MotoNews.pl
  

BMW 524 TD czy to jest normalne?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam!
Jestem szczęśliwym posiadaczem BMW i nie wiem czy to jest przypadłość tego modelu czy coś jest nie tak otóż:
jadąc samochodem bez wzgledu na bieg i mając obroty ok 1000
po gwałtownym wciśnięciu pedału gazu auto nie reaguje dopiero po kilku sekundach zaczyna przyspieszać sprawa wygląda inaczej gdy utrzymuje auto przy zmianach biegu na poziomie ok 1800-2000 obr. wtedy przyspiesza ok. dodam że pompa paliwowa jest sterowana elektronicznie słyszałem że podobno ten model lubi wysokie obroty ale bez przesady żeby przy ruszaniu podnosić obroty do 1500 podzielcie sie proszę swoimi opiniami
  
 
nie wiem czym jeżdziłeś do tej pory,ale ja jeżdżę dieslami od kilkunastu lat w tym dwie 524td i nie spodziewaj się że będziesz odczuwał przyspieszenie przy tak niskich obrotach.Od około 1500 obrotów jest już duży moment i wtedy zaczyna pożądnie ciągnąć, a powyżej 2000 obrotów turbina zaczyna efektywnie pracować i ciągnie jeszcze lepiej.Ale najprzyjemniej jeżdzi się w zakresie 2500-3000 obrotów i pięknie pracuje silnik-beemki to lubią.
  
 
nie spodziewam się gwałtownego przyspieszenia ale wogóle przyspieszenia napisałem że auto nie reaguje odrazu tylko po paru sekundach przez 4 5 sek jedzie z tą samą prędkością.
  
 
Cytat:
tylko po paru sekundach przez 4 5 sek jedzie z tą samą prędkością.

masz żle ustawioną dawke paliwa i dlatego tak sie dzieje
  
 
w tej hchwili auto pali ok 7,5 l/100 średnio czy po zwiększeniu dawki nie wzrośnie zuzycie?
  
 
Cytat:
czy po zwiększeniu dawki nie wzrośnie zuzycie?


teoretycznie powinno wzrosnąć, jednak czasem może nawet zmaleć, ponieważ auto prędzej osiąga prędkość i nie trzeba go w tym celu mocno cisnąć. jednak 7,5 litra dla twojego modelu to chyba troszkę zbyt małe spalanie. i tak jak hz pisze przydałoby się go troszkę podciągnąć, bo zapewne osiągi nie są zadowalające.
pozdrawiam
  
 
chodziło mi że jest za duża nie zamała
  
 
porąbały mi sie posty oczywiście jest za mała
  
 
to w związku z tym jeszcze jedno pytanie czy dawkę ustawia się mechanicznie czy po podłączeniu do komputera dodam że pompa jest sterowana elektronicznie
  
 
mechanicznie sie ustawia
  
 
Dzisiaj byłem w serwisie diesla facedła usiadł za kierownicą wcisnął gaz do dechy wysiadł i powiedział żebym kupił sobie nową pompę czy miał rację ? może jakiś jasnowidz? A tak na marginesie ile może kosztować taka pompa używana?
  
 
ja bym podziękował jasnowidzowi za jego rady (w negatywnym znaczeniu)
  
 
więc brak mocy mojego samochodu nie jest spowodowany zuzyciem pompy? więc gdzie przyczyna? Dziś wsiadłem do Astry 1,7 TD i poczułem się jak w sportowym aucie astra z 93 r. A wczoraj nie mogłem dogonić starego mietka 123?
  
 
przyczny małej mocy:
1. nieodpowiednie ciśnienie doładowania
2. uszkodzony wtryskiwacz sterujący
3. za mała dawka paliwa
4. wlałeś benzyne zamiast on
czy to zostało sprawdzone
  
 
Samochód był podłączony do komputera nie wykazał zadnego błędu.

1. nieodpowiednie ciśnienie doładowania - to raczej odpada bo auto powyżej 2000 obr przyspiesza normalnie nie chce jechać dosłownie poniżej tych obrotów
2. uszkodzony wtryskiwacz sterujący
3. za mała dawka paliwa



które z tych przyczyn wykarze komputer a które należy sprawdzić fizycznie?
  
 
wtryskiwacz uszkodzony wykaże a za małą dawke nie więc na próbe trzeba dodać mu troche więcej paliwa
  
 
.......... Dziś wsiadłem do Astry 1,7 TD i poczułem się jak w sportowym aucie astra z 93 r......


...bmw jest nie do pobicia ale jego stan i kondycja zalezy od wielu czynnikow znanych nawet laikom (przebieg,podejscie poprzedniego własciciela do samochodu-dbał czy zupa była za słona)..polecam post z warsztatami i mechanikami tam masz adres z Olsztyna diesel serwisu choc nie wiem gdzie mieszkasz i posłuchaj mnie nie dawaj jakiemus patalanowi co nie zna sie na tym modelu nic robic bo narobi ci strat!

[ wiadomość edytowana przez: romanek dnia 2005-01-19 12:04:19 ]
  
 
Wczoraj odwiedziłem serwis boscha podłączyli auto ponownie do kompa i ponownie nie znaleziono usterki głowili się wszyscy dlaczego auto nie przyspiesza przy wolnych obrotach aż jeden mechanik wpadł na pewien pomysł na wyłaczonym silniku z podpiętym kompem kazał mi depnąć na pedał gazu i co się okazało że reakcją następuje z opóźnieniem co w innych 524 nie ma miejsca i myślą że tu tkwi przyczyna dzisiaj mają skontaktować się z elektronikiem od BMW bo oni jeszcze takiego przypadku nie mieli prawdopodobnie jest walnięty potencjometr przy pedale gazu.

hz10 napisał:

wtryskiwacz uszkodzony wykaże a za małą dawke nie więc na próbe trzeba dodać mu troche więcej paliwa

W moum typie pompy nie ustawia się dawki paliwa żeby ją zmienić trzeba obciąć jakiś kołek i przesunięciem pokrywy ją regulować nie wiem czy w to wchodzić.
  
 
Cytat:
W moum typie pompy nie ustawia się dawki paliwa żeby ją zmienić trzeba obciąć jakiś kołek i przesunięciem pokrywy ją regulować nie wiem czy w to wchodzić.

no przecież pisze że da sie regulować a poza tym to tżeba teżsprawdzić potencjometr w pompie bo one też lubią padać np. od kwaśnego paliwa
  
 
nie jeżdżę na odsiarczonym tylko na czystym opale