje ze podczas rozrucho ona powinna sie ponownie włączyć choć wąż jest odłączony od wtryskiwacza
  
 
No to wszystko jasne, pompa paliwa do wymiany - podczas kręcenia rozrusznikiem paliwo powinno "sikać" dużym ciśnieniem, a u Ciebie nie leci wogóle
  
 
No niewiem? Pompa sie uruchamia po pierwszym przekręceniu kluczyka.
Nie chce sie wlaczyć w czasie rozruchu.
To kliknięcie to musi być przekaźnik pompy paliwa.Znalazlem go na schemacie i jest to Bosch. I ciekaw jestem czy tylko przekaźnik szfankuje czy coś mu nie daje sygnału na włączenie pompy.
  
 
Cyba wpadłem na coś sensownego.

Podejzewam ze winna jest stacyjka.

Kiedy jest ustawiona w pozyci rozruchu tz.uruchomienie rozrusznika itd. to nie załancza pompy i oczywista sprawa ze nie zapali.

Na pych zapali bo kluczyk jest w pierwszej pozycji i tu sygnał od stacyjki jest przekazywany do przekaźnika pompy.

Niewiem co zrobić.Czy konieczne bedzie rozebranie tej stacyjki.
Jak ją sprawedzić?Moze przeczyścić WD-40 lub do styków Contact Spray
  
 
Hm - możesz podmienić przekaźnik (jeżeli masz od kogo ) i wówczas będziesz miał pewność,
jeżeli chodzi o stacyjkę to również "podeprę się" postem na forum - klik, klik >>>
  
 
Pofatyguje sie i zaryzykuje.Załoze całkiem osobny załącznik rozrusznika.

Tak miałem w moin "św.pamięci" polonezie 92r,gaźnik.Tam to był problem ze stacyjka, że nie załanczała rozrusznika.Ale nie ja go montowałem i niewiem w które miejsce go podłączyć tym razem.

W temacie o stacyjkach nie znalazłem o tym ale wspomniane było ze tak robili zamiast wymiany stacyjki.

Odpalał bym tak ze kluczyk w pierwszej pozyci i ręczne uruchomienie rozrusznika.Musi chodzić.Wrazie trudności puszcze nowe kable do rozrusznika,akumulatora i włacznika.

ps.Dzięki GDA.Choć ty jeden sie interesujesz.Coś mało ludzi teraz sie tu fatyguje na forum.Zastój czy co? Pozdro
  
 
Zrobione

Założyłem dodatkowy załącznik do rozrusznika i autko odpala.
Puściłem przewód przez nowy włącznik i jedna końcówka kabla do aku + a drugą dołączyłem do ciękiego przewodu, który idzie do rozrusznika.

Bez rozbierania i ewentułalnie kosztownej wymianie stacyjki dało sie szybko i pewnie rozwiązać problem.

Pozdrawiam.