Klapka od maski i nawiew na szybę

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
W moim nowym (1,6 '91ghia gaz) escorcie jest "wywalona z zawiasami" ta czerwona łapka od otwierania maski (w obudowie kolumny kierowniczej). Po prostu wisi luzem, do niej na chama jest doczepiona linka i trzeba ciągnąć na siłę aby otworzyć maskę. Górna część tej klapki jest wyłamana. Moje pytanie: do czego w kabinie jest doczepiona linka otwierania maski? Prosto do tej łapki czy najpierw do jakiegoś wspornika itp.? Czym powinna ta linka być zakończona, bo umnie na koncu ma śrubkę? Ile kosztuje taka łapka i czy tylko ona rozwiąże mój problem?
Druga rzecz, to facet (poprzedni właściciel) wywalił nawiew na szybę, aby w lecie mieć lepszą wentylację kabiny. W komorze silnikowej zauważyłem leżące kolanko plastikowe od wentylacji, które z jednej strony jest zakończone owalem a zdrugiej strony jest spłaszczone, jakby dokładnie pod szybę. Czy ten element powinien być dokładnie pod szybą we wnętrzu? Jeśli tak, to:
czy wchodzi taki tylko jeden czy więcej, (bo mam tylko jeden luzem)? W którym miejscu może się znajdować? Czy w celu wmontowania trzeba rozbebeszyć całą deskę (oby nie)? Pomóżcie, bo podczas opadów śniegu mam całą szybę przednią zaparowaną Leci zero powietrza na szybę niezależnie od ustawienia pokrętła

[ wiadomość edytowana przez: lookaash dnia 2005-01-23 19:25:35 ]
  
 
to kolanko o ktorym mowisz to raczej dolot powietrza (doprowadzenie) do puszki filtra i nie ma on nic wspolnego z nawiewem na szybe
a co do wiania na szybe to chyba nie zostaje ci nic innego jak wyjac obudowe nagrzewnicy i zoabczyc co jest nie teges z kanalami powietrznymi
  
 
klapek do maski sa dwa rodzaje. jeden mam do sprzedania (nie ten co na zdjeciu) ale mocowanie wyglada tak



co do nawiewu. po ustawieniu pokretla na strzalce skierowanej ku gorze nalezy jeszcze zamknac kratki (po stronie kierowcy, pasazera oraz dwie srodkowe) wtedy nadmuch kierowany jest na szybe
  
 
Cytat:
2005-01-23 20:07:32, mazzi19 pisze:
co do nawiewu. po ustawieniu pokretla na strzalce skierowanej ku gorze nalezy jeszcze zamknac kratki (po stronie kierowcy, pasazera oraz dwie srodkowe) wtedy nadmuch kierowany jest na szybe



hmm u mnie (MKV) najmocniej przez kratki wieje jak dam na O (sic!)
dodatkowo jak zatkam kratki i dam nawiew na maxa to tylko chuczy powietrze gdzies w desce rozdzielczej - przez nawiewy kolo szyby ani raczy dmuchac. probowalem wielu ustawien - sciagnalem nawet linke od regulatora nawiewu i recznie krecilem zebatka - nic z tego. - jak ciezko jest sie dostac do tych tuneli ktorymi biegnie p[owietrze i wszystko obadac?
  
 
no a czym Ty sie dziwisz?

pozycja zero - z tego co slyszalem jest to obieg wewnetrzny. czy to prawda to nie wiem. na pewno zamyka doplyw powietrza z zewnatrz. (polecam jak jedzieky za jakims starym dieslem). jak zamkniesz kratki to nie dziwne ze Ci w desce huczy. w koncu ta dmuchawa troche pompuje.

pozycja strzalka w gore - odcina nawiew na nogi. i teraz jesli zamkniemy kratki to skierujemy caly nadmuch na szybe ( o to w wiekszosci osobom chodzi) jesli otworzymy kratki to wiadomo ze sila nadmuchu na szybe spadnie.

pozycja strzalki gora i dol - puscimy nawiew na nogi i (jesli zamkniemy kratki) na szybe.

pozycja strzalka w dol- dopiero jesli zamkniemy kratki to skierujemy caly nawiew na nogi i tunel srodkowy.

sie opislalem. przeciez to proste jak budowa cepa
  
 
Cytat:
2005-01-24 00:33:40, mazzi19 pisze:
no a czym Ty sie dziwisz? pozycja zero - z tego co slyszalem jest to obieg wewnetrzny. czy to prawda to nie wiem. na pewno zamyka doplyw powietrza z zewnatrz



1 pisalem, ze probowalem roznych ustawien - moze mam zle linke naciagnieta or sth i pokazuje nie to co trzeba?
2 jakim cudem wieje mi zimne powietrze w pozycji 0 jesli obieg jest zamkniety?
przy kierowaniu nawiewu przez kratki "0" najsilniej dmucha.

Cytat:
pozycja strzalka w gore - odcina nawiew na nogi. i teraz jesli zamkniemy kratki to skierujemy caly nadmuch na szybe ( o to w wiekszosci osobom chodzi) jesli otworzymy kratki to wiadomo ze sila nadmuchu na szybe spadnie. pozycja strzalki gora i dol - puscimy nawiew na nogi i (jesli zamkniemy kratki) na szybe. pozycja strzalka w dol- dopiero jesli zamkniemy kratki to skierujemy caly nawiew na nogi i tunel srodkowy. sie opislalem. przeciez to proste jak budowa cepa



Jesli uwazasz, ze nie wiem jak to POWINNO dzialac to mnie obrazasz - ja pisze jak TO DZIALA u mnie. nie wieje i juz.
wiec chcialbym sie dostac do tych tuneli i to obadac. Bo jak widze co mi porobili z drzwiami to diabli wiedza co z nawiewem ktos zrobil - a deske mialem chyba sciagana bo mi uszczelka nierowno siedzi po prawej stronie.
  
 
Co do maski to jak ma tak ja jestb ciep[ło to wyskakuje końcówka linki z dźwigmni jak zimno to OłKiej......

A co to za czarny przekaźnik