MotoNews.pl

BMW 524 TD czy to jest normalne?

Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam!
Jestem szczęśliwym posiadaczem BMW i nie wiem czy to jest przypadłość tego modelu czy coś jest nie tak otóż:
jadąc samochodem bez wzgledu na bieg i mając obroty ok 1000
po gwałtownym wciśnięciu pedału gazu auto nie reaguje dopiero po kilku sekundach zaczyna przyspieszać sprawa wygląda inaczej gdy utrzymuje auto przy zmianach biegu na poziomie ok 1800-2000 obr. wtedy przyspiesza ok. dodam że pompa paliwowa jest sterowana elektronicznie słyszałem że podobno ten model lubi wysokie obroty ale bez przesady żeby przy ruszaniu podnosić obroty do 1500 podzielcie sie proszę swoimi opiniami

nie wiem czym jeżdziłeś do tej pory,ale ja jeżdżę dieslami od kilkunastu lat w tym dwie 524td i nie spodziewaj się że będziesz odczuwał przyspieszenie przy tak niskich obrotach.Od około 1500 obrotów jest już duży moment i wtedy zaczyna pożądnie ciągnąć, a powyżej 2000 obrotów turbina zaczyna efektywnie pracować i ciągnie jeszcze lepiej.Ale najprzyjemniej jeżdzi się w zakresie 2500-3000 obrotów i pięknie pracuje silnik-beemki to lubią.

nie spodziewam się gwałtownego przyspieszenia ale wogóle przyspieszenia napisałem że auto nie reaguje odrazu tylko po paru sekundach przez 4 5 sek jedzie z tą samą prędkością.

Cytat:
tylko po paru sekundach przez 4 5 sek jedzie z tą samą prędkością.

masz żle ustawioną dawke paliwa i dlatego tak sie dzieje

w tej hchwili auto pali ok 7,5 l/100 średnio czy po zwiększeniu dawki nie wzrośnie zuzycie?

Cytat:
czy po zwiększeniu dawki nie wzrośnie zuzycie?

teoretycznie powinno wzrosnąć, jednak czasem może nawet zmaleć, ponieważ auto prędzej osiąga prędkość i nie trzeba go w tym celu mocno cisnąć. jednak 7,5 litra dla twojego modelu to chyba troszkę zbyt małe spalanie. i tak jak hz pisze przydałoby się go troszkę podciągnąć, bo zapewne osiągi nie są zadowalające.
pozdrawiam

chodziło mi że jest za duża nie zamała

porąbały mi sie posty oczywiście jest za mała